برای موفقیت در عرضه محصول، اولین مشتری خود باشید!

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1850
  • 1413 مرتبه
برای موفقیت در عرضه محصول، اولین مشتری خود باشید!

برای موفقیت در عرضه محصول، اولین مشتری خود باشید!

چهار شنبه 02 بهمن 1398

رونق کسب و کار و موفقیت د رعرضه محصول نیازمند داشتن برنامه استراتژیک و کاربردی است که همگام با تغییرات مشتریان و بازار انعطاف داشته باشدو تهیه چنین برنامه ای نیازمند شناخت دقیق مطلوبات مشتریان استو نیازهای متری در طول زمان تغییر می کند. از این جهت لازم است برنامه فروش شما هماهنگ با این تحولات باشد. رسیدن به عرضه موفق محصول در گرو تلاش فراوان برای شناخت مشتریان است و یکی از بهترین راهکارها قرار دادن خود به جای مشتری است. تنها از این طریق می توانید در هزینه های بازاریابی صرفه جویی نموده و از عرضه محصول یکپارچه اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

عمران طریق می‌گوید:

در اواخر دهه‌ی بیست سالگی، می‌توانم اطلاعات زیادی را درباره‌ی افراد ۶۵ سال به بالا به دست بیاورم. شاید بتوانم روی کاغذ به درک خوبی از آن‌ها برسم اما هنوز نمی‌دانم تعامل و گفتگوی حضوری چه حسی دارد؛ بنابراین برای ساخت پرونده‌ی افراد مسن باید سخت کار کنم تا بتوانم نیازها و خواسته‌های آن‌ها را شناسایی کنم و نمی‌توانم صرفا به تجربه‌ی شخصی خود اکتفا کنم.

برای رفع نیازهای خود تلاش کنید!

یکی از کارآفرینان برتر جولی هاوت، بنیان گذار Flag Ear Wrap است. وی در ابتدای شروع کسب و کار، خود مشتری شرکتش بود و به عبارتی به خودش خدمت می کرد. جولی هاوت می گوید:

در ابتدا هیچ برنامه ای برای راه اندازی کسب و کار نداشتم. به راهی برای محافظت از آرشر، سگ عضلانی و سنگین خود نیاز داشتم تا بتواند به مدت ۱۰ روز، طوقه های گردن و بانداژ مورد نیاز برای درمان را تحمل کند. نمونه اولیه No Flap Ear Wrap (محصول محافظ گردن سگ) را روی گردن سگ خود قرار دادم و وقتی برای بیرون ‌کشیدن بخیه ها به دامپزشک مراجعه کردم، او بسیار تحت تأثیر قرار گرفت و توصیه کرد این محصول را به بازار عرضه کنم.

نقل قول هاوت ثابت می کند مشتری خود بودن چه اهمیتی دارد و چطور می تواند به موفقیت محصول شما کمک نماید. هاوت مشکل سک خود را به خوبی شناسایی نموده و تلاش کرد راهکاری مناسب برای حل آن بیابد. این کارآفرین قصد تولید محصولی تجاری نداشت و تمرکز خود را تماما بر رفع مشکل گذاشته بود. سعی و تلاش برای رسیدن به راه حل مسئله بدون نگرانی و استرس در رابطه با فروش و کسب سود، ارمغان کسب سهم گسترده ای از بازار را برای کارآفرین به همراه می آورد.

 

به خودتان خدمت کنید

از کمک دوستانتان غافل نشوید!

در اغلب مواقعی که کارآفرین مشتری خود است، دوستان و آسنایان وی نیز با علاقمندی ها و نیازهای مشترک م یتوانند مشتریان بعدی او باشند. در واقع مرحله دوم روش خدمت به خود، خدمت به دوستان است. این کار آن ها را به مشتریان بالقوه شما تبدیل می کند. آن ها می توانند محصول و یا خدمات شما را استفاده نموده و مورد ارزیابی قرار دهند. در نتیجه فیدبک های سریعی از سوی دوستانتان به دست می آورید که در بهبود محصولتان بسیار موثر خواهد بود. به عبارتی دوستان شما نقش گروه تمرکز را خواهند داشت.

شاید فکر کنید استفاده از دوستان به عنوان گروه تمرکز ایده هوشمندانه ای نیست و تصور کنید آن ها بازخوردهای مناسبی به شما نخواهند داد. ممکن است بپندارید بهترین راهکار کمک گرفتن از گروه غریبه است و نتایج حاصل از این روش برای بهبود محصولتان بهتر است. اما باید بگوییم تحقیقات تاکنون نشان داده گروه دوستانه ابزاری مفید و ارزشمند است و داده ]ای کاربردی در اختیار شما قرار خواهد داد. در واقع شما دوستانتان را به خوبی می شناسید و نیازی به صرف زمان برای یافتن نیازهای آنان ندارید از این قادرید در کمترین زمان ممکن گروه تمرکز محصولتان را از میان دوستان و آشنایان برگزینید، تا نظرات جامع و مفیدی دریافت نمایید. این روش باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های شما شده و مسیر رسیدن به موفقیت را کوتاهتر می کند. گروه دوستانه ایده ای مفید و ارزشمند برای کسب اطلاعات و دیدگاه های کارآمد خواهد بود.

 

از دوستانتان به عنوان گروه تمرکز استفاده کنید.

آغاز راه را فراموش نکنید!

فراموش نکنید تمام کسب و کارهای موفق دنیا، مسیر آغازی داشته اند که در آن کسانی حضور دارند که بدون کمک آن ها رسیدن به موفقیت دور از دسترس به نظر می آمده است. مهمترین اصل در فروش و کسب موفقیت عدم فراموش کردن ابتدا راه است. به عبارت دیگر شما هرگز نباید چشم انداز رشد و توسعه شرکت خود را فراموش کنید. همیشه به خاطر داشته باشید چه کسانی در ابتدا همراه شما بودند و زمینه ساز موفقیتتان گشته اند.

شرکت Airbnb توسط جو گویا و برایان چسکی، فعالیتش را با اجازه تشک های بادی برای ایجاد فضای کار حداکثری آغاز نمود. این دو نفر از دوران دانشجویی پایه های آغاز به کار شرکتشان را فراهم نمودند. در سال های اخیر Airbnb موفقیت های فراوانی در سراسر دنیا به دست آورده و محصولات خدمات متعددی به سبد خود افزوده است. اما با این حال آغاز کار خود را فراموش نکرده و همچنان به کاربران اجازه می دهد فضای بلااستفاده خانه خود را اجازه دهند و یا روش های جالبی در رابطه با مسافرت با بودجه مشخص ارائه می کند.

به طور خلاصه باید در نظر داشته باشید توسعه و پیشترف کسب و کار شما در گرو کمک ها و تلاش های اولین مشتریانتان است و رشد و رسیدن به موفقیت شرکت نباید باعث از یاد بردن آن ها شود. به عنوان مثال شخصی را در نظر بگیرید که به تازگی فعالیتی را شروع کرده است. این فرد به خوبی از مشکلات کاری و هزینه های بالای آن اطلاع دارد. او زمانی که به رستورانی می رود انعام پیشخدمت را فراموش نمی کند و می دانید این انعام تا چه حد بر بهتر شدن شرایط او تاثیر می گذارد. اما با گذشت زمان و رسیدن به حد مطلوبی در کسب و کارش، ممکن است فراموش کند دیگران دچار چه سختی هایی هستند و از همراهی کردن با آن ها غافل گردد.

 

آغاز راه را فراموش نکنید.

سخن پایانی

تا اینجا دریافتیم اگر به دنبال رفع نیازهای واقعی و مشکلات خود باشید، احتمال رسیدن به موفقیت بیشتر خواهد بود. به عبارتی مشتری خود بودن مزیت بزرگی برای کسب و کار محسوب می شود اما رسیدن به این هدف اندکی دشوار است. شما باید به خوبی نیازهای خود را بشناسید و سعی در رفع خلاءهای آن داشته باشید. برای این کار باید تمام تمرکز خود را بر یافتن را ه حل بگذارید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید.

زمانی که موفق شوید شرکتتان را بر اساس نیازهای واقعی خود بنا کنید، در مسیر درست قرار گرفته و شاهد جذب بیشتر افراد به سوی محصولات و خدماتتان خواهید بود.

آیا شما راهکار دیگری برای مشتری خود بودن دارید؟ ایده هایتان را با ما در میان بگذارید.

منبع:

faratechdp.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.