هفت تاکتیک خلاقانه در بازاریابی افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر)

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1766
  • 1128 مرتبه
هفت تاکتیک خلاقانه در بازاریابی افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر)

هفت تاکتیک خلاقانه در بازاریابی افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر)

چهار شنبه 14 فروردین 1398

آیا وبلاگ نویسی و استفاده از بازاریابی افراد تأثیرگذار دیگر اثری ندارد؟ بر اساس نتایج جستجو گوگل بیش از ۳۴ میلیون جواب به این سؤال در اینترنت وجود دارد که هرکدام باسلیقه‌های مختلف جواب داده‌ شده‌اند.

به عقیده Danielle Wiley به‌عنوان یک وبلاگ نویس قدیمی و در حال حاضر مدیرعامل یک آژانس بازاریابی افراد تأثیرگذار، وبلاگ نویسی همچنان مؤثر و مفید است ولی نسبت به گذشته متفاوت شده است. وبلاگ‌ها در طول سال‌ها رشد کرده‌اند و از سایت‌های استاتیک و متن محور به انواع مختلف و متنوعی از محتوا همانند متن و تصاویر، فوتوگرافی، ویدیو گرافی و … تغییریافته‌اند.

 

 

 

صنعت‌های موفق بازاریابی افراد تأثیرگذار امروز، با بنر تبلیغاتی در وبلاگ‌ها شروع کردند و همان‌طور که وبلاگ‌ها تغییر کرده‌اند، تولیدکننده‌های محتوا هم فرق کرده‌اند. در حال حاضر افراد تأثیرگذار، کمپین‌های بازاریابی پیچیده‌ای را با اشکال مختلفی از رسانه درست می‌کنند، به‌طوری‌که به نظر می‌رسد پیام برند را کاملاً بر اساس نظر و پیشنهاد خودشان معرفی می‌کنند.

اسپانسر شدن در وبلاگ نویسی سنتی همچنان در بازاریابی افراد تأثیرگذار کاربرد دارد ولی اگر به دنبال جایگزین‌های خلاقانه دیگری می‌گردید، می‌توانید تعداد زیادی را پیدا کنید:

پخش زنده داشته باشید:

پخش زنده داشته باشید

 

برندها می‌توانند در پخش زنده شبکه‌های اجتماعی افراد تأثیرگذار، مثل اینستاگرام و فیس‌بوک اسپانسر شوند. مشارکت در پخش زنده می‌تواند به اشکال مختلفی باشد که نام برند به شکلی خلاق در طول پخش ذکر می‌شود. مثل :باز کردن و نمایش محصولات به‌صورت زنده، سؤال و جواب، نمایش اجناس تازه خریداری‌شده، آشپزی، تبلیغ کردن محصول، پشت‌صحنه روزهای مهم برند. این گزینه برای برندهایی خصوصاً مناسب است که می‌خواهند کار جدیدی را آغاز کنند مثل یک برند غذایی که می‌خواهد کار خیریه‌اش را معرفی کند.

اسپانسر شدن در پادکست‌ها:

اسپانسر شدن در پادکست ها

 

پادکست‌ها با پیوستن افراد تأثیرگذار و ستاره‌های یوتیوبی به قوی‌ترین سازندگان این رسانه صدا، به منبع اصلی سرگرمی تبدیل‌شده‌اند. تبلیغات میان برنامه‌ای یک گزینه رایج برای اسپانسرها است. یا در یک قسمت پادکست با توجه به موضوع، می‌توان اشاره به نام محصول یا خدمات اسپانسر کرد. مثل پادکستی برای والدین که بر موضوع بردن بچه‌ها به سفرهای کوتاه تمرکز کرده و برندی که کار آن همین است اسپانسر برنامه شده.

بر اساس Neilsen، «کسانی که به پادکست گوش می‌دهند در هفته نسبت به میانگین آمریکایی‌ها زمان بیشتری را در فروشگاه‌های مواد غذایی صرف می‌کنند.» پس به این دلیل که این مخاطب‌ها بیشتر خرج می‌کنند، رساندن پیامتان به این‌ها الزامی است.

قرارداد محتوا:

قرارداد محتوا

 

بسیاری از افراد تأثیرگذار حاضرند که برای تولید محتوا برندها استخدام شوند تا به‌پای این محتواها امضای دیجیتالی بزنند، ولی به دلیل درخواست‌های زیاد و نیاز به تولید محتوای فراوان همیشه این کار ممکن نیست. برای همین بهتر است این افراد را برای عکس‌برداری، نوشتن و فیلم گرفتن به شرکت خود بیاورید. همچنین محتوا آماده‌شده را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی این افراد هم‌زمان معرفی کنید تا افراد بیشتری ببینند.

به دست گرفتن شبکه‌های اجتماعی:

به دست گرفتن شبکه‌های اجتماعی

 

یک روش معروف رو به رشد برای یک برند این است که به شکل موقت یک فرد تأثیرگذار شبکه اجتماعی‌شان را به دست بگیرد که می‌تواند هم‌زمان با یک معرفی جدید یا برای اینکه دنبال کنندگان و به اشتراک‌گذاری‌های برند افزایش یابد باشد. معمولاً افراد تأثیرگذار قبل از انجام، این را در شبکه‌های اجتماعی خود اعلام می‌کنند که اعتماد ساخته شود. هم برند و هم این افراد می‌توانند از این کار سود ببرند. برند با مخاطبان جدیدی روبرو می‌شود و افراد تأثیرگذار اعتبار اینکه به شکل عمومی توسط برند ارزش داده‌شده‌اند را می‌گیرند.

یک سفیر استخدام کنید:

یک سفیر استخدام کنید

 

افراد تأثیرگذار می‌توانند برند یک سفیر در رخدادهایی مثل نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها باشند. آن‌ها می‌توانند در غرفه‌های نمایشگاه‌ها حاضر شوند، مهمانی‌های برند را برگزار کنند یا می‌توانند با گرفتن عکس و فیلم و نظر دادن راجع به رخداد،‌ توجه افراد زیادی را جلب کنند.

جمع‌آوری داده:

جمع‌آوری داده

 

آیا مایل هستید راجع به اینکه چطور بازار مخاطبتان نسبت به محصول جدید شما واکنش خواهد داد بدانید؟ یک نظرسنجی با مخاطبان افراد تاثیر گذار که هم‌فکر با شما هستند برگزار کنید تا نظرشان را زودتر بدانید. نظرسنجی‌های آسان یک کلیکی ویژگی‌های معروفی در این زمینه برای اینستاگرام و فیس‌بوک هستند و یک‌راه عالی برای جذب کردن علاقه به شمار می‌روند.

استفاده از خبرنامه:

استفاده از خبرنامه

 

خبرنامه‌ها خدماتی مفید و درعین‌حال خصوصی‌تر نسبت به وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی است. برخی از افراد تأثیرگذار فقط خبرنامه دارند و یا در کنار وب‌سایتشان از آن استفاده می‌کنند. فرصت‌های تبلیغاتی خبرنامه‌ها هم مثل وبلاگ‌ها است به این معنی که محتوای برند باید به شکل طبیعی در تصاویر و متون محتوای خبرنامه افراد تأثیرگذار به‌کاررفته باشد.

باوجود این همه گزینه، نباید نیازهای برندمان را فراموش کنیم. بازاریابی افراد تأثیرگذار زمانی بیشترین بازدهی را دارد و مفید است که برند بتواند به شکل طبیعی معرفی شود. مجوزها، اهداف و دارایی را بسازید سپس به این افراد اجازه دهید که با جادویشان در هر رسانه‌ای که هستند، کار خودشان را بکنند. در پایان، راه‌های زیادی هست که بتوان فراتر از وبلاگ رفت برای پیشرفت بیشتر.

 

منبع:

forbes.com

ترجمه شده در:

mag.hostiran.net

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.