گوگل ادسنس را بشناسیم!

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1805
  • 1131 مرتبه
گوگل ادسنس را بشناسیم!

گوگل ادسنس را بشناسیم!

یک شنبه 26 خرداد 1398

کسب درآمد از طریق وب سایت و وبلاگ، یکی از معیارهای صاحبان و توسعه دهندگان وبسایت ها است. تبلیغات در صفحات سایت، بستری مناسب برای رسیدن به سود و درآمد است. در حال حاضر پلتفرم های متعددی ارائه دهنده خدمات منطبق کردن تبلیغات دهندگان و صاحبان وب سایت ها هستند. گوگل ادسنس نیز، یکی از این ابزارها است.

گوگل ادسنس (Google AdSense) به عنوان ارائه دهنده خدمات تبلیغات آنلاین، امکان راه اندازی سریع و آسان تبلیغات را فراهم می آورد. این بستر تبلیغاتی در سرویس های خود محدودیت ندارد و وب سایت شما با هر پلتفرمی اعم از وردپرس، جوملا، ASP.net و ... می تواند پذیرای تبلیغات از Google AdSense باشد. بررسی و یافتن تبلیغات دهندگان در این روش به عهده گوگل ادسنس است و نیاز نیست شما در پی آن باشید. در این مقاله قصد معرفی این پلتفرم را داریم. با ما همراه باشید!

 

آیا از گوگل ادسنس استفاده کنیم؟

استفاده از خدماتی که گوگل ادسنس ارائه می دهد برای تمام وب سایت ها آزاد است اما آیا وب سایت شما شرایط پذیرایی از این ابزار را دارد؟

پاسخ این سوال در دستان خود شماست..! موضوع وب سایت شما چیست؟ اغلب در چه زمینه پست می گذارید؟ آیا بازدید از وبلاگ شما قابل توجه است؟ کاربران سایت شما را دوست دارند؟

اگر محوریت صفحات سایت شما بر پایه تالار گفتگو، وبلاگ یا هر نوع وب سایتی با محتوای مختلف می تواند با دریافت تبلیغات از پلتفرم هایی همچون گوگل ادسنس به درآمد دست یابد. لازم است بدانید داشتن ترافیک ورودی بیشتر و برقراری ارتباط بهتر با کاربران، موجب افزایش درآمد شما از طریق تبلیغات آنلاین می شود.

نکته مهمی که نباید فراموش کنید، حفظ هویت حرفه ای شماست!

اگر وبسایت و یا وبلاگ شما درحوزه ای تخصصی فعالیت می کند و مربوط به کسب و کار مشخصی است و یا به معرفی نمونه کارهای شما می پردازد؛ استفاده از تبلیغات را کنار بگذارید. زیرا این کار سبب می شود کاربران شما را غیرحرفه ای تلقی کنند و به کسب و کار اصلی شما لطمه وارد می کند.

به عبارت دیگر تنها وب سایت هایی با موضوعات عمومی می توانند به کسب درآمد از طریق تبلیغات ادسنس فکر کنند.

در صورتی که پس از بررسی وب سایت دریافتید می توانید محتوای تبلیغاتی در صفحات خود قرار دهید، با ادامه مقاله همراه باشید.

همانطور که پیش تر گفتیم، پلتفرم های مختلفی وجود دارند که شما می توانید از آن ها تبلیغات آنلاین دریافت کنید. گوگل ادسنس یکی از این بسترهای آنلاین است که با داشتن ویژگی هایی همچون تنوع تبلیغات ها، ابزارهای تجزیه و تحلیل، روال کار آسان و ... در زمره بهترین های این حوزه قرار می گیرد.

 

کسب درآمد از گوگل ادسنس

نکات مهم پیش از شروع کار با گوگل ادسنس

موارد مهمی وجود دارند که لازم است پیش از شروع کار با سرویس آنلاین گوگل ادسنس آن ها را بدانید و در صورت نیاز اصلاحات را پیاده سازی کنید:

1. روال کار گوگل ادسنس را بشناسید:

در این پلتفرم تبلیغ کنندگان، مبلغ پرداختی خود را به ازای پخش تبلیغاتشان مشخص می کنند. سپس وب سایت های دریافت کننده تبلیغ از میان تبلیغات معرفی شده در گوگل ادسنس، موارد مورد نظر را انتخاب کرده و برای هر تبلیغ چند خط کد HTML می گیرند که باید آن ها را در کدهای HTML سایت خود قرار دهند و به ازای هر تبلیغ مبلغ از پیش تعیین شده را دریافت کنند. خدمات تبلیغ آنلاین گوگل به طور خودکار میان وب سایتهای پذیرنده و تبلیغات دهندگان ارتباط برقرار می کند.

از دیگر امکانات این سرویس می توان به امکان مشخص کردن اندازه، نوع و محل تعبیه تبلیغات در صفحه توسط هر دو طرف معامله یعنی تبلیغ کننده و دریافت کننده آن اشاره نمود. همچنین وب سایت پذیرنده می تواند اصلاحاتی مانند تغییر رنگ تبلیغات را انجام دهد.

در شرایطی که بیش از یک تبلیغ برای سایت دریافت کننده وجود داشته باشد، امکان مشخص کردن موقعیت تبلیغات به روی وب سایت به تبلیغی که هزینه بیشتری پرداخت می کند، تعلق می گیرد.

2. سیاست ها و قوانین این سرویس را بشناسید:

گوگل قوانین و دستورالعمل های خود را در رابطه با روش استفاده از خدمات تبلیغات اینترنتی و حتی محل قرار گرفتن آن ها کاملا مشخص و رسمی اعلام کرده است. از این رو با مطالعه دستورالعمل های آن می توانید دریابید چه تبلیغاتی در آن ممنوع است و چه مواردی امکان پخش و معرفی دارند.

به عنوان مثال، طبق قوانین گوگل پذیرندگان تبلیغات اجازه ندارند کاربران را دعوت به کلیک کردن روی تبلیغات نمایند و به عبارتی احساس اجبار در کاربران به وجود آورند. ضمن اینکه تبلیغات با موضوعات مستهجن و یا خشونت آمیز از جمله موارد ممنوع در این پلتفرم است.

3. گوگل ادسنس دو حالت خودکار و دستی دارد:

ادسنس خودکار (Auto AdSense) از جمله امکانات جدید سرویس مورد بررسی است که بر طبق سلیقه کاربران، پیشینه آن ها و میزان درگیریشان با وب سایت؛ به صورت اتوماتیک اقدام به معرفی تبلیغات در سایت پذیرنده می کند و مکان قرارگیری آن را نیز برای کاربران شخصی سازی می کند. این روش امکان افزایش بازدید را برای تبلیغ دهنده فراهم می آورد. البته ادسنس خودکار مشکلاتی از جمله عدم کنترل و بررسی تبلیغات را برای صاحبان وب سایت ها به همراه دارد. از این رو بهتر است در مواقعی که تنها قصد تبلیغات با وب سایت خود را دارید و یا از کاربران خود مطمئن هستید از این روش استفاده نمایید. در غیر این صورت روش تبلیغات دستی برای شما مناسب تر است.

لازم به ذکر است در استفاده از هر دو روش باید تعادل حفظ شود و کاربران با محتوای تبلیغاتی مورد حمله قرار نگیرند.

4. میان محتوای تبلیغاتی و محتوای اصلی وب سایت تعادل را رعایت کنید:

در صورت استفاده از روش دستی گوگل ادسنس، باید تعداد تبلیغات را به طور منطقی مشخص کنید. زیرا در هر شرایطی محتوای اصلی وب سایت شما دارای اولویت اول است و نباید کیفیت آن را تحت تاثیر دیگر ویژگی ها از یاد ببرید. درست است که گوگل برای تعداد تبلیغات روی صفحات وب سایت ها محدودیت اعمال نکرده است اما در صورت استفاده بیش از اندازه از این روش موجب آزار کاربران شده و آن ها وب سایت شما را ترک می کنند.

5. آیا برای موفقیت در تبلیغات به سوابق و ترجیحات کاربران نیاز دارید؟

آخرین مرحله تعیین نحوه هدف گرفتن تبلیغات است. اینکه شما می خواهید از داده های کاربران برای این منظور استفاده کنید یا نه؟

گوگل ادسنس به شما کمک می کند سلایق کاربران را بشناسید و بر اساس داده های آن ها محل جانمایی تبلیغات در صفحه را مشخص کنید و یا محتوایی مرتبط با نیاز و خواست آن ها در اختیارشان بگذارید. این امر موجب افزایش جذابیت تبلیغات در نگاه کاربران شده و احتمال کلیک کردن آن ها بیشتر است.

اما نکته مهم در این مورد قوانین سختگیرانه برخی کشورها است. آن ها به شما اجازه شخصی سازی تبلیغات و محتوا را نمی دهند و از این رو شما محتوای شما برای برخی از کاربران فیلتر خواهید شد.

 

کسب درآمد از گوگل ادسنس

نحوه دریافت تبلیغات از سرویس گوگل ادسنس

پس از اجرای مراحل بالا زمان دریافت محتوای تبلیغاتی از پلتفرم نام برده فرا می رسد. برای این کار لازم است روال زیر را دنبال کنید:

- ابتدا باید در Google AdSense اکانت ایجاد کنید.

- با ایجاد حساب کاربری و ورود به سایت به روی Create an ad کلیک کنید تا بتوانید مدل تبلیغات مورد نظرتان را انتیخاب کنید.

- پس از آن وارد مرحله تنظیمات تبلیغات شده و می توانید پیکربندی محتوای مورد نظرتان از جمله رنگ و اندازه آن را ویرایش کنید.

- استفاده از اندازه ها و قالب های واکنشگرا اهمیت بالایی دارد. زیرا در این صورت محتوا شما در تمام دستگاه ها قابل نمایش است و خود را با سیستم کاربر سازگار می کند.

- در اینجا باید گزینه Save and get code را بفشارید تا کد HTML تبلیغ در اختیارتان قرار بگیرد.

- حال زمان برقراری ارتباط میان وب سایت شما و گوگل ادسنس فرا رسیده است. این مرحله بسته به پلتفرم وب سایت شما متفاوت است. (کاربران وب سایت های وردپرس می توانند از افزونه AdSense استفاده نمایند.)

- سپس به وب سایت خود رفته و کد HTML دریافتی را در محل مورد نظر برای نمایش قرار دهید.

لازم به ذکر است به ازای هر تعداد تبلیغی که مد نظر دارید باید روال بالا را تکرار کنید.

قوانین جدید گوگل ادسنس چیست؟

گوگل در ماه دسامبر 2018 سیاست های خود را در رابطه با افزودن تبلیغ جدید در AdSense تغییر داده است. براساس این تغییرات جهت ثبت تبلیغات جدید، لازم است ابتدا توسط گوگل اعتبارسنجی شوید. از این رو افرادی که قصد دارید تبلیغشان در بیش از بک سایت به نمایش درآید باید هر سایت را به صورت جداگانه به حساب کاربری خود بیافزایند. سپس گوگل هر یک از این وب سایت ها را بررسی کرده و برای آن ها تاییدیه صلاحیت و یا عدم صلاحیت می دهد.

روال اعتبارسنجی وب سایت ها را در ادامه با هم بررسی می کنیم:

1. مرحله اول: در این مرحله افراد باید تایید کننده دامنه مورد نظر برای دریافت تبلیغ متعلق به آن ها است و یا امکان ایجاد تغییر در محتوای این وب سایت را دارند.

2. مرحله دوم: سپس گوگل اقدام به بررسی سایت مورد نظر نموده و مطابقت آن با سیاست ها و قوانین گوگل ادسنس را مورد ارزیابی قرار می دهد.

تایید یا عدم تایید گوگل؟

پس از پایان مراحل اعتبارسنجی گوگل دو حالت برای وب سایت رخ می دهد:

- تایید وب سایت: اگر وب سایت شما منطبق با سیاست های مورد نظر گوگل باشد علامت Ready به معنای تایید صلاحیت را دریافت می کند و شما می توانید از سرویس تبلیغات گوگل استفاده نمایید.

- عدم تایید وب سایت: اما ممکن است وب سایت شما تایید نشود. در این صورت عبارت Needs attention برای شما فعال می شود. در اینجا گوگل از شما می خواهید مجدد سایت خود را بررسی کنید و مشکل احتمالی را رفع سازید تا موفق به دریافت تاییدیه گوگل شوید.

گوگل با اعمال این اصلاحات تلاش کرده روند تبلیغ گذاری را مفیدتر نموده و موجب سودمندی صاحبان تبلیغات گردد.

نتیجه گیری:

کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در وب سایت راهی منطقی و جالب به نظر می رسد. شما می توانید با استفاده از پلتفرم های مختلف اقدام به دریافت تبلیغات نمایید. گوگل ادسنس یکی از این پلتفرم ها است که امکانات و وبژگی های مفید آن سبب محبوبیت میان صاحبان وب سایت های تبلیغاتی شده است.

برای استفاده از این سرویس اراده تبلیغات اینترنتی لازم است ابتدا با سازوکار آن آشنا شده و سیاست ها و قوانینش را به درستی درک کنید. سپس با ایجاد حساب کاربری می توانید از این سرویس درآمد کسب کنید.

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.