تمرکز خود را بر تولید محتوای کمتر اما بهتر بگذارید!

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1862
  • 1498 مرتبه
تمرکز خود را بر تولید محتوای کمتر اما بهتر بگذارید!

تمرکز خود را بر تولید محتوای کمتر اما بهتر بگذارید!

چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399

در سالهای اخیر تولید محتوا افزایش بسیاری داشته و باعث رو به رو شدن با رویکرد شوک محتوایی شده است. این اصطلاح توسط مارک شاییفر در سال ۲۰۱۴ مورد استفاده قرار گرفت. مارک معتقد بود تعداد محتوایی که در این سال‌ها برای مخاطبان وب تولید می شود، بسیار بیشتر از حد نیاز است. طبق گفته او باید تجدید نظری بر میزان تولید محتوا در صنعت بازاریابی محتوایی رخ بدهد، اما عدم توجه عده‌ کثیری از تولیدکنندگان محتوا به هشدار شوک محتوایی سبب ایجاد فضای رقابتی میان فعالان تولید محتوا گردید. هر کسی در پی تولید محتوای بیشتر و با تعداد لغات بالاتر بود. در پی ای اتفاقات شوک محتوایی رخ داد. 

امروزه ما با مشکلات زیادی بر اساس شوک محتوایی روبرو شده ایم که برای مثال می‌توان به از بین رفتن خلاقیت و ذهن آزاد در میان محتوا نویسان اشاره کرد. آنها دچار فرسودگی اطلاعاتی شدند و احساس می‌کنند که در حال تولید محتوای تکراری هستند. خوشبختانه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا دریافته اند تولید محتوای زیاد تجاری و اجرای شعار "هرچه محتوا بیشتر، بازدید سایت بهتر" روش صحیحی نیست و باعث خستگی ذهن مخاطبان وب گشته است. 

دلایل زیادی وجود دارند که ثابت می‌کنند محتوای بیشتر نه تنها بهتر نیست بلکه ممکن است خستگی و احساس نارضایتی را در کاربران ایجاد کند. در این مقاله برخی مهمترین دلایل دوری از تولید محتوای زیاد را با هم بررسی می کنیم!

۱. عدم اجتناب از همه گیری فرسودگی 

طی سالهای اخیر اغلب مردم تصور می کردند تولید بی پایان، کار بیش از حد و فدا کردن سلامتی در راه تولید محصولات بیشتر، ارزش بزرگی محسوب می‌شود؛ اما Buzz Feed در سال ۲۰۱۹ با ارائه مقاله ای با عنوان "هزاره فرسودگی" نقطه پایانی بر این طرز فکر گذاشت. وی در این مقاله فرسودگی را تنها به همین هزاره منحصر نمی داند. 

پس از آن و در ماه های آخر سال ۲۰۱۹، سازمان جهانی بهداشت به طور رسمی فرسودگی شغلی را به فهرست جهانی بیماری‌های خود اضافه نمود. از این رو بحث ها و کنفرانس های متعددی در رابطه با فرسودگی شغلی در تمام مجامع دنیا برگزار شد که فعالان بازار اعم از فعالان در حوزه های خانگی، آزاد و شرکتی را به خود جذب نمود. تمامی این مسائل باعث شد فرهنگ فشار در سالهای اخیر رو به زوال رفته و در پی آن ژورنال موتور جستجو نیز وارد این موضوع شده و یک ستون هفتگی را برای مراقبت از خود منتشر نمود. البته در این ستون سایر فعالان بازار نیز امکان بیان نمودن تجربیات خود در رابطه با فرسودگی شغلی را دارند. 

بنابراین می توان گفت تولید محتوای زیاد که ناشی از سازگاری ما با فرهنگ فشار بود روزهای پایانی خود را می گذراند و باید برای پیشگیری از فرسودگی شغلی، خود را با توازن پیش رو هماهنگ نمود.

۲. هر کسب و کاری نقطه بازگشت خود را دارد!

برای رسیدن به رویکرد "هر چه کمتر، بهتر" در تولید محتوا، می توان اصول اقتصادی و قانون نقطه بازگشت را مثال زد. قانون نقطه بازگشت به این معناست که در یک زمان خاص یا به عبارتی در یک نقطه خاص، افزودن عوامل تولیدی بیشتر نه تنها شرایط را بهبود نمی بخشد؛ بلکه ممکن است منجر به کاهش خروجی گردد. 

باید بدانید میزان اثربخشی محتوای تولیدی شما دارای یک سطح معین است و پس از آن تولید محتوای جدید ضرورت نداشته و حتی بهتر است تمرکز خود را بر بهبود روند بازاریابی بگذارید. تولید محتوای زیاد بدون در نظر گرفتن سایر جنبه های مهم آن همچون جلب نظر مشتریان بالقوه، افزایش نرخ تبدیل، بهتر نمودن کیفیت محتوا و هدف گذاری مسیر طی شده توسط مشتری، موجب از دست دادن رضایت مخاطبان گشته و تنها تعداد کمی از آن ها را به سوی ما هدایت می کند.

 

تولید محتوای با کیفیت بهتر از تولید محتوای طولانی است.

 

3. تولید محتوای بیش از اندازه موجب جذب کاربران نامناسب می شود!

تولید محتوا در رابطه با تمامی نکات کلیدی مربوط به فرآیند فروش و بازاریابی در کسب و کار شما می تواند مشتریان بالقوه زیادی را به سوی سایتتان جذب نماید اما پس از مدتی شما به حد کافی محتوای مناسب تولید کرده اید. بنابراین بر سر دو راهی تولید محتوا با موضوعات تکراری و یا بهرگیری از موضوعات زیر مجموعه قرار می گیرید. اغلب افراد در چنین شرایطی موضوعات زیر مجموعه را به عنوان هدف خود قرار می دهند اما این مسئله باعث می شود که شما حجم زیادی محتوا که ارتباط تنگاتنگی با محصولاتتان ندارد، تولید نمایید. از این رو شما مخاطبان نامناسب که در پی محصولاتتان نیستند، به دست خواهید آورد و برخلاف دریافت ترافیک زیاد به سوی سایت و دست یابی به سایر شاخص های بازاریابی اینترنتی، شما در سراشیبی کاهش ارزش نام تجاری خود قرار می گیرید. بنابراین باید بدانید محتوای بیشتر سبب افزایش کاربران نامرتبط می گردد.

۴. پرهیز از سقوط در ورطه محتوای تکراری

 تا اینجا آموختیم تکمیل محتوا درباره تمامی مباحث مهم، می تواند شما را با معضل عدم موضوع مناسب روبرو کند. لیکن مسئله دیگر تولید محتوای تکراری برای یک موضوع خاص است.

تصور کنید شما یک محتوانویس در سایت گردشگری هستید و چندین مقاله با عنوان یکسانی همچون برترین مکان های تفریحی ایران تولید نموده اید. پس از مدتی کاربرانتان با تعدادی مقاله رو به رو هستند که هر یک از آنها به صورت جداگانه مکان های تفریحی را در ایران معرفی نمودند، اما این مقالات دسته بندی مناسبی ندارند و حتی به درستی ترتیب بندی نشده اند. بدین جهت توصیه می شود به صورت مداوم و پیوسته یک مقاله را با اطلاعات جدید به روزرسانی کرده و توسعه دهید و از تولید مقالات جداگانه با موضوع یکسان به شدت بپرهیزید.

۵. مراقبت از محتوای تولید شده امری ضروری است!

تولید محتوا در رابطه با مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه کسب و کار کمک شایانی به جذب کاربران و مخاطبان سایت می‌کند، اما باید توجه داشت که این محتوا به صورت دائمی نیازمند مراقبت، به روز رسانی و بهینه سازی است. در غیر این صورت محتوای شما پس از مدتی یک مقاله سوخته به حساب می‌آید و عملاً قادر به جذب مشتری بیشتر و افزایش میزان فروش نخواهد بود. برای پیشگیری از این موارد توصیه می شود مراقبت از محتوای قدیمی با راهکارهای ذیل را جایگزین تولید محتوا جدید نمایید:
۱. بازنشر محتوای قدیمی برای جلب نظر کاربران جدید 
۲. به روز رسانی مداوم محتوا با استفاده از اطلاعات جدید 
۳. به روز رسانی مطالب مرتبط و دکمه های کال تو اکشن 
۴. بهینه سازی مجدد محتوا با هدف تمرکز بر کلمات کلیدی مختلف 
۵. افزودن تصاویر، ویدئو ها و لینک های جدید به محتوا

در پایان باید بدانید هر چه محتوای شما بیشتر باشد، زمان مورد نیاز برای مراقبت از آنها نیز بیشتر خواهد شد. در نتیجه بهتر است محتوای کمتر و با کیفیت تر تولید نماییم.

 

محتوای خلاقانه و باکیفیت تولید نمایید.

 

6. کسب زمان بیشتر برای تبلیغ و بازنشر محتوای موجود

تا اینجا با ۵ دلیل برای تمرکز بر محتوای کمتر اما بهتر آشنا شده اید. آخرین دلیلی که می توان در این رابطه به آن اشاره کرد، کسب زمان بیشتر برای انتشار محتوا در سایر مسیرهای بازاریابی می باشد. آیا می‌دانید که هر بازاریاب فهرستی از کارهای تمام نشدنی دارد که همیشه در آن مواردی بسیار مهم تر از تولید محتوا ثبت شده است؟ 

از این رو با تمرکز بر تولید محتوای کمتر، بهینه سازی و بروزرسانی محتوای قدیمی، زمان و انرژی بیشتری را در اختیار اعضای تیم بازاریابی محتوایی خواهید گذاشت تا تمرکز خود را بر قسمت‌های دیگر راهبردهای بازاریابی بگذارند. به عنوان مثال می توان قانون صرف زمان مساوی برای تبلیغ و تولید محتوا را در گروه بازاریابان پیاده سازی نمود. در چنین شرایطی زمان بیشتری برای بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو، باز نشر آن در سایر رسانه های اجتماعی، ایجاد بک لینک های هدفدار، تغییر فرمت های محتوا در مسیر هدف های جدید و سایر کارهای موجود در فهرست بازاریابان فراهم می آید.

سخن پایانی 

بر محتوای کمتر اما باکیفیت متمرکز شویم!

صرف زمان زیاد برای تولید محتوا شیوه ای قدیمی می باشد. تولید محتوای ارزشمند، با کیفیت، هدفمند و در راستای ارزش‌های کسب و کاری بسیار مهم تر از کمیت آن است. از این رو توصیه می کنیم محتوای بیشتر را کنار بگذارید و به سوی محتوای بهتر حرکت کنید تا مخاطبان خود را از روبرویی با شوک محتوایی و ایجاد سردرگمی رها سازید.
 

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.