نقش کامنت مارکتینگ در سئو وب سایت چیست؟

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1837
  • 1203 مرتبه
نقش کامنت مارکتینگ در سئو وب سایت چیست؟

نقش کامنت مارکتینگ در سئو وب سایت چیست؟

یک شنبه 10 شهریور 1398

بهینه­ سازی وب­سایت و قرار گرفتن در رتبه­ های اول SERP مطلوب اکثر صاحبان وب­سایت­ ها است. آن ها تمام تلاششان را به کار می گیرند تا به مطلوب خود دست یابند. طی سال ­های اخیر ایجاد ارتباط با مشتریان و تعامل با آن­ها نقطه عطف موفقیت کسب­ و ­کارها بوده است. از این رو اغلب سایت­ ها م ی­کوشند با ارائه محتوای مفید و هیجان انگیز توجه کاربران را جلب نموده و ارتباطی عمیق با آن­ها برقرار کنند. بازاریابی نظرات کاربران (Comment Marketing) مبحثی مهم در این زمینه است و راهکار­هایی در جهت تعامل بیشتر با کاربران ارائه می­ دهد. در این مطلب به معرفی کامنت مارکتینگ و تاثیرات آن بر بهینه­ سازی سئو سایت می ­پردازیم. با ما همراه باشید!

 

 

 

 

معرفی کامنت مارکتینگ

گوگل به رضایت کاربران از مطالب یک سایت اهمیت زیادی می­دهد و رنک سایت را با در نظر گرفتن معیارهای مختلفی نظیر مدت زمان حضور کاربران روی سایت، میزان مشارکت آن­ها با سایت و ... تعیین می­ کند. لازم به ذکر است میزان رضایت کاربران بخشی از معیارهای تعیین رتبه گوگل را در بر می گیرد و فاکتورهای بسیاری در رتبه نهایی شما موثر است که در مقالات پیشین به آن ها اشاره نمودیم.

کاربران با درج نظرات، پیشنهادات و سوالات خود در انتهای مطالب با شما ارتباط برقرار می ­کنند. گوگل با دریافت این سیگنال ­ها درمی­ یابد مطلب شما ارزشمند بوده و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. در نتیجه رتبه شما را بهبود می­دهد تا مطالب مفیدتان در اختیار کاربران بیشتری قرار گیرد. شما باید تلاش کنید بخش نظرات وب سایت خود را فعال نموده و آن را به خوبی مدیریت نمایید. اقداماتی که در راستای مدیریت صحیح نظرات سایت انجام می­دهید، کامنت مارکتینگ نامیده می­شود.

راهکارهای تشویق کاربران به درج نظر در وب سایت

تا اینجا دریافتیم کاربران با اعلام نظراتشان در سایت، با شما ارتباط برقرار می­ کنند. اما چطور می توانید آن­ها را تشویق کنید تا نظر خود را بیان نموده و با شما در تعامل باشند؟ راهکارهای ذکر شده در ادامه مقاله به شما کمک می­ کند کاربران را به گذاشتن کامنت در سایت ترغیب کنید:

1. محتوای مفید تولید کنید.

نیاز مخاطبان خود را بشناسید و بکوشید در جهت رفع این نیازها مطالب کاربردی و مفید تهیه نمایید. محتوای شما باید ذهن مخاطب را درگیر کند و او را به فکر وادارد. نگارش متن را به فردی حرفه­ ای بسپارید و از او بخواهید متن را چالش برانگیز تولید کند تا برای مخاطب سوال پیش آید. اگر محتوای شما ویژگی­ های گفته شده را داشته باشد، کاربر را وادار به پرسیدن سوالاتش از نویسنده مطلب می­ کند و او را تشویق به شرکت در بحث پیش آمده می نماید.

2. سوالات کاربر را پاسخ دهید.

نوشتن متن چالشی، ابهامات و سوالات متعددی در ذهن کاربر پدید می آورد. در چنین زمان هایی از کاربران بخواهید سوالات خود را از شما بپرسند و به آن ها اطمینان دهید در اسرع وقت پاسخشان را دریافت می کنند.

3. نظر خود در رابطه با موضوع بیان کنید.

گاهی پیش می آید موضوعی که در رابطه با آن محتوا تولید می کنید، موافقان و مخالفان بسیاری دارد. در چنین مطالبی نظر خود را بیان نموده و اگر موافق یا مخالف مبحث مورد نگارش هستید، دلایلتان را در دل متن ذکر کنید. این کار مخاطب را به بازگو نمودن نظر و حتی دلایلش ترغیب می­ کند.

4.  انتهای مقاله را به دعوت از مخاطبان برای نظر دادن اختصاص دهید.

پس از پایان یافتن مقاله طی پرسشی از مخاطب بخواهید نظر و یا پیشنهادش را در رابطه با موضوع بیان شده اعلام کند. به آن ها بگویید سوالاتشان را بنویسند تا پاسخی دقیق از سوی شما دریافت کنند. در صورت دریافت نظر از سوی کاربران با دقت آن ها را بررسی نموده و پاسخ کامل و جامعی به آن ها بدهید. بهتر است در پاسخ خود از کلمات کلیدی متن استفاده نمایید.

زمانی­ که کاربران نظراتشان را درج می­ کنند، اطلاعات مفیدی در رابطه با نیازهایشان به دست می ­آورید و ایده­ های کاربردی برای متن­ های آینده کسب می­ کنید. این فرصت را غنیمت دانسته و مطلبی جذاب برای بازدیدکنندگان بنویسید.

5. نظر مشتریان فروشگاه را فراموش نکنید.

اگر وب­سایت شما فروشگاه اینترنتی است، از مشتریان خود بخواهید پس از خرید محصول مجدد به وب سایت بازگشته و نظر خود را در رابطه با آن بیان نمایند. این عمل ضمن تازه سازی مطالب سایت برای سئو، به دیگر مشتریانتان اطمینان می­ دهد و آن­ها را به خرید محصول تشویق می­ کند.  

 

کامنت مارکتینگ چیست

 

تا اینجا در رابطه با ترغیب کاربران به درج نظر در سایت پرداختیم اما به یاد داشته باشید دریافت نظرات پایان کار نیست و شما باید به تمام آن­ها پاسخ دهید تا بحث بسط پیدا کند. برای ارائه پاسخ­ های کاربردی و درست نکات ذیل را مطالعه کنید:

- سوال مخاطب را با دقت بخوانید و پاسخ­ های درست و کاملی به آن­ بدهید. همچنین می ­توانید مجدد از مخاطب سوال بپرسید تا پاسخ­ های دقیق ­تر و جامع ­تری به آن­ها ارائه دهید.

- بخش نظرات وب­سایت را به صورت مداوم بررسی کنید و سعی نمایید در کوتاه­ترین زمان پاسخ کاربران را بدهید. در صورت دیر جواب دادن کاربران به سایت­ های دیگر مراجعه نموده و پاسخ خود را از آن­ها طلب می­ کنند. همچنین ممکن است فراموش کنند چه سوالی از شما پرسیده ­اند.

- زمانی­ که پاسخ مخاطبان را می­ دهید از طریق ایمیل و یا پیامک آن­ها را مطلع سازید تا مجدد به وب ­سایت شما سر زده و از جواب سوال خود آگاهی یابند. این عمل موجب خشنودی کاربر شده و به او می­ فهماند شما به وقت و سوالش احترام گذاشته­ اید.

- هنگامی­ که نظرات انتقادی و مخالف دریافت می­ کنید، با نهایت ادب و احترام آن­ها را پاسخ دهید. سعی کنید نقاط قوت نظرشان را دریافت کنید و آن را برجسته نمایید. برای مثال کاربری معتقد است مقاله شما بسیار ساده و ابتدایی نوشته شده است. او را به خواندن مقالات حرفه ­ای و پیشرفته سایتتان دعوت نمایید. ضمن این­که می ­توانید از او بخواهید اگر موضوعی مهم را فراموش کرده ­اید، آن را در بخش نظرات بازگو نماید تا دیگر مخاطبان از آن بهره جویند.

- در صورتی ­که وب ­سایت شما در حوزه فروش محصولات فعال است؛ محصولاتی که با درخواست­ های متعدد از سوی کاربران موجود نموده­ اید را به اطلاع ایشان برسانید. این کار را می ­توانید از طریق ارسال ایمیل و یا پیامک انجام دهید.

تاثیر کامنت مارکتینگ در سئو سایت

تاثیر بخش نظرات در سئو سایت

در این مقاله آموختیم گوگل، نظرات دریافت شده از سوی کاربران را مهم می­ شمارد و با فعال نمودن این بخش می­ توان ترافیک بیشتری از موتور جستجو گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو دریافت نمود. اما هنگام تایید نظرات در سایت باید نکاتی را مدنظر داشته باشید تا نتایج منفی از این بخش گریبان گیرتان نشود:

1. ایده­ های کاربران را دریابید.

کاربران اغلب سوالاتی در بخش نظرات از شما می ­پرسند که ممکن است سوال خیل عظیمی از دیگر مخاطبانتان باشد. با ارائه پاسخ های درست و جامع به این سوالات نیاز کاربران زیادی را رفع می ­سازید. ضمن این­که می ­توانید این سوالات را موضوع محتواهای آینده قرار داده و مقاله­ ای اختصاصی برای آن­ها تهیه نمایید. با این کار کاربران بیشتری از طریق پرس ­و ­جو با وب­ سایت شما آشنا می­ شوند و ترافیک بیشتری دریافت می­ کنید.

2. کامنت­ های دارای لینک را nofollow کنید.

برخی کاربران در متن نظرات به وب­سایت خود لینک می­ دهند و به عبارتی کامنت اسپم برای شما ارسال می­ کنند. مراقب این نظرات باشید و همیشه لینک­ های موجود در آن­ها را nofollow کنید. کامنت­ های حاوی لینک به کاربر اسپم کمک می ­کند با استفاده از دریافت لینک از سایتی معتبر رنک سایت خود را بالا ببرد اما این عمل موجب افزایش لینک ­های خروجی شما شده و در نهایت منجر به افت رتبه وب­سایتتان می ­گردد. استفاده از تگ nofollow به گوگل و دیگر موتورهای جستجو می­ فهماند لینک اسپم را در شمارش تعداد لینک ­ها نادیده بگیرند.

محدود کردن ورودی­ های HTML راه­کار دیگری برای جلوگیری از کامنت­ های اسپم در سایت است. عدم دریافت نظرات با محتوای HTML موجب افزایش امنیت وب ­سایت شده و از ورود کاربران به سایت ­های خراب و با محتوای غیر ارزشمند جلوگیری به عمل میآورد.

3. CTA را فراموش نکنید.

CTA نوعی فراخوان برای مخاطب است و او را به انجام عملی مشخص دعوت می کند. Call to action در واقع عباراتی امری هستند و از کاربر می­خواهند عمل مورد نظر شما را انجام دهد. کال تو اکشن ها موجب تعامل بهتر با بازدیدکننده می ­شوند.

سخن پایانی

افزایش بازدیدکننده برای هر سایتی ارزشمند است. کسب­ و ­کار­ ها می­ کوشند با کاربران ارتباط برقرار نموده و آن­ها را به فعالیت در سایت وادارند. این فعالیت می­ تواند ارائه نظر، پیشنهاد، انتقاد و ... در رابطه با محتوای مطالب و نحوه عملکرد وب­سایت باشد. فعال بودن بخش نظرات در سایت از دیدگاه گوگل و دیگر موتورهای جستجو حاکی از رضایت کاربران نسبت به محتوای سایت است و رتبه بهتری برای شما در پی خواهد داشت. کامنت مارکتینگ و مدیریت نظرات کاربران راهکاری برای رسیدن به نتایج بهتر در سئو است و با رعایت ترفندهای عنوان شده به سادگی می­ توان از این راه­کار نهایت استفاده را کسب نمود.

جهان امروز، تعامل با مشتریان را می­ طلبد و تولید یک جانبه محتوا کمک زیادی به موفقیت شما نخواهد کرد. سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.