تنها یک تغییر کوچک در بازاریابی محتوایی راه‌حل موفقیت شما خواهد بود!

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1861
  • 1125 مرتبه
تنها یک تغییر کوچک در بازاریابی محتوایی راه‌حل موفقیت شما خواهد بود!

تنها یک تغییر کوچک در بازاریابی محتوایی راه‌حل موفقیت شما خواهد بود!

چهار شنبه 03 اردیبهشت 1399

آیا تا به حال احساس شکست در استراتژی بازاریابی خود داشته‌اید؟ آیا احساس کردید زمان ایجاد تغییر و تحولات بزرگ رسیده است؟ به نظر شما انجام تغییر وسیع در سطح بازاریابی شرکت تا چه میزان هزینه و انرژی می‌طلبد؟ در این مقاله به شما می‌گوییم تنها با تغییراتی کوچک در راه‌کارهای بازاریابی خود و با صرف هزینه‌های اندک می‌توانید تحولی گسترده در میزان فروش و سوددهی کسب و کارتان داشته باشید. با ما همراه باشید!

 

 

 

 

 

با مشتریان ارتباط شخصی برقرار کنید!

آیا تا به حال به خبرنامه ایمیلی خود دقت کرده‌اید؟ اگر خود را در قالب یک مشتری در نظر بگیرید تا چه اندازه خبرنامه ایمیلیتان شما را به خرید تشویق می‌کند؟ به نظرتان مشتریان پس از دریافت خبرنامه‌ها احساس راحتی و صمیمیت دریافت می‌کنند؟ یا این‌که از نظر آن‌ها تنها یک ایمیل کلی برای همه ارسال شده است؟

ممکن است تصور کنید در عصر حاضر و با وجود شبکه‌های اجتماعی گسترده که بستر مناسبی برای برقراری ارتباط با مشتریان دارند، خبرنامه ایمیلی موضوع مهمی به شمار نمی‌آید. اما نکته‌ای که اغلب افراد از آن غافل هستند، امکان کنترل ایمیل‌ها توسط یک شخص است و از الگوریتم‌ها در آن خبری نیست. بنابراین در این خبرنامه‌ها شما نیاز ندارید محتوا را برای الگوریتم طراحی کنید تا مورد پسند او واقع شود، بلکه می‌توانید تمام توجه و تمرکز خود را بر ارائه محتوایی مناسب با روحیات و نیازهای مشتری بگذارید. به نظرتان این بستری فوق‌العاده برای برقراری ارتباط با افراد در سطح شخصی نیست؟! 

پیشنهاد ما استفاده از ایمیل‌های مشتریان برای ارائه نامه‌های صمیمانه و با در نظر گرفتن نیازهایشان می‌باشد نه این‌که صرفا اخبار مرتبط با شرکت و یا وب‌سایت را برای آن‌ها ارسال نمایید. با مشتریانتان ارتباط بگیرید و نظر آن‌‌ها را در رابطه با خدمات و محصولاتتان جویا شوید. به آن‌ها این امکان را بدهید تا نظرات و پیشنهادات خود را بازگو نموده و هر یک از این نظرات را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا خدمات و محصولاتی بهتر و جالب‌تر برای عرضه داشته باشید. 

 

ایده های بازاریابی محتوایی موثر

 

برندتان را یک ارزش تلقی کنید!

همانطور که می‌دانید برای جلب رضایت یک مشتری بالقوه، لازم است ارزش محصول و یا خدمت مورد نظر را تشریح کنید. در واقع مشتریان باید احساس نیاز به محصول شما داشته باشند تا اقدام به دریافت و یا خرید نمایند. در این راستا توصیه می‌کنیم به جای تمرکز بر توسعه خدماتتان، دیدگاه‌های خود را در رابطه با محصول به مشتریان ارائه کنید، مزایای برند خود را بازگو نمایید، ارزش محصولاتتان را به مشتری نشان دهید و آن‌ها را با خدماتتان آشنا سازید. از این طریق می‌توانید اعتماد مشتریان را کسب نموده و با آن‌ها تعامل و مشارکت داشته باشید. به جای تولید محتوای محصول-محور، رویکردی در پیش بگیرید که در آن محتوای مرتبط با نیاز مشتری، قابل توجه و مطمئن در اختیار مشتریان قرار بگیرد. در این صورت فرد درمیابد به محصول مورد نظر نیاز دارد و شرکت شما می‌تواند این نیاز را به بهترین نحو پاسخ دهد. 

تنها یک تغییر کوچک باعث تحولی بزرگ در بازاریابی شما خواهد شد. اولویت دادن به وب‌سایت برند در مقابل وب‌سایت موسسه می‌تواند ایده‌ای جالب توجه باشد. طرز فکر خود را تغییر دهید و محتوای خود را از دیدگاه نحوه زندگی مشتریان مورد توجه قرار دهید و دست از تولید آیتم‌های تبلیغاتی صرف بردارید. سپس فرآیندهای کاری، افراد و سایر تکنولوژی‌های شرکت را در برای مدیریت این استراتژی محتوایی جدید با هم متحد کنید تا محتوایی ارزشمند در اختیار مشتریان قرار گیرد. 

محتوا را در مرکز توجه کارها قرار دهید!

هر برند نیاز به تولید محتوایی ارزشمند دارد که از طریق آن اطلاعات و مطالب مهم را به مشتریان ارائه کند. به عبارتی در هر محتوا شما باید در پی تولید ارزش برای مخاطبانتان باشید. تیم محتواگذاری خود را موظف کنید تا برای تولید هر متن به ارزش آن برای مشتریان بیاندیشند و متنی با کیفیت بالا ارائه دهند. این مهم است که محتوای شما دارای رویکرد کلی گرایانه بوده و اطلاعات مفیدی در اختیار مشتریان بگذارد. لازم است بدانید در دنیای بازاریابی مدرن، تبادل ارزش ها با مخاطبان در متن بازاریابی قرار دارد و مهمترین اصل آن می باشد. بنابراین باید تمرکز خود را از توجه به خلق ابتکارات و ایده های نو در بازاریابی محتوایی صرف، به سمت در مرکز نهادن محتوا در هر کاری حرکت کنید. 

 

ایده های بازاریابی محتوایی موثر

 

روابط عمیقی با مشتریان برقرار نمایید!

امروزه کاربران و مشتریان اشتیاقی به خواندن محتواهای سنگین ندارند، آن‌ها انتظار دارند محتوایی که در مقابلشان قرار می‌گیرد جذاب و باکیفیت بالا باشد. از این رو برای رسیدن به برنامه منظم در بازاریابی شما نیاز به فهرستی از تجربیات و درخواست‌های مخاطبانتان دارید. تیم باید در زمان تولید محتواها و ابزارهای بازاریابی خود، باید مدام به احساس مشتریان در رابطه با محتوای مورد نظر توجه نماید و رسیدن به رضایت حداکثری آن‌ها را در اولویت کارها قرار دهد تا اطمینان داشته باشد همان کاری را انجام می‌دهد که خود داعی اشاعه آن است. به همین دلیل، شما باید روابطتان را با مشتریان خود تقویت نمایید؛ روابط جدیدی شکل داده و پیام‌های ثابت بیشتری هم در مقیاس درونی و هم بیرونی ارائه کنید.

خوانندگان را به مشارکت دعوت کنید!

خوانندگان خود را تشویق به مشارکت کنید. به آن‌ها دلیلی برای مشارکت ارائه دهید و ترغیبشان کنید با شما در ارتباط باشند. ایده‌هایی که از مشارکت با کاربرانتان به دست می‌آورید، کاملا کاربردی و تاثیرگذار خواهند بود. از این رو بهتر است با آن‌ها ارتباط عمیقی برقرار نموده و تشویقشان کنید، نیازها و درخواست‌هایشان را با شما به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال می‌توانید داخل پست‌های وبلاگ از دکمه‌های مشارکتی استفاده کنید، فرم‌های نظرسنجی جذاب طراحی کنید و بخشی را به ارائه نظرات آن‌ها اختصاص دهید. زمانی‌که ایمیل افراد را به دست آوردید با ارسال ایمیل‌های متعدد آن‌ها را آزرده نسازید. بهترین راهکار این است که نیازهایشان را شناسایی نموده و ایمیل‌های هدفمند برای هر یک از آن‌ها ارسال نمایید. ضمن این‌که می‌توانید آدرس ایمیل آن‌ها را نزد خود نگاه داشته و پس از مدتی مجدد آن‌ها را به دریافت خدمات و یا محصولاتتان تشویق نمایید.

شبکه‌های ارتباطی اطرافتان را دریابید!

شما باید بکوشید محتوای خود را به دید عموم مشتریانتان برسانید. برای اینکار می‌توانید از کارمندانتان بخواهید محتوای تولید شده را با دیگر دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. همچنین کمک گرفتن از بلاگرها و اینفلوئنسرها ایده جالبی خواهد بود. این اشخاص تاثیر فراوانی بر دنبال‌کنندگان خود دارند و زمانی که محتوای شما را به اشتراک بگذارند، نظر جمع وسیعی از کاربران را جلب خواهند نمود. با این روش شما یک قدم کوچک برداشته اید و از تعداد اندکی خواسته‌اید محتوایتان را اشتراک‌گذاری نمایند اما در آن سوی خط زنجیره‌ای از انتشاردهندگان به وجود خواهد آمد. تنها لازم است تمرکز خود را بر شبکه‌های ارتباطی اطراف خود بگذارید و از آن‌ها غافل نشوید. بدین طریق اطمینان می‌یابید که محتوای شما نه تنها درون شرکت، بلکه خارج از آن نیز در حال انتشار است و مخاطبان بسیاری را به سویتان هدایت خواهد نمود. 
 

منبع:

faratechdp.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.