راهکارهای صحیح مدیریت پروژه های طراحی سایت چیست؟

مقالات طراحی وب سایت

  • 1841
  • 2752 مرتبه
راهکارهای صحیح مدیریت پروژه های طراحی سایت چیست؟

راهکارهای صحیح مدیریت پروژه های طراحی سایت چیست؟

یک شنبه 31 شهریور 1398

طراحان وب سایت ها چه به صورت فریلنسری فعالیت داشته باشند و چه کارمند شرکتی در حوزه طراحی سایت باشند، پروژه های متعددی بر عهده خواهند داشت که هر یک از آن ها متعلق به مشتری به خصوصی است. این مسئله طراح وب سایت را در برابر سلایق مختلف و گوناگونی قرار می دهد که برای موفقیت در آن ها نیازمند برنامه ریزی و مدیریت صحیح می باشد. داشتن مدیریت درست مستلزم به کارگیری سیاست های اصولی و دقیق است. حتما تا به حال با سازمان های بی نظم، شلوغ و درهمی مواجه شده اید که هنگام اجرای پروژه های خود دچار مشکلات عدیده ای می گردند. این سازمان ها از برنامه ریزی و مدیریت اصولی بی بهره اند و تمامی کارهایشان را بدون نظم و قانون خاصی پیش می برند. اما شما می دانید اولین قدم برای رسیدن به موفقیت داشتن برنامه ای جامع و کامل از فعالیت های پیش رو می باشد.

 

 

شما می توانید با بررسی نیازهای مشتری و مشکلاتی که طی استفاده از وب سایت طراحی شده توسط شما دارد، عملکردتان را بسنجید و دیدگاهی روشن از نحوه فعالیت خود کسب نمایید. همانطور که می دانید پروژه های طراحی سایت با نظرات و ایده های متفاوتی از سوی اعضای گروه مشتری و طراحان وب سایت مواجه است که هر یک از این افراد می کوشد نظر و سلیقه خود را به کرسی بنشاند. این موضوع شما را وادار می سازد تا صبر پیشه کنید و با دقت تمام نظرات مخالف و موافق هر ایده را بشنوید. اما باید بدانید که در صورت عدم مدیریت و رهبری صحیح این جلسات، پروژه شما رو به افول خواهد رفت. در این مقاله می کوشیم راهکارهایی به شما معرفی کنیم که به کمک آن ها قادر به هدایت گروه طراحی وب سایت بوده و رضایت مشتریانتان را به دست آورید.  

نقش مشتریان را در پروژه مشخص کنید!

گاهی پیش می آید شخصی که از سوی مشتری به عنوان نماینده انتخاب شده، اجازه دارد بیش از اندازه در روال کار طراحی وب سایت نقش داشته باشد. این امر موجب می شود طراحان وب سایت در خط میانی قرار بگیرند و میان نظرات مختلف گمراه شوند. زیرا طراح وب نمی تواند به صلاح دید خود برخی نظرات را نادیده بگیرد و ممکن است میان ایده های متناقض درگیر شود. هر یک از این ایده ها او را به مسیری جداگانه سوق می دهند و در نهایت طرحی ناهماهنگ به وجود خواهد آورد.

 

رهبر گروه باشید

رهبر گروه باشید!

برخی از مشتریان خود نیز نمی دانند چه می خواهند و درک واضحی از نیازهایشان ندارند. این افراد از تمرکز در جلسات فرار کرده و گاهی پیش می آید در پایان جلسه موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفته اند که هیچ یک از آن ها به نتیجه روشنی نرسیده است و به اصطلاح نیمه کاره رها شده اند. در چنین مواقعی باید هدایت و رهبری جلسات را به عهده بگیرید و به عنوان یک طراح وب سایت تجربیات خود را در اختیار مشتریان قرار دهید. تلاش کنید آن ها را به سوی مسیری مستقیم هدایت نموده و نیازهایشان را کشف کنید.

ممکن است این مسئله از نظر شما سخت باشد اما باید بدانید تنها رهبری درست است که تیم و پروژه را همسو خواهد نمود. مشتریان را راهنمایی کنید و در پایان تصمیم درست را اتخاذ کنید تا نتیجه نهایی جلسه کاملا مشخص شود.

اعضای تیم را در جریان فرآیند کار قرار دهید!

گاهی اعضای تیم طراحی وب سایت گمان می کنند پروژه با موفقیت جلو نمی رود و ممکن است احساس ناامیدی داشته باشند. در این شرایط شما موظف هستید همچون رهبری قوی به گروه انرژی داده و با بیان نمودن روال کار پروژه به آن ها اطمینان بخشید که شرایط مطلوب است و موفقیت پیش رو می باشد. سعی کنید تمام جزئیات کار را به اعضای تیم بگویید و آن ها را از برنامه ریزی های دقیق و شفاف خود مطلع سازید. وظایف افراد را توضیح دهید و آنها را با کاری که قرار است انجام دهند، آشنا سازید.

 

از ایده ها استقبال کنید

لیستی از ایده ها تهیه نمایید!

ایده ها و نظرات مشتریان را به دقت گوش دهید و بکوشید آن ها را بهترین نحو ساماندهی کنید. در این صورت علاوه بر داشتن نتیجه ای حرفه ای و مطلوب، مشتریان نیز از حاصل کاری راضی خواهند بود.

بهتر است تمام ایده هایی که می شنوید را یادداشت کنید. توصیه می کنیم برای یادداشت هایتان روال مشخصی در نظر بگیرید و پس از اتمام جلسه، تمام ایده ها را به دقت بررسی کنید. شما موظف هستید نقاط مثبت و منفی هر ایده را سنجیده و به دنبال راهکارهی مفید و کاربردی باشید. این کار ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد اما در نهایت مسیری شفاف برای اجرا پروژه در اختیارتان قرار می دهد.

 

ابتدا و انتهای کار را به درستی بررسی کنید

آینده پروژه را در نظر داشته باشید!

شما به عنوان مدیر پروژه طراحی سایت لازم است مسیر کار را به دقت بررسی نموده و همواره چند قدم از پروژه جلوتر باشید. شما باید مسائل پیش رو را بشناسید و حتی قبل از وقوع منتظر آن ها باشید. زیرا ممکن است در طول راه و یا حتی زمان راه اندازی وب سایت مشکلاتی به وجود آیند و سرعت کار شما را کاهش دهند.

برای این منظور اهدافتان را به بخش های کوچکتر تقسیم نموده و هربار یکی از آن ها به نتیجه رسید، جشنی کوچک ترتیب دهید تا گروه احساس موفقیت داشته باشد. ضمن اینکه لازم است هر از چندگاهی مجدد وظایف افراد را به آن ها یادآوری نمایید تا هماهنگی کارها به درستی رخ دهد.

سازگار باشید!

افراد خصوصیات اخلاقی و رفتاری متفاوتی دارند. مشتریان شما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در نظرات و سلایق متفاوت از یک دیگر عمل می کنند. بهتر است تیمتان را سازگار با شرایط هدایت کنید و استراتژی های مختلفی برای مواجهه با هر نوع ایده ای داشته باشید. لازم است به صورت پویا نظرات را بررسی کنید و هر بار از روش های گوناگون کمک بگیرید تا در نهایت وب سایتی زیبا و در عین حال قدرتمند برای مشتریانتان طراحی نمایید.

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
  • علیرضا چوپانیان

    1398/12/11 20:54:14
    • 0
    • 1
    در طراحی سایت باید استراتژی های مختلفی داشت دقیقا شما درست میفرمایید ممنون از سایت خوبتون