6 نکته مهم برای جذب بیشتر مشتریان وب سایت

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1699
  • 1142 مرتبه
6 نکته مهم برای جذب بیشتر مشتریان وب سایت

6 نکته مهم برای جذب بیشتر مشتریان وب سایت

پنج شنبه 19 مهر 1397

اغلب کاربران به‌طور روزانه ایمیل‌های شخصی و تبلیغاتی متعددی دریافت می‌کنند. اگر می خواهید مشتریان بیشتری را در وب‌سایت خود جذب کنید و میزان فروش‌تان را هم افزایش دهید، احتمالاً تابه‌حال به‌ ایمیل‌های تبلیغاتی دریافتی‌تان نگاهی انداخته‌اید تا به‌منظور جلب‌توجه مشتریان خود از آن‌ها الهام بگیرید. همیشه به خاطر داشته باشید که افراد به‌طور روزمره ایمیل‌های متعددی دریافت می‌کنند و همان ایمیل تبلیغاتی که شما برای آن‌ها ارسال می‌کنید، ممکن است تنها چند لحظه زمان برای مرور و خواندنش صرف شود. به همین خاطر انتخاب عنوان مناسب برای این ایمیل اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. عنوان ایمیل درواقع همان کلید اصلی برقراری ارتباط با مشتری قلمداد می‌شود. در ادامه ۶ راهکار مفید را درجهت افزایش مشتریان وب سایت و فروش بیشتر را  بررسی می کنیم.

 

 

 

۱ – مخاطبان خود را شناسایی کنید

شما باید مخاطبان خود را به‌خوبی بشناسید تا بتوانید نیازمندی‌ها و خواسته‌های‌شان را شناسایی و به منظور رفع آن‌ها ارتباط مؤثر برقرار کنید. ایمیل‌هایی که در فهرست خبرنامه وب‌سایت شما دیده می‌شوند، درواقع افراد حقیقی هستند و ارسال یک پیام یا ایمیل واحد برای همه آن‌ها ممکن است به مذاق‌شان خوش نیاید یا اصلاً مناسب‌شان نباشد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که فهرست ایمیل‌های خبرنامه را دسته‌بندی کنید و ایمیل‌های شخصی‌سازی شده و مناسب برای هرکدام از این دسته‌ها بفرستید.

مخاطبان خود را شناسایی کنید

پلتفرم‌های آنلاین متعددی درزمینه بازاریابی ایمیلی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها با مشتریان وب سایت خود ارتباط مؤثر و مرتبط برقرار کنید.

 

۲ – مختصر و مفید
کاربرانی که در خبرنامه ایمیلی وب‌سایت‌تان فهرست شده‌اند، مانند شما افراد پرمشغله‌ای هستند. هیچکس مایل نیست ایمیل خبرنامه را باز کند و با چند ستون مطلب بی‌ربط مواجه شود. به‌خوبی به پیامی که می‌خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید بیندیشید. حالا این پیام را در قالبی که کمترین کلمه‌های نوشتاری را لازم دارد تنظیم کنید و برای ایجاد ارتباط بکوشید. ممکن است در این مسیر مجبور شوید بارها پیام خود را پیش‌نویس کنید تا سرانجام به شکل نهایی موردنظر دست یابید. قالب نهایی پیام باید ازنظر مخاطب به‌قدری جالب و جذاب طراحی شده باشد که دریافت‌کننده برای باز کردن و مرورش بخشی از زمان خود را با رغبت به آن اختصاص دهد. اگر پیام‌های شما برای مخاطبان‌تان به‌اندازه کافی جذاب باشند در قالبی واضح و دقیق تنظیم شده باشند، احتمالاً قادر خواهید بود توجه کاربران را به پیام‌های بعدی هم جلب کنید.

 

۳ – هرچه کوتاه‌تر؛ بهتر!
ایمیل‌های ارسالی برای مشتریان بالقوه را با متون و محتویات غیرضروری پر نکنید. مقدمه ایمیل شما باید به‌‌گونه‌ای انتخاب شود که بتواند توجه مخاطب را به خودش جلب کند. این متن درواقع باید تشویق‌کننده و تأثیرگذار باشد. برای نوشتن چنین متن مناسبی حتماً باید به نیازها و خواسته‌های مخاطبان هدف خود واقف باشید و همچنین بدانید که محصول یا خدمات شما قرار است چگونه این نیازمندی‌ها را مرتفع کند.

به خاطر داشته باشید که مقامات مسئول در سایر شرکت‌ها تمایلی ندارند فرصت زیادی را به خواندن ایمیل‌های دریافتی‌شان اختصاص دهند؛ مخصوصاً اگر این ایمیل نتواند در همان نگاه اول جالب توجه و مناسب به نظر برسد. مقدمه یا آغاز ایمیل شما باید بتواند ارزش محصول و خدمات‌تان را به‌خوبی به مخاطب نشان دهد. همچنین پیام باید واضح، قانع‌کننده و مختصر هم باشد.

 

۴ – کسب‌وکار هم شخصی می‌شود
بهتر است ایمیل‌هایی را برای مخاطبان خود ارسال کنید که شخصی‌سازی شده‌اند و افراد را با نام‌شان مخاطب قرار می‌دهند. کارشناسان در زمینه بازاریابی ایمیلی تمایل دارند ارتباط شخصی با مخاطبان برقرار کنند. به همین خاطر حتماً باید نام مخاطب را در مقدمه ایمیل تبلیغاتی خود درج کنید. اگر بخش عمده ایمیل شما را محتوای تصویری در بر گرفته، بهتر است نام مخاطب را در عنوان آن قرار دهید.

 

۵ – دکمه فراخوان (CTA) را فراموش نکنید

 دکمه فراخوان (CTA) را فراموش نکنید

دکمه فراخوان یا CTA یکی از مهم‌ترین عناصر در ایمیل بازاریابی محتوا به شمار می‌رود. سعی کنید در ایمیل خود تنها یک بار از مخاطب درخواست کنید. این موضوع حالا به یکی از مهم‌ترین اشتباه‌های بازاریابان ایمیلی تبدیل شده است؛ چراکه اغلب آن‌ها از فراخوان‌های متعددی در طراحی ایمیل خود استفاده کرده و بدین‌ترتیب مخاطب را با درخواست‌های بسیاری روبرو می‌کنند.

بهتر است تنها یک دکمه فراخوان طراحی کنید و تنها یک درخواست اصلی را برای مخاطب‌تان مطرح کنید. این درخواست قرار است مهم‌ترین اطلاعاتی را که بعدتر به آن نیاز پیدا می‌کنند، منتقل کند. شما نباید در طراحی فراخوان باعث سردرگمی مخاطبان شوید؛ بلکه باید با طراحی CTA مناسب و درخواست مرتبط آن‌ها را به صفحه فرود وب‌سایت منتقل کنید تا با محصولات و خدماتی که در ایمیل‌تان به آن‌ها اشاره کرده بودید، آشنا شوند.

 

۶ – کاربرپسند طراحی کنید
افراد پرمشغله تمایلی ندارند وقت خود را برای خواندن محتوایی با طراحی نامناسب یا متن بسیار ریز صرف کنند. آن‌ها همچنین متون خسته‌کننده و بی‌ربط را هم مطالعه نمی‌کنند. شما باید اطلاعاتی را در اختیارشان بگذارید که مرتبط و جالب‌توجه و همچنین به‌هنگام باشند. حتماً باید از فونتی برای نوشتار این متون بهره ببرید که به‌اندازه کافی بزرگ و خوانا باشند و مخاطب بتواند آن را علاوه بر دسکتاپ کامپیوتر روی صفحه گوشی همراه هم مطالعه کند. از جمله‌های کوتاه استفاده کنید و از تنظیم پاراگراف‌های طولانی بپرهیزید. همچنین بهتر است برای جدا کردن پاراگراف‌ها از یکدیگر از عناوین مناسب استفاده کنید. اگر می‌خواهید ایمیلی با متن طولانی برای مخاطبان خود ارسال کنید، از فونت مشکی روی صفحه سفید بهره بگیرید؛ چراکه استفاده از پس‌زمینه رنگی در چنین شرایطی مناسب به نظر نمی‌رسد.

 

منبع:

linkcollider.com

 

ترجمه شده در:

hostiran.net

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.