5 منبع استارتاپ جهت شروع یک کسب و کار

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1833
  • 1065 مرتبه
5 منبع استارتاپ جهت شروع یک کسب و کار

5 منبع استارتاپ جهت شروع یک کسب و کار

چهار شنبه 16 مرداد 1398

استارتاپ ها، ایده هایی ناب هستند که برای به ثمر رسیدن نیازمند مدیریت دقیق، تصمیم گیری های عملیاتی، ایجاد تغییرات در فرهنگ عامه مردم و در نهایت جذب سرمایه و سرمایه گذار می باشند. برای موفقیت در این مسیر لازم است کارآفرین خود را با تغییرات و رشد سریع کسب و کار هماهنگ سازد و گام هایی پیوسته در جهت اجرایی کردن ایده های خود بردارد. این کسب و کارها اغلب دچار تحول های ناگهانی هستند و به نوعی خطرآفرین محسوب می شوند. کمک گرفتن از سرمایه گذاران و منابع متعدد سبب کاهش اثرات ناشی از تحولات شده و احتمال موفقیت استارتاپ را افزایش می دهد. در این مسیر به کارآفرینان توصیه می شود به عنوان اولین قدم عضو انجمن کارآفرینان و استارتاپ های مشابه شوند و از مشاوره ها و حمایت های آنان بهره مند گردند. ضمن اینکه این انجمن ها در آینده فرصت های شغلی خوبی در اختیار صاحبان استارتاپ قرار می دهند. در این مطلب شما را با بهترین منابع جهت راه اندازی کسب و کارتان آشنا خواهیم نمود.

 

گروه های شتاب دهنده

شتاب دهندگان خط مشی و ساختار یک کسب و کار را فراهم می آوردند و با ارائه راهکارهای هدایت کننده به ایده ها، در جهت رشد و شکوفایی آن ها تلاش می کنند. شتاب دهندگان (Startup accelerator) منابع، ارتباطات شبکه ای و فرصت های رشد کسب و کار را در اختیار کارآفرینان قرار می دهند و در مسیر تبدیل یک ایده، به یک کسب و کار سامان یافته و موفق همراه خواهند بود.

شتاب دهنده ها بسیار متفاوت عمل می کنند و در گروه های مختلفی قرار می گیرند. این گروه بر طبق خدماتی که ارائه می دهند ایجاد می شود و با توجه به روال توسعه کسب و کار می توان از آن ها یاری گرفت. برخی از این شتاب دهندگان مناسب حمایت از ایده ها در مراحل ابتدایی هستند و هنگام شروع یک استارتاپ، کنار اعضا خواهند بود؛ اما برخی دیگرشان به جهت فراهم کردن ارتباطات تامین سرمایه به حمایت از یک ایده می پردازند و قادر هستند استارتاپ های سامان یافته و فرم گرفته را تا رسیدن به موفقیت همراهی نمایند.

شتاب دهنده ها در قبال سرویس هایی که ارائه می دهند، اغلب تقاضای مشارکت در کسب و کار را دارند. گروه هایی همچون Y Combinator و Founders Space از جمله معروفترین شتاب دهندگان در جهان هستند. برخی از استارتاپ های نیاز دارند در شهر محل فعالیت خود تمرکز کنند و از شتاب دهنده های محلی کمک بگیرند که در این صورت باید بگوییم اکثر شهرهای بزرگ دارای برنامه های شتاب دهنده هستند و شما می توانید با توجه به نوع کسب و کارتان از سرویس های آنان کمک بگیرید.

محیط کاری مشترک

کار کردن در محیطی بسته و ایزوله بر روی ایده ها، شما را از پیوستن به شبکه مشاوران و دیگر مالکان کسب و کارهای مشابه باز می دارد و در نتیجه شما از آخرین تغییرات صنعت پیش رو بی اطلاع می مانید. فضاهای کار مشترک (Coworking spaces) می تواند شبکه ای گسترده از ارتباطات و منابع را در اختیار شما قرار دهد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه می شود در محیط کار مشترکی حضور یابید که دیگر کسب و کارهای فعال در حوزه شما، در آن فعالیت می کنند. کمک گرفتن از شتاب دهنده ها برای هدایت استارتاپ، امکان حضور در فضاهای کاری مشترک را برای شما فراهم می سازد.

رفتن درون بطن جامعه و پیوستن به فضای کار مشترک، امکان تعامل با صاحب نظران صنعت را برایتان ایجاد می کند و شما با تمرکز بر روی استعدادهای خود، می توانید فرصت های شغلی بالقوه ای در آینده داشته باشید.

 

منابع استارتاپ برای رشد کسب و کار

رقابت های تجاری

رقابت های تجاری، شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا با دیگر کارآفرینان و تجربه های آنان آشنا شوید. این امر به یادگیری بیشتر شما در رابطه با جامعه و صنعت پیش رویتان می انجامد. امروزه رقابت های کسب و کاری (Business competitions) متعددی در سراسر جهان فعالیت می کنند که یکی از آن ها 43North در بوفالو نیویورک است. در این فضای رقابتی، کسب و کارها در جهت دست یابی به سرمایه گذاران و تامین کنندگان مالی، بازاریابی بهتر و دریافت مشاوره با یک دیگر به رقابت می پردازند. هدف از این گروه های رقابت تجاری، بهبود و توسعه شهرها است. به همین دلیل رقابت های کسب و کاری می کوشند با ارائه خدمات بهتر، استارتاپ ها را به شهر خود جذب نموده و موجب توسعه آن گردند. اگر ایده شما ریشه در شهری دیگر دارد، با ورود به این فضاهای رقابتی می توانید با شهر مورد نظر ارتباط برقرار کرده و راه رسیدن به موفقیتتان را هموار سازید.

فرشتگان کسب و کار

فرشتگان کسب و کار (Angel investors) کسانی هستند که بخش تامین مالی پروژه شما را بر عهده می گیرند. این فرشتگان در مراحل اولیه یک استارتاپ وارد می شوند و از طریق روش های سنتی جذب سرمایه گذار می توان با آن ها ارتباط برقرار نمود. لازم به ذکر است ورود فرشتگان سرمایه گذار، پس از سرمایه گذاری شخصی به وقوع می پیوندد. جهت یافتن یک فرشته کسب و کار می توانید با ایجاد شبکه های ارتباطی و حضور در جوامع مرتبط با استارتاپ، اولین گام های موفقیت را بردارید. البته برخی از گروه ها در جهت سرمایه گذاری فعال هستند که با کمک آن ها نیز می توانید سرمایه مورد نیازتان را تامین نمایید.

سرمایه گذار ریسک پذیر

یکی دیگر از منابع استارتاپ ها، کمک گرفتن از موسسات سرمایه گذار ریسک پذیر (Venture Capital) است. این گروه ها در قبال سرمایه ای که در اختیار استارتاپ ها قرار می دهند، در سوددهی و عواید آن شریک خواهند شد. روال کار سرمایه گذاران خطرپذیر به این صورت است که به صورت همزمان بر روی چند استارتاپ سرمایه گذاری می کنند به این امید که تعدادی از آن ها به ثمر رسیده و موفق شوند. این نهادها معمولا بر روی یک حوزه خاص تمرکز دارند و ارتباطات خود را در بخش مورد نظر توسعه می دهند. Camber Creek یکی از این موسسات در واشنگتن دی سی است که بر روی استارتاپ های حوزه تکنولوژی در عرصه املاک فعالیت می کنند، ریسک سرمایه گذاری را می پذیرد. معمولا در هر کشور یک نهاد سرمایه گذاری ریسک پذیر وجود دارد. سیلیکون ولی یکی از نهادهای فعال و خطرپذیر در حوزه سرمایه گذاری است که در آمریکا مستقر شده است.

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.