۵ راه برای بهبود سئوی محلی

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1767
  • 1024 مرتبه
۵ راه برای بهبود سئوی محلی

۵ راه برای بهبود سئوی محلی

یک شنبه 18 فروردین 1398

اگر وب‌سایت کسب‌وکار خود را برای کل دنیا بهینه‌سازی کنید، اما مکان و محله خود را به‌طور مشخص در نظر نگیرید، مشتری‌های محلی هرگز شما را روی اینترنت پیدا نمی‌کنند و در پلتفرم‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی به شما امتیاز نمی‌دهند!

در این مقاله ۵ روش مهم را ارائه می‌دهیم که اجرای آن‌ها می‌تواند در بهبود سئو محلی به شما کمک کند.

اما در ابتدا اجازه دهید که تظاهر نکنیم؛ بهبود سئو محلی واقعاً دشوار است!

اگر در حال بهینه‌سازی وب‌سایت کسب‌وکار خود در یک شهر بزرگ هستید و هدفتان در سئو، ۳ رتبه اول در نتایج جستجوی کسب‌وکارهای نقشه گوگل یا همان Snack Pack است، کارتان بسیار سخت‌تر هم خواهد شد!

می‌توانید ساعت‌های اضطراب‌آور زیادی صرف کنید تا همه جوانب سایت خود را تنظیم کنید و در حین کار هم دیوانه شوید که کجای کار را اشتباه کرده‌اید که نتیجه نمی‌گیرید؟!

تنها کار مهمی که باید انجام دهید این است که واقع‌گرا باشید و با چند واقعیت موجود، روبرو شوید.

یکی از آن واقعیت‌ها این است: هیچ‌کس یقین ندارد که برای هر جستجو، چگونه و یا چه کسی به اسنک پک رؤیایی خواهید رسید! حتی بهترین متخصصان سئو، کارکنان گوگل و حتی خود گوگل هم ظاهراً تا قبل از نمایش نتایج جستجو چیزی نمی‌دانند!

چرا این‌گونه است؟

درحالی‌که کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا روی شانس رتبه‌بندی خود در اسنک پک نقشه تأثیر بگذارید، بااین‌همه نتایج جستجو تحت تأثیر عواملی هستند که کاملاً خارج از کنترل شماست!

یکی از عوامل اساسی رتبه‌بندی، مکان جستجوگر به همراه اولویت‌هایی که او در جستجوهای قبلی خود مشخص کرده است.

برای نمونه، شخصی می‌تواند عبارت «بهترین کافه نزدیک من» را برای یک موقعیت مکانی جستجو کند و همین جستجو برای شخص دیگری در ساختمان مجاور نتیجه کاملاً متفاوتی داشته باشد! با استفاده از همین مثال، اگر همین شخص دوم به کافه‌های دیگر در محله سرزده باشد و آن‌ها را با امتیاز بالا رتبه‌بندی کرده باشد، بدون اینکه کافه شمارا تابه‌حال دیده باشد، بازهم آن کافه‌ها از ترجیحات او محسوب خواهند شد.

با در نظر گرفتن عوامل ناشناخته و غیرقابل‌کنترل که علیه شما کار می‌کنند، باید موقعیت خود را به‌گونه‌ای مدیریت کنید که زمان زیادی روی به دست آوردن هدفی هدر ندهید که از ابتدا هم غیرقابل‌دسترس بوده است!

با در نظر گرفتن این واقعیت و بدون آنکه تمرکز شما تنها روی نتایج جستجوی نقشه باشد، ۵ روش زیر را که کمک بسیاری در رتبه‌بندی نتایج جستجوی نقشه هم خواهد کرد اجرا کنید:

 

بهبود سئو محلی

۱- کسب خوش‌نامی و اعتبار به کمک دیدگاه مشتریان

مصرف‌کننده مدرن امروزی آگاه است و تحقیق می‌کند. او اغلب در مورد محصول/ خدمات/تجربه دلخواه خود به قسمت نظرات مشتریان و بازخوردهای آن‌ها نگاهی می‌اندازد.

به همین دلیل کسب شهرت و خوش‌نامی در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که به کسب‌وکارتان مرتبط هستند، بسیار اساسی است.

پلتفرم‌های مرتبط ممکن است TripAdvisor، Yelp، Bookings.com، FourSquare باشند؛ اما در صنعت شما آن پلتفرم‌های مهم هرکدام که باشند، باید در آنجا حضور فعال داشته باشید.

همچنین باید روی دریافت و ثبت نظرات مشتریان از طریق Google My Business هم تمرکز کنید؛ چراکه این اولین مکانی است که جستجوگران کسب‌وکار شما بازدید خواهند کرد.

این کار مفید به معنی فعالیت در تشویق مشتریان خود برای ارسال تجربیات مثبتشان است. این کار می‌تواند به‌سادگی قرار دادن یک نشانه کوچک کنار نقطه پرداخت باشد تا به مشتریان اطلاع دهید که در آن پلتفرم‌ها هم حضور دارید. یا شاید باید از کارمندان خود بخواهید به مشتریان همین موضوع را یادآوری کنند. حتی می‌توانید از بازاریابی ایمیل خود به‌عنوان وسیله‌ای استفاده کنید تا تعامل بیشتر را با مشتریان تشویق کند.

تنها کاری که باید از آن دوری‌کنید، دادن پاداش بی‌جا به مشتریان بابت ارسال نظرات است (پیشنهاد تخفیف یا بازپرداخت پول…). این عمل توسط همه پلتفرم‌های معتبر دنیا یک رفتار غیرقابل‌قبول است و احتمالاً منجر به جریمه شدن کسب‌وکار شما خواهد شد. درهرحال اگر خدمات خوبی ارائه می‌دهید، مشتریان راضی نباید نیاز چندانی به تشویق برای ارسال نظراتشان داشته باشند!

۲- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
استفاده از شبکه‌های اجتماعی راه بسیار خوبی است تا با مشتریان فعلی، تازه و احتمالی کسب‌وکار خود تعامل برقرار کنید. این روزها شبکه‌های اجتماعی دیگر به استانداردی پذیرفته‌شده و درخواستی برای معرفی کسب‌وکارها تبدیل‌شده‌اند.

این راه نه‌تنها بهترین روش برای ارتباط با مشتریان محلی است؛ بلکه راهکار خوبی برای نمایش گسترده‌تر خود و کسب طرفداران، دنبال کنندگان و ارتباطات جدید هم به شمار می‌رود. شما می‌توانید این کار را به‌صورت ارگانیک یا از طریق خرید کمپین‌های هدفمند با مشخصه‌های کاملاً تعریف‌شده، انجام دهید.

با کسب دنبال کنندگان جدید خود متوجه خواهید شد که شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌های بسیار خوبی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بسیط در مورد کسب‌وکارتان هستند درحالی‌که از طریق وب‌سایت یا نتایج جستجوی ارگانیک دستیابی به این مهم چندان راحت نبود. محصولات جدید، تخفیف‌های تازه، رویدادهای آینده بدون آنکه حتی نیازی به جستجو داشته باشند، بلافاصله در فید شبکه‌های اجتماعی دنبال کنندگان ظاهر خواهد شد.

۳- دایرکتوری‌های آنلاین

یکی دیگر از راه‌هایی که مردم در مورد یک کسب‌وکار محلی آگاهی پیدا می‌کنند، دایرکتوری‌های آنلاین است. بسیار پیش‌پاافتاده است که فکر کنیم همه مردم جز گوگل از چیز دیگری استفاده نمی‌کنند، اما واقعیت به این سادگی هم نیست.

باوجودی که گوگل قسمت عمده کار را در اختیار دارد، اما مسئولیت بزرگ خزیدن کل اینترنت را هم به عهده دارد و گاهی نتایجی را در جستجو نشان می‌دهد که دقیقاً مرتبط نیستند یا اگر وب‌سایت مربوطه به‌صورت حرفه‌ای بهینه‌سازی نشده باشد، نتایج مرتبط را اصلاً نمایش نمی‌دهد.

بنابراین یک دایرکتوری آنلاین هدفمندتر و خاص‌تر است و نمونه‌های خوب آن به‌راحتی قابل جستجو هستند که همین باعث می‌شود مردم به سراغ آن‌ها بروند.

مانند پلتفرم‌های دیدگاه مشتریان یا شبکه‌های اجتماعی باید در دایرکتوری‌هایی قرار بگیرید که به کسب‌وکارتان مرتبط هستند. همچنین مهم است که نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) شما در همه این دایرکتوری‌هایی که حضور دارید، یکسان باشد. مقداری کار و تحقیق نیاز است اما متوجه خواهید شد که ارزش وقت گذاشتن را دارد و درنهایت، به شانستان کمک خواهد کرد تا در اسنک پک نقشه محلی هم رتبه بگیرید!

۴- ارتباط با جوامع محلی

ارتباط با جوامع محلی


هنگامی‌که به توسعه کسب‌وکار خود می‌اندیشید، ممکن است به‌سادگی دید خود را به دنیای آنلاین محدود کنید، اما همیشه باید به خاطر داشته باشید که مردم همه زندگی خود را در اینترنت نمی‌گذرانند… حداقل هنوز به آنجا نرسیده‌اند!

هیچ‌چیزی جز گفتگوی چهره به چهره، ارتباط شخصی با دیگران ایجاد نمی‌کند؛ پس این کاملاً به نفع کسب‌وکار شماست که با جامعه خود ارتباط برقرار کنید و دیده شوید.

یکی از راه‌های ایجاد ارتباط حضور در بازارهای محلی یا نمایشگاه‌هاست (اگر به کسب‌وکار شما مرتبط هستند). با انجام این کار صدها ارتباط شخصی متفاوت ایجاد خواهید کرد که اگر به پاتوق همیشگی خود بروید، احتمالاً منجر به تعداد بیشتری هم خواهد شد.

مورد دیگری که باید در نظر بگیرید، پشتیبان شدن (اسپانسر) برای یک رویداد محلی یا امور خیرخواهانه است. اگر نشان دهید که کسب‌وکار شما به خیریه اهمیت می‌دهد، جامعه محلی هم به‌احتمال‌زیاد به شما اهمیت خواهد داد و از جانب آن‌ها حمایت می‌شوید. این‌گونه مراسم معمولاً بازخورد زیادی در شبکه‌های اجتماعی هم دارند که شانس خوبی برای ارسال و اشتراک محتوای مناسب فراهم می‌کند و از همه مهم‌تر، احساس خوبی هم در شما ایجاد خواهد کرد!

۵– محتوای محلی

اگر قصد دارید که خود را محلی جلوه دهید، آسان‌ترین مکان برای این ادعا، تولید محتوای محلی در وب‌سایت خود شماست. داستان کسب‌وکار خود را بیان کنید و توضیح دهید چرا جامعه محلی بخش جداناپذیری از کسب‌وکار شماست. آیا این محله بخشی از دلایل وجود کسب‌وکار شما بوده است؟ به چه صورت؟ آیا محلی بودن در محصولات شما به هر نحوی منعکس‌شده یا روی آن‌ها تأثیرگذار بوده است؟ آیا از محصولات و تأمین‌کنندگان محلی استفاده می‌کنید؟

اگر این داستان‌ها را نمایش می‌دهید، باید به‌وضوح روی وب‌سایت دیده شوند. شاید حتی ارزش داشته باشد که یک بخش جداگانه در وبلاگ کسب‌وکار خود را به آن‌ها اختصاص دهید تا به‌تفصیل و با جزئیات در مورد آن‌ها صحبت کنید و برای هرکدام یک محتوای اختصاصی تولید کنید. همچنین می‌توانید این محتواها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به همه نشان دهید که مکان و محله شما برای کسب‌وکارتان بسیار مهم است.

نتیجه‌گیری

همان‌طوری که در معرفی مقاله ابراز کردیم، رتبه‌بندی در نتایج اسنک پک شاید از بسیاری جهات یک جنگ نامعلوم و دشوار باشد، اما با فعالیت مفید در بهینه‌سازی محلی وب‌سایت خود، همچنان می‌توانید در نتایج محلی جستجو حضوری قوی داشته باشید. با اجرای بیشتر روش‌ها و فنون ارائه‌شده، پاداش شما این خواهد بود که شانس خود برای قرار گرفتن در آن اسنک پک رؤیایی را هم افزایش دهید!

 

منبع:

webdesignerdepot.com

ترجمه شده در:

mag.hostiran.net

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.