استراتژی‌های رشد بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای خدماتی

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1758
  • 1085 مرتبه
استراتژی‌های رشد بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای خدماتی

استراتژی‌های رشد بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای خدماتی

چهار شنبه 15 اسفند 1397

اگر کسب‌وکار خدماتی می‌خواهد در فضای امروز رقابت موفق باشد، باید عنصر چابکی یا Agile را به استراتژی‌های رشد بازاریابی دیجیتال خود اضافه کند. فقط به این خاطر که شما می‌توانید کارهای جالب زیادی را با بازاریابی دیجیتال انجام دهید، به این معنی نیست که حتماً باید در پی انجام آن‌ها باشید. اینترنت علاوه بر مزایای بی‌شمار می‌تواند بزرگ‌ترین ابزار هدر دهنده وقت باشد که تاکنون توسط انسان اختراع‌شده است.

 

 

 

 

 

با توجه به این هشدار، کسب‌وکار خدماتی که در زمینه‌هایی مانند حسابداری، امور بانکی، مشاوره، تمیزکاری، محوطه‌سازی، آموزش، بیمه، درمان و خدمات حمل‌ونقل فعالیت دارد باید برای رشد خود بازاریابی دیجیتال را جدی بگیرد.

اما در ابتدا برخی اصطلاحات را شفاف‌سازی می‌کنیم. بازاریابی سرویس‌های دیجیتالی یک رویکرد تبلیغاتی است که از فناوری‌های دیجیتال، به‌خصوص اینترنت، استفاده می‌کند، اما شامل گوشی‌های تلفن همراه و سایر ابزارهای دیجیتال نیز می‌شود.

Henry DeVries می‌گوید: من اخیراً این فرصت را داشتم که با لیزا آپولینسکی که یک متخصص رشد بازاریابی دیجیتال است صبحانه‌‌ای را صرف کنم. او یک سخنران بین‌المللی، استراتژیست دیجیتال و مؤسس ۳ Dog Write است که در شهر آریزونا اقامت دارد. او به‌عنوان رهبر فکری تعامل دیجیتال شناخته می‌شود و حدود ۲۰ سال است در این حوزه کار می‌کند. تمرکز او روی تجربه نهایی کاربر و جایی است که تمرکز بازاریابی باید قرار داشته باشد.

۵ سال پیش او به فعالیت‌های خود در شرکت بازاریابی Grind پایان داد تا آژانس مشاوره بازاریابی دیجیتال خود را تأسیس کند. او نمونه واقعی یک کارآفرین است. کسی که ۸۰ ساعت در هفته برای خودش کار می‌کند و مجبور نیست تا ۴۰ ساعت در هفته برای دیگران کار کند.

 

در ادامه ترفندهای لیزا آپولینسکی در مورد چگونگی رشد کسب‌وکار خدماتی با بازاریابی سرویس‌های دیجیتال را می‌خوانیم:

محتوای مناسب و با کیفیت تولید نمایید.

 

برای محتوا، کیفیت را نسبت به کمیت در اولویت قرار دهید. مخاطبان تنها زمانی‌که شما چیزی برای گفتن داشته باشید شنونده شما خواهند بود. محتوایی را به مخاطبان دیجیتال خود عرضه کنید که ارزشی را به آن‌ها ارائه می‌دهد و اطلاعاتی که برایشان مهم است را در دسترس آن‌ها می‎‌گذارد. این کار شرکت شما را به‌عنوان یک متخصص نشان می‌دهد و راه را برای فرصت‌های رشد در آینده هموار می‌کند.

 

محتوای دیجیتال ممکن است بازگشت ضعیفی داشته باشد، بنابراین در مورد آنچه توسعه می‌دهید و چرایی توسعه آن استراتژیک عمل کنید.

 

برای کانال‌ها، انتخابی استراتژیک داشته باشید: هر کانالی برای دست‌یابی به کاربران احتمالی مناسب نیست. این موضوع برای کانال‌های اجتماعی نیز صادق است. به این فکر کنید که مخاطبان احتمالی‌تان کجا هستند و کجا برای شرکت شما مناسب و حرفه‌ای است تا در آن حضور داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، مخاطبان احتمالی ممکن است در توییتر با شما تعامل کنند و در فیس‌بوک به دنبال شما نباشند.

 

استراتژیک بودن در مورد کانال‌هایی که به آن‌ها محتوا ارائه می‌دهید، کمک می‌کند تا در رده‌های بالای این کانال‌ها باقی بمانید و روی رشد شرکت اثرگذار است.

 

در زمینه داده‌ها، هر چیزی که رهگیری می‌کنید را اعمال کنید: داده یک عنصر کلیدی در رشد بازاریابی دیجیتال است. کارکرد صحیح محتوای دیجیتال و بازاریابی را نه تنها با رهگیری داده‌ها، بلکه با اعمال آن در استراتژی درک کنید. اعمال این داده‌ها در استراتژی باعث تصمیم‌گیری بر اساس شواهد و اطلاعات می‌شود و تصمیمات داده محور راهنماهایی عالی برای کمک به سازمان شما جهت رشد آمار هستند.

بنابراین فقط داده‌ها را رهگیری نکنید، بلکه آن‌ها را نقد و بررسی کرده و روی استراتژی فعالی بازاریابی‌تان اعمال کنید.

 

هرگز استراتژی رشد بازاریابی دیجیتال را با استراتژی بازاریابی سنتی خود اشتباه نگیرید. بازاریابی دیجیتال آن چیزی را که به‌صورت آفلاین انجام می‌دهید، ارتقا می‌دهد ولی جایگزین آن نمی‌شود.

منبع:

forbes.com

ترجمه شده در:

mag.hostiran.net

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.