فروش آنلاین خود را با این روش ها بهبود بخشید!

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1846
  • 1541 مرتبه
فروش آنلاین خود را با این روش ها بهبود بخشید!

فروش آنلاین خود را با این روش ها بهبود بخشید!

چهار شنبه 01 آبان 1398

فروش بیشتر در دنیای اینترنت نیازمند بازاریابی هدفمند و برنامه ریزی شده می باشد. میزان فروش در فضای نت طی سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. این خبر حاکی از موفقیت کسب و کارهای دیجیتالی در جلب اعتماد مردم و مشتریان می باشد. البته در کنار آن باید بدانید هرچه میزان فروش مجازی رشد داشته باشد، رقابت در آن هم بیشتر خواهد شد. تنها راه باقی ماندن در این تجارت افزایش آگاهی و دانش در حوزه تجارت الکترونیک و تهیه پلن های هوشمندانه تبلیغات آنلاین است.

در این مقاله قصد داریم برخی از راهکارهای موثر در افزایش فروش آنلاین و موفقیت در تجارت الکترونیک را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

 

 

 

1. Google Shopping راهکاری مفید در جذب مشتری

گوگل فرصتی برای فروشگاه های آنلاین فراهم آورده تا محصولات خود را با سرعت بیشتری در معرض دید مشتریان قرار دهند. Google Shopping نامی است که برای این سرویس تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. سرویس تبلیغات خرید به شما این امکان را می دهد که محصولات فروشگاهتان را به همراه مشخصات اصلی و تاگذار در جلب اعتماد مشتری ثبت نمایید. اطلاعاتی از قبیل کاربرد محصول، قیمت، تصاویر و ... بخشی از محتوایی است که می توانید به کمک گوگل شاپینگ آپلود نمایید.

تصور کنید مشتری در پی محصولی به خصوص بوده و نام آن را در گوگل جستجو می کند، آنگاه گوگل محصول شما را به صورت خودکار به او نشان داده و کاربر در اولین جستجو خود با فروشگاه شما مواجه می شود. این روش ترافیک بالایی به وبسایت شما سرازیر می کندو کاربران زیادی را با فروشگاه آنلاین شما آشنا می سازد.

2. مشتریان و بازدیدکنندگان قدیمی را مجدد ترغیب به خرید کنید!

گزارشات حاکی از آن است که نرخ تبدیل در گوگل شاپینگ حدود 0.2 است. بر این اساس در می یابیم تقریبا 2% از تمام کلیک ها در این سرویس به خرید منجر می شوند و 98% باقی مانده خرید خود را به بعد موکول می کنند. در واقع سرویس تبلیغات خرید گوگل ابزاری برای فروش فوری نیست. این ابزار کاربران را با وب سایت شما آشنا می سازد و محصولاتتان را به آن ها معرفی می کند. برای اینکه بتوانید کاربران را به مشتری تبدیل کنید لازم است از روش های بازاریابی مجدد بهره بگیرید.

آمارهای گوگل شاپینگ می گوید تنها 2% از بازدیدکنندگان مشتری شما می شوند. به جهت تشویق 98%باقی مانده می توانید پس از گذشت اندک زمانی برای مثال در حدود یک هفته، مجدد آگهی برای بازدیدکنندگان قبلی خود ارسال کنید و در آن محصولی را که مورد پسندشان قرار گرفته به نمایش درآورید. با اینکار به آن ها می گویید محصول مورد نظر همچنان موجود است و اگر قصد خرید آن را دارند به وبسایتتان مراجعه نمایند. شاید در این مدت آن ها آمادگی خرید را یافته باشند!

3. لایک کنندگان شبکه های اجتماعی را به مشتری تبدیل کنید.

اینستاگرام و فیسبوک دو شبکه اجتماعی فراگیر در دنیا هستند که رابطه فرزند و والد با یکدیگر دارند. شما می توانید در فیسبوک یک فروشگاه محصول راه اندازی نموده و صفحه ای تجاری در اینستاگرام برای آن ایجاد نمایید. حال می توانید محصولات خود را در پست های ارگانیک و استوری پیج بارگذاری کنید. این روش به کاربران کمک می کند تنها با انتخاب محصول مورد نظرشان به صفحه متعلق به آن در وبسایتتان منتقل شوند.

این تکنیک شبکه های اجتماعی را از معرفی کننده برندها به فروشگاهی برای خرید تبدیل می کند. اینستاگرام با فعال نمودن امکان خرید، قدرت جستجو را برای رسانه های اجتماعی به ارمغان آورده است.

 

راهکارهای بهبود فروش آنلاین

4. بخش نظرات شبکه های اجتماعی و وب سایت خود را فعال نمایید.

اگر وبسایتی برای فروش محصولاتتان راه انداخته اید و یا از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام برای فروش آن ها بهره می برید باید بدانید کاربران برای اطمینان یافتن از کیفیت کالا و همنطور نحوه خدمات دهی فروشگاهتان به بخش نظرات مراجعه می کنند. آن ها دیدگاه دیگر مخاطبان را پیگیری نموده و سپس تصمیم به خرید می گیرند. از این جهت لازم است بخش نظرات وبسایت و یا صفحه اینستاگرام خود را فعال نموده و به صورت پیوسته پاسخ کاربران را بدهید. این کار نشان از قدرت مدیریت شما در فروش و اعتبار فروشگاهتان دارد و حسی خوشایند به مشتریانتان منتقل می کند.

درآمد محدود مصرف کنندگان باعث می گردد تا آنها در مورد خرج کردن پول خود با احتیاط عمل کنند. هر مشتری با خواندن کامنت های پست شما در اینستاگرام و یا وبسایتتان به دنیایی از اعتماد به محصول شما پرتاب می شود.

5. پاپ آپ ها راه حلی هوشمندانه برای معرفی محصولات هستند.

صفحات پاپ آپ اگر به درستی و با برنامه ریزی به کار گرفته شوند می توانند خدمات بسیاری در راستای افزایش فروش شما ارائه دهند. درست است که در این سال ها شهرت نه چندان مناسبی یافته اند اما تنها دلیل این امر استفاده نامناسب و بدون هدف از این ابزار شگفت انگیز بوده است. وقتی می گوییم از یک پاپ آن به صورت هدفمند استفاده نمایید منظور بر این است که در معرفی خدماتی همچون حراجی ها، تخفیفات فصلی و موضوعی، ارائه کدهای تخفیف برای مشتریان خاص و سایر آفرهایی از این قبیل می توانید آن ها را به خدمت بگیرید. حتی می توانید محصولی مکمل کالا مورد نظر مشتری به او پیشنهاد دهید و در واقع سبد خرید وی را پربارتر سازید.

از آن ها به خوبی استفاده کنید و ببینید که چگونه قادر هستند حجم عظیمی از مشتریان احتمالی را به سمت شما هدایت کنند.

راهکارهای بهبود فروش آنلاین

6. تکنیک های بازاریابی ارجاعی را به خدمت بگیرید.

بازاریابی ارجاعی در واقع تکنیک هایی که است مشتریان شما را تشویق می کند تا رضایت خود را از محصولاتتان به دیگران بگویند و تبلیغاتی دهان به دهان برای شما انجام دهند. همانطور که می دانید مردم به دوستان و آشنایان خود اعتماد بیشتری دارند و زمانی که رضایت آن ها را از کالایی می بینند به خرید آن ترغیب می شوند. این روش همانند فعال سازی بخش کامنت ها در شبکه های اجتماعی است با این تفاوت که افراد از نظرات نزدیکان و آشنایان خود استفاده می کنند و در واقع احتمال خرید بیشتری برای شما فراهم می آورد. از قدرت بازاریابی ارجاعی استفاده کنید تا شور و شوق وفادارترین مشتریان خود را به یک جریان ثابت از تجارت جدید تبدیل کنید.

شما می توانید پیشنهاداتی برای مشتریان خود فراهم کنید تا آن ها را به معرفی محصولاتتان وادار سازد. برای مثال اگر بخشی از محصولات خود را به صورت رایگان عرضه کنید و مشتریان با کیفیت کار شما آشنا شوند دیگر در خرید سایر محصولاتتان تردید نخواهند داشت. روش دیگر این است که به ازای هر خرید معرفی شده از سوی یک کاربر قدیمی، تخفیفی برای هر دو نفر در نظر بگیرید. شما می توانید کد تخفیف و یا لینکی برای ورود به وب سایتتان به هر مشتری اختصاص دهید تا از این طریق مطلع شوید هر فرد چه کسانی را به فروشگاه شما انتقال می دهد. به این ترتیب می توانید برای افراد فعال تخفیفات و آفرهای بیشتری در نظر بگیرید تا آن ها به معرفی برند شما رغبت بیشتری داشته باشند.

سخن پایانی

برای موفقیت در این دنیای شلوغ و پرهیجان تنها با داشتن استراتژی دقیق و هوشمندانه می توان قدم برداشت. در واقع هیچ کسب و کار تجارت الکترونیکی نمی تواند بدون برنامه ریزی صحیح و اصولی موفق شود. اگر شما قصد دارید فروش آنلاین خود را بهبود دهید، باید همین الان به دنبال ساختن ایده های خاص باشید. همین الان شروع کنید!

منبع:

faratechdp.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.