علت منسوخ شدن تکنیک کلمات تکراری در سئو وبسایت چیست؟

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1845
  • 1579 مرتبه
علت منسوخ شدن تکنیک کلمات تکراری در سئو وبسایت چیست؟

علت منسوخ شدن تکنیک کلمات تکراری در سئو وبسایت چیست؟

چهار شنبه 24 مهر 1398

بهینه سازی محتوای وب سایت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سئو از نظر موتور جستجو  گوگل می باشد. طی سالهای اخیر روش های متفاوتی برای رسیدن به جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجو گوگل (SERP) به وجود آمده اند که به کار بردن تکرار کلمه کلیدی در محتوا یکی از آن ها می باشد. این تکنیک در سال های 2007 تا 2010 به اوج استفاده خود روسید، اما امروزه الگوریتم های گوگل بسیار پیشترفته تر شده اند و با دقت و وسواس بیشتری وب سایت ها را می کاوند. گوگل معتقد است استفاده از Keyword Stuffing راهکاری مصنوعی بوده و موجب آزار خوانندگان و بازدیدکنندگان وبسایت می گردد. از این جهت این روش را منسوخ اعلام کرده و از این پس وبسایتهایی که به استفاده از آن اصرار ورزند، جریمه می کند.

 

 

 

تعریف تکنیک تکرار کلمات کلیدی

توسعه دهندگان وب در سال های گذشته با استفاده از Keyword Stuffing، یک کلمه کلیدی هدف را بارها در متن تکرار می کردند و الگوریتم های گوگل با تصور مرتبط بودن محتوا به موضوع مورد تکرار، به صفحه مورد نظر رتبه بالایی اختصاص می دادند. با گذشت زمان و بهبود الگوریتم های گوگل، معیارها تغییر نموده و آن ها دریافتند تکرار زیاد یک کلمه موجب نارسایی محتوا شده و سردرگمی کاربران را در پی دارد. در آن زمان تلاش وبمستران بر این بود که در هر 3 سه خط، حداقل 2 بار از کلمه هدف استفاده کنند. در حال حاضر این روش نه تنها در بهبود جایگاه وبسایت تاثیر مثبتی ندارد بلکه ممکن است موجب اسپم شدن آن هم شود.

روش های مرسوم در استفاده از تکنیک تکرار کلمه کلیدی

جهت به کار بردن این تکنیک، 5 راه مختلف وجود دارد که توسعه دهندگان وب در گذشته آن ها را مورد استفاده قرار می دادند. در ادامه این مقاله شما عزیزان را با این روش ها آشنا می سازیم:

1. به کار بردن کلمه هدف در عنوان

تکرار کلمه کلیدی با هدف افزایش چگالی آن در محتوا، علت اصلی استفاده از روش Keyword Stuffing بوده است. از این رو نویسندگان محتوا می کوشیدند در هر فضایی حداقل یکبار کلمه مورد نظرشان را به کار ببرند. یکی از این بخش ها، عنوان صفحات و تیترهای موجود در متن بوده است. این روش موجب ساختن عبارات طولانی و اغلب بدون معنا می شد که کاربران را سردرگم می نمود. آن ها با تصور مرتبط بودن صفحه وب سایت با موضوع مورد نظرشان به آن رجوع کرده و سپس متوجه می شدند این صفحه، محتوای هدف آن ها نیست. در نتیجه به سرعت از وبسایت خارج می شدند.

2. استفاده بیش از حد کلمه کلیدی در توضیحات

همانطور که اطلاع دارید بخش توضیحات (Discription) جهت راهنمایی بهتر موتور جستجو گوگل است تا از موضوع مورد بحث در هر صفحه مطلع شود. وبمستران جهت رسیدن به جایگاه بهتر در صفحه نتایج، بخش توضیحات را با تکرار کلمه کلیدی به صورت سلسله وار پر می کردند. غافل از اینکه  این روش موجل گمراهی گوگل شده و نمی توان کیفیت محتوا را به درستی ارزیابی نمود. در نتیجه الگوریتم های گوگل اقدام به جریمه کردن وبسایت می کردند.

 

تکنیک تکرار کلمه کلیدی در محتوا

 

3. استفاده مداوم یک کلمه خاص در محتوای صفحه

این روش متداولترین راهکار برای به کار بردن تکنیک تکرار کلمات کلیدی میان نویسندگان وب بوده است. به این صورت که در هر پاراگراف بیش از 2 بار کلمه هدف را به کار می بردند. این عمل محتوایی نامفهوم به وجود می آورد که کاربران را می آزرد.

4. لینک دهی بیش از حد به کلمه های کلیدی

برخی افزونه ها و اسکریپت ها به صورت اتوماتیک، به کلمات از پیش تعیین شده لینک دهی نموده و آن ها را به صفحات دیگر هدایت می کنند. در این روش موتور جستجو به صفحات مشابهی سوق داده می شود که در اغلب موارد محتوایی کاملا یکسان دارند. در نتیجه وب سایت اسپم شناخته شده و جریمه می شود.

5. ساختن ترکیبات مختلف از یک کلمه واحد

روشی دیگر که وبمستران از آن استفاده می کنند، انتخاب یک کلمه کلیدی هدف و قرار دادن کلمه یا کلمات دیگر در کنار آن است، تا به عبارات مختلف دست یابند. برای مثال کلمه طراحی سایت را در نظر بگیرید. حال با آن ترکیباتی همچون طراحی سایت در مشهد، طراحی سایت اصفحان، طراحی سایت بجنورد و ... ساخته دشه و در متن به کار می رود. این راهکار اگر به تعداد زیاد مورد استفاده قرار گیرد وبسایت شما از دید گوگل اسپم شناخته می شود.

علل مضر بودن تکنیک تکرار کلمه کلیدی در سئو چیست؟

1. گوگل وب سایت های اسپم و تکرار کننده را جریمه می کند و آن ها را از صفحه نتایج خود حذف می سازد. این عمل آسیب زیادی به وب سیات شما وارد نموده و عملا امکان مشاهده سایت برای کاربران  جدید را از دست خواهید داد.

2. استفاده بیش از کلمات کلیدی در سایت، محتوایی سردرگم کننده به وجود می آورد که کاربران را از درک مفهوم متن باز می دارد. چنین مطلبی موجب خستگی در خواننده شده و او را از ادامه مطالعه و گشت و گذار در وب سایت شما دور می کند.

3. کاربران در صورت مواجهه با محتوایی نامرتبط و آزاردهنده، وب سایت را ترک نموده و در نتیجه نرخ ترک سایت شما (Bounce Rate) افزایش می یابد. از این رو شما یکی از معیارهای بهبود سئو را از دست می دهید.

تعداد کلمه کلیدی قابل قبول از نظر گوگل چه میزان است؟

گوگل هیچ گاه قوانین خود را با جزئیات منتشر نمی کند تا وب سایت هایی که با هدف افزایش دانش کاربران فعالیت می کنند، شانس دیده شدن بیشتری داشته باشند. از این جهت نمی توان تعداد مشخصی کلمه کلیدی در یک متن تعیین نمود. البته در این سال ها تجارب متخصصین حوزه وب نشان داده است که درصد چگالی کلمه کلیدی (Keyword Density) در متن باید کمتر از 2 تا 3 درصد باشد. برای محاسبه این درصد می توان تعداد کل کلمات متن را بر تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در آن تقسیم نمود.

به عبارت دیگر متنی با کیفیت شناخته می شود که در هر 150 تا 170 کلمه آن تنها یکبار از کلمه هدف استفاده شود.

 

Keyword Stuffing In SEO

راهکارهای رهایی از تکرار کلمات کلیدی در متن چیست؟

برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل؛ باید به ازای هر کلمه کلیدی جایگاه درست و مناسب استفاده از آن را مشخص نمود. در واقع زمانی موفق خواهید شد که هنگام نوشتن متن به بهینه سازی آن برای کاربران فکر کنید. اگر تمام توجه خود را بر دریافت رتبه مناسب از گوگل خرج کنید، شما یک بازنده خواهید بود.

پیشنهاد می کنیم موارد ذیل را هنگام تهیه یک مقاله در نظر داشته باشید:

1. هر صفحه وب سایت شما باید یک کلمه کلیدی اصلی داشته باشد.

2. محتوای شما بهتر است بیش از 300 کلمه بوده و به ازای هر 150 کلمه آن یکبار از کلمه کلیدی استفاده نمایید.

3. به کار بردن کلمات کلیدی مترادف، فرعی و هم معنا با کلمه هدف را فراموش نکنید. این عبارات معجزه می کنند.

4. بهتر است کلمات کلیدی را در بخش های مختلف صفحه به کار ببرید تا چگالی آن به صورت متمرکز نباشد. برای مثال توصیه می کنیم کلمه کلیدی اصلی را یکبار در عنوان صفحه استفاده کنید، سعی کنید حداقل در یکی از زیر عنوان ها هم از کلمه هدف بهره ببرید، بهتر است کلمه مورد نظرتان را درون تگ های Title متن بگذارید، استفاده از کلمه کلیدی را در پاراگراف اول فراموش نکنید، توضیحات متا باید حاوی یک کلمه کلیدی باشد و در نهایت بخش انتهایی متن و به عبارتی قسمت جمع بندی را از حضور کلمه کلیدی محروم نکنید.

5. عنوان صفحه شما باید منحصر به فرد باشد و در دیگر صفحات وب سایت آن را استفاده نکرده باشید. به عبارتی صفحات تکراری (Duplicate) در وب سایت نداشته باشید.

6. هنگام نوشتن Meta Discription تنها یک بار کلمه کلیدی را به کار برده و در یک جمله موضوع صفحه را توضیح دهید.

سخن پایانی

تکرار کلمه کلیدی یکی از راهکارهای قدیمی جهت بهبود سئو در وب سایت است که پس از روی کار آمدن الگوریتم پاندا، منسوخ گردید. وبمستران در این روش با تکرار یک کلمه مشخص در محتوای صفحه، سعی در دریافت نرخ کلیک بیشتر داشتند اما امروزه استفاده از آن موجب حذف شدن و جریمه توسط گوگل می گردد. در این مقابه راهکارهایی برای جلوگیری از بروز پنین رخدادی معرفی شده است.

اگر راهکار دیگر می شناسید که می توان به کمک آن نتایج بهتری کسب نمود با ما در میان بگذارید.

منبع:

faratechdp.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.