بهینه سازی صفحه فرود برای اجرای تبلیغات کلیکی

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1836
  • 1060 مرتبه
بهینه سازی صفحه فرود برای اجرای تبلیغات کلیکی

بهینه سازی صفحه فرود برای اجرای تبلیغات کلیکی

چهار شنبه 06 شهریور 1398

طراحی کارآمد و بهینه صفحه فرود (Landing Page) در کنار بارگذاری محتوای جذاب برای کاربران، عوامل مهم و موثر در افزایش نرخ تبدیل وب سایت هستند.

شاید در لحظه اول گمان کنید چیدمان این صفحات آسان است اما زمانی که قصد اجرا کردن ایده هایتان را دارید با سوالات و دغدغه های متعددی روبرو خواهید شد. این دغدغه ها اغلب به اصرار گروه های مختلف سازمان مبنی بر قرار دادن خدمات آن ها در صفحات فرود رخ می دهد. بخش طراحی و توسعه محصولات در پی معرفی جدیدترین تولیدات خود هستند و مدیران مجموعه در پی اعلام قوانین و مقررات سازمان به کاربران هستند. در این بین بخش های دیگر سازمان را هم در نظر بگیرید که هر یک قصد معرفی خود به کاربران را دارند و می خواهند در صفحات فرود درباره آن ها و خدماتشان صحبت شود. اینجاست که شما به عنوان متخصص توسعه وب باید تصمیم نهایی را بگیرید و جذابترین داده ها را در اختیار بازدیدکننده قرار دهید.

 

برای پیدا کردن مطالب هیجان انگیز و دوست داشتنی برای کاربران سایت لازم است نکاتی در رابطه با صفحات فرود (Landing Page) بدانید. با ما همراه شوید و از پیچ و خم های طراحی صفحه فرود اطلاع یابید.

بایدها و نبایدهای صفحه فرود

هنگام طراحی یک وب سایت، صفحات فرود از جمله مهمترین بخش ها هستند و برای پیاده سازی آن ها باید با برنامه ریزی و تفکر درست پیش رفت. کوچکترین اشتباه در زمان طراحی، نتایج نامطلوبی در آینده برای وب سایت پدید می آورد. پس بهترین کار بررسی تمام جوانب پیش از شروع کار است.

صفحات فرود بیشتر؛ نرخ تبدیل بیشتر!

پیش از این آموختیم هدف از طراحی صفحه فرود تبدیل کاربران وب سایت به مشتریان بالقوه است. برای رسیدن به این هدف باید سخت تلاش کرد. منظور از تبدیل، آشنایی کاربران با محصولات و سرویس های شرکت و سپس ترغیب آن ها به خریداری خدمات و محصولات است. همچنین در تجارت میان شرکت ها، هدف ترغیب آن ها به دریافت کاتالوگ خدمات و محصولات و یا ثبت نام در خبرنامه وب سایت می باشد.

در این صورت اگر شما تمامی محصولات و سرویس های خود را درون یک صفحه فرود قرار دهید، فضای کافی و تاثیر کارآمد این صفحه را از دست خواهید داد. به همین جهت توصیه می شود از چندین صفحه فرود استفاده نمایید تا کاربران با فراغ بال در رابطه با خدمات شما مطالعه نموده و از شلوغی صفحات آزرده خاطر نگردند.

بهترین راهکار تدوین هر صفحه فرود با هدفی خاص است. شاید بگویید سازمانتان چندین معیار مهم دارد که قصد قرار دادن آن ها در صفحه فرود دارد و با این روش باید 5 یا حتی 10 صفحه فرود داشته باشیم! بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ داشتن صفحات فرود بیشتر موفقیت بیشتر در جذب مخاطب را برای شما به همراه خواهد داشت. پس از داشتن Landing Page های متعدد هراس نداشته باشید.. البته در این صورت کار شما کمی سخت می شود و برای تدوین آن ها زمان و تلاش بیشتری نیاز است اما نتیجه ارزش تمام این سختی ها را دارد.

 

صفحه فرود وب سایتتان را بهینه کنید تا مشتریان بیشتری به دست آورید.

تمرکز حواس کاربران را از بین نبرید!

توجه داشته باشید به ازای هر کاربری که از Landing Page شما بازدید می کند، زمان زیادی صرف کرده اید؛ پس آن ها را با اشتباهات ساده از دست ندهید. استفاده از موارد اضافی همچون دکمه های متعدد در فوتر و یا سایدبار در کنار لینک دهی های مختلف می تواند بازدیدکننده را به مسیرهای متفرقه هدایت کند.

شما می دانید که استفاده از لینک دهی داخلی تاثیر بسزایی در بهبود سئو سایت دارد و از آن در محتوای صفحه فرود استفاده می کنید. غافل از اینکه اینکار موجب از حواس پرتی کاربران و در نهایت از دست دادن آن ها می شود. لندینگ پیچ مکان مناسبی برای استفاده از تکنیک لینک دهی نیست و باید تمام تلاشتان را به کار بگیرید تا از لینک های اضافی به خصوص لینک دهی به سایت های دیگر به شدت پرهیز کنید.

ساده بگویم وجود هر لینک در صفحه فرود، دری برای خارج شدن کاربر است.

محتوای هماهنگ عرضه کنید.

عنوان صفحه، پیشنهادات ارائه شده و محتوایی که برای CTA (کال تو اکشن) در نظر می گیرید باید با یکدیگر مرتبط باشند تا مورد توجه مخاطب قرار گیرند. انتخاب اشتباه این سه مورد، می تواند نتیجه عکس به دنبال داشته باشد و موجب خروج کاربران از سایت گردد. زیرا عدم هماهنگی میان پیشنهادها، عنوان صفحه و دکمه کال تو اکشن، سردرگمی و از دست رفتن تمرکز حواس کاربر را موجب می شود و آن ها را از مضمون اصلی هدف دور می سازد.

سعی خود را به کار بگیرید تا متن صفحه در راستای جذب مخاطب تهیه شود و در آن پیرامون خدمات خود توضیح دهید. به مخاطب بگویید در ازای اجرای درخواست شما (درخواست هایی همچون عضویت در سایت، خرید محصولات و ...)، چه نتیجه ای به دست خواهد آورد. دقت کنید مهمترین اصل رعایت سادگی لحن در متن است. کاربر باید با شما احساس راحتی داشته باشد تا به ادامه دادن ترغیب شود. برای دست یابی به این هماهنگی بهتر است به کمک گرفتن از متخصص تولید محتوا فکر کنید و انتخاب متخصص کپی رایتینگ که قلم قدرتمندی در جذب مخاطب دارد، راه شما را بسیار هموار می کند.

طراحی حرفه ای سایت و تصاویر جذاب را فراموش نکنید.

طراحی ظاهر صفحه فرود سایت بسیار مهم است و باید هنگام طراحی آن توجه ویژه ای به محتوای صفحه داشته باشید. تصاویر به کار گرفته در طراحی را مرتبط با موضوع هدف انتخاب کنید. تصور کنید برای شرکتی در حوزه خشکبار وب سایت طراحی می کنید. تصاویری که در این سایت استفاده می کنید باید مرتبط با انواع خشکبار باشد. البته کیفیت و جذابیت بصری تصاویر هم بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد. بهتر است جزئیات کار را هم با دقت بررسی کنید و همه آن ها را هماهنگ با طراحی کلی سایت، اجرا نمایید. برای مثال رنگی که به لینک ها اختصاص می دهید و یا باکسی که برای کال تو اکشن طراحی می کنید باید در عین جذابیت هم راستا با طراحی کلی وب سایت باشند.

اینجا تصویر یکی از صفحات فرود شرکت فراتک با مضمون طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را مشاهده می کنید که در طراحی آن تلاش کردیم در کمال سادگی، اطلاعات مهمی در اختیار کاربر قرار دهیم.

 

بهینه سازی صفحه فرود

استفاده از ویدئو برای مخاطب جذاب است.

بررسی های انجام شده نشان می دهد کاربران به دیدن ویدئوها علاقه دارند و تاثیرات مثبت حاصل از ویدئو قابل توجه است. در برخی مواقع توصیف محصول به کمک ویدئو به درک بهتر مشتریان کمک می کند و باعث می شود آن ها تصور دقیق تری از محصول شما داشته باشند. لازم به توضیح است، تنها آپلود ویدئو در صفحه فرود کافی نیست و باید به ارتباط آن با محتوای مورد نظرتان توجه کنید.

نظرات مشتریان را در صفحه بگنجانید.

کاربران جدید اغلب شما را نمی شناسند و نمی توانند به راحتی به برند شما اعتماد کنند. بازنشر نظرات مشتریان و کاربران قدیمی در رابطه با خدمات شما، در اعتمادسازی بسیار موثر است. برای این کار نیاز به بازنشر تعداد زیادی از نظرات ندارید و تنها با ارائه چند مورد از آن ها به هدف دست می یابید. به خصوص اگر برند شما مشهور و شناخته شوده نیست، باید با دقت و وسواس تعداد اندکی از نظرات را در سایت قرار دهید.

از کاربران خود قدردانی کنید.

طی سال های فعالیت شما، مشتریان زیادی هستند که همواره با شما همراهی کردند و به عبارتی مشتری وفادار شما هستند. از آن ها قدردانی کنید و برای این کار تنها به یک جمله ساده اکتفا نکنید. صفحه ای مجزا برای تشکر در نظر بگیرید و با لحنی صمیمی مشتریانتان را مخاطب قرار دهید. اینکار موجب همدلی بیشتر مشتریان شده و احساسی خوشایند از شما در ذهنشان پدید می آورد.

آمادگی اعمال تغییرات در هر لحظه را داشته باشید.

گاهی پیش می آید تصمیم به تغییر بخشی از صفحه فرود وب سایت می گیرید اما حین اجرای تغییرات در می یابید نیاز به ایجاد تغییرات کلی در لندینگ پیج دارید. اگر زمان کافی برای ایجاد تغییرات اساسی ندارید، ایرادات و تغییرات مورد نظر را اولویت بندی کنید و در فواصل زمانی مختلف، صفحه فرود را به روزرسانی کنید تا به هدف خود نزدیک تر شوید.

رعایت نکات فوق شما را برای موفقیت آماده می کنید و قطعا نرخ تبدیل وب سایتتان را افزایش می دهید. اما رسیدن به این موفقیت نیاز به تلاش مداوم و بررسی و تست نکات ذکر شده دارد.

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.