بازاریابی ربایشی چیست؟

مقالات طراحی وب سایت

  • 1536
  • 2648 مرتبه
بازاریابی ربایشی چیست؟

بازاریابی ربایشی چیست؟

یک شنبه 17 آبان 1394

بازاریابی ربایشی به نوعی از بازاریابی گفته میشود که در آن مشتری ها به دنبال شما هستند و شما را پیدا میکنند.

در روشهای بازاریابی سنتی که outbound Marketing نام دارد شرکت ها روی پیدا کردن مشتری ها تمرکز دارند. آنها از روشهای نظیر تماس تلفنی (Cold-calling) ، چاپ تبلیغات ، تبلیغات در تلویزیون ، ارسال ایمیل تبلیغاتی ، اسپم و ... برای بازاریابی خود استفاده میکنند.

تکنولوژی باعث شده است این روشها دارای تاثیرگذاری کمی شوند ؛ همچنین هزینه آنها نسبت به روشهای بازاریابی اینترنتی بالاتر است. بجای اینکه با تبلیغات تلویزیونی باعث تحریک مردم شوید ، میتوانید ویدئوهایی ایجاد کنید که مردم علاقه زیادی به دیدن آن دارند. بجای اینکه تبلیغات خود را با پرداخت هزینه در روزنامه ها و کاتالوگ های اشتراکی چاپ کنید میتوانید وبلاگ کسب و کار خود را ایجاد کنید که در آن مردم مطالب خود را قرار دهید و با این کار باعث شوید افراد به آن مراجعه کنند.

بجای برقراری تماس تلفنی میتوانید محتواهای باارزش و با کیفیت ایجاد کنید ، و با این کار باعث شوید افراد برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند.

بازاریابی ربایشی:

اکثر شرکت هایی که در بازاریابی ربایشی موفق هستند سه کامپوننت کلیدی دارند :

1- محتوا :

ایجاد محتوا هسته هر نوع بازاریابی ربایشی است. محتوا ، اطلاعات و ابزاری است که مشتری های بالقوه را به سایت شما جذب میکند.

2- بهینه سازی موتور جستجو (سئو):

سئو سایت باعث میشود مشتری های بالقوه بهتر و آسان تر محتواهای شما را پیدا کنند. سئو مجموعه ای از عملیات است که باعث میشود محتواها و لینک های سایت شما دارای رتبه بالاتری در موتورهای جستجو باشند و از این طریق شانس بیشتری برای دیده شدن دارید.

3- رسانه اجتماعی

شبکه های اجتماعی اثر محتواهای شما را افزایش میدهند. زمانی که شما محتواهای خود را در شبکه های اجتماعی ارسال میکنید، افراد بیشتری محتواهای شما را میبیند و با آن آشنا میشوند. این کار باعث افزایش اعتبار شما میشود. همچنین افرادی از این طریق جذب میشوند.

مولفه های بازاریابی ربایشی

چرا بازاریابی ربایشی در رکود اقتصادی بیشتر حس میشود: با افت رشد اقتصادی در کشور ، شرکت ها از بازاریابی ربایشی بیشتر استفاده میکنند زیرا این نوع بازاریابی هزینه کمتری نسبت به روشهای سنتی دارد و تاثیرگذاری بیشتر نسبت به این روشها دارد. در ادامه به 3 ویژگی بازاریابی ربایشی اشاره میکنیم که آن را از روشهای بازاریابی سنتی برتر میسازد:

1- هزینه کمتر

روشهای بازاریابی سنتی یا outbound به معنی پرداخت هزینه و خریدن امکانات است؛ با خریدن تبلیغات ، خریدن لیست ایمیل ها ، اجاره جایگاه های تبلیغاتی در سطح شهر ، پرداخت هزینه برای چاپ تبلیغات در روزنامه ها و...بازاریابی ربایشی یعنی ایجاد محتوا و صحبت کردن در باره آن. ایجاد یک وبلاگ هیچ هزینه ندارد. ایجاد یک حساب کاربری در توئیتر وفیس بوک هیچ هزینه ایی ندارد ، اما هرکدام از آنها میتوانند مشتری های زیادی را به شما معرفی کنند .بازگشت سرمایه در بازاریابی ربایشی خیلی بیشتر از روشهای سنتی استو

2- هدفگذاری بهتر

استفاده از تکنیک های بازاریابی سنتی مثل تماس تلفنی یا تبلیغ در روزنامه و ارسال ایمیل دارای هدفگذاری ضعیفی هستند. شما حق انتخاب مخاطب خود را ندارید. نمیتوانید پیام خود را به گروه خاصی از افراد ارسال کنید. ممکن است برخی از ویژگی های افراد را در دیتابیس داشته باشید، به عنوان مثال در ارسال پیامک تبلیغاتی میتوانید ارسال بر اساس شغل را انتخاب کنید . اما هیچ تضمینی در آن وجود ندارد. زمانی که از بازاریابی ربایشی استفاده میکنید ، افرادی را جذب میکنید که خودشان واجد شرایط خرید هستند ،آنها محتواهای شما را خوانده اند و از آن استقبال کرده اند، بنابراین میخواهند از محصولات شما استفاده کنند.

3- بازاریابی ربایشی یک سرمایه گذاری است

در واقع بازاریابی ربایشی به عنوان هزینه جاری محسوب نمیشود و میتوان آن را یک سرمایه گذاری در نظر گرفت ، هنگامی که از بازاریابی پرداخت به ازای کلیک استفاده میکنید پس از اتمام تعداد کلیک های خریداری شده ، اثر آن از بین میرود ، یا هنگامی که تبلیغاتی را در روزنامه چاپ میکنید فقط برای یک یا چند روز اثرگذار است. اگر بخواهید این روشها همچنان اثرگذار باشند باید همچنان هزینه پرداخت کنید .اما اگر روی ایجاد و تولید محتواهای باارزش و با کیفیت سرمایه گذاری کنید ، در نتایح موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب خواهید کرد و تا زمانی که کسب و کار شما وجود دارد آن نتایج نیز وجود دارند

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.