چگونه می توان کاربران را به ثبت نام در خبرنامه وب سایت تشویق نمود؟

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1801
  • 1278 مرتبه
چگونه می توان کاربران را به ثبت نام در خبرنامه وب سایت تشویق نمود؟

چگونه می توان کاربران را به ثبت نام در خبرنامه وب سایت تشویق نمود؟

یک شنبه 05 خرداد 1398

شاید با خود بیاندیشید آیا هنوز هم کسی از خبرنامه سایت استفاده می کند؟ و شاید آن را مهم به شمار نیاورید!! اما باید به شما بگوییم با وجود روش های متفاوت برای برقراری ارتباط با مشتریان همچون کاتالوگ ها و تبلیغات چاپی، روش های بهینه سازی موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی؛ خبرنامه وب سایت هنوز برای بسیاری از شرکت ها اولویت دارد و حتی بیشتر کاربران در فضای مجازی مایل هستند اخبار وب سایت شما را در اولین فرصت از طریق ایمیلشان دریافت کنند.

علاوه بر این ها می­توان به مزایای بازاریابی ایمیلی (Email Marketing Service) اشاره نمود که در معرفی محصولات، ارتقا فروش و ارتباط با مصرف کنندگان به شما یاری می رساند. به نظر شما از چه راه هایی می توان مشتریان را تشویق کرد عضو خبرنامه سایت شوند؟

در این مقاله راه کارهایی به شما ارائه می دهیم تا موفق شوید کاربران و مشتریان بیشتری به لیست ایمیل خبرنامه خود اضافه کنید:

1. شناخت مشتری اساس کار شما است!

پیش از هر کاری لازم است مشتریان خود را بشناسید تا موفق به جذب آن ها در خبرنامه وب سایت شوید. برای این کار باید پسخ سوال های زیر را بیابید:

  • - مشتریان شما چه کسانی هستند؟
  • - علایق آن ها چیست؟
  • - در چه رده سنی هستند؟
  • - اغلب کدام بخش های سایت شما را بازدید می کنند؟
  • - به دنبال چه چیزی هستند؟
  • - از چه دستگاهی برای ورود به سایت استفاده می کنند؟ (موبایل یا کامپیوتر)

تلاش کنید مشتریان خود را به درستی بشناسید و مشکلات و دغدغه های آنان را درک کنید. شما می توانید از اطلاعات و علایق آن ها برای بازاریابی ایمیلی و تبلیغات هدفمند استفاده نمایید.

 

بازاریابی ایمیلی

2. پیشنهادات هیجان انگیز به مشتریان ارائه دهید!

امروزه تعداد ایمیل های دریافتی کاربران از سایت ها و خبرگذاری های مختلف بسیار زیاد شده و به طور میانگین تا 150 ایمیل تبلیغاتی در هر روز رسیده است. این مسئله، موجب کاهش تمایل و علاقه مشتریان به ثبت نام در سایت های دیگر و دریافت ایمیل های بیشتر شده است؛ اما شما قادر هستید با ایده های جذاب به استقبال کابران بروید و آن ها را مشتاق ثبت نام در خبرنامه سایت نمایید. استفاده از باکس های ساده دریافت اطلاعات تماس کاربران، ایده ای تکراری است که حتی به چشم کاربر نمی آید. در مقابل ارسال پیشنهادات و تخفیفات متعدد از طریق ایمیل، منجر به تشویق کاربران برای عضویت در خبرنامه می شود. مطالعات DMA نشان می دهد بیش از 60% کاربران به این روش پاسخ مثبت می دهند. تنها با شناخت دقیق نیازهای کاربران موفق به ارائه پیشنهادات ارزشمند خواهید شد.

در ادامه چند نمونه از پیشنهاداتی که می توانید استفاده نمایید؛ ذکر شده است:

  • - حمل و نقل رایگان یا تقبل بخشی از هزینه ارسال
  • - کدهای تخفیف فصلی
  • - وبینار یا رویداد رایگان
  • - امکان دسترسی به محتوای منحصر به فرد (وبلاگ شخصی، گروه فیس بوک یا خبرنامه الکترونیکی)
  • - مشاوره خصوصی
  • - رایگان بودن سفارش اول
  • - کتاب الکترونیکی رایگان

دقت کنید پیشنهاداتی که می دهید؛ برای کسب و کارتان زیان نداشته باشد و بتوانید آن را به صورت مستمر ارائه کنید. این پیشنهادات علاوه بر پایدار بودن باید در راستای نیاز کاربران بوده و از سوی آن ها ارزشمند تلقی شوند. اگر کاربران شما دارای سلیقه های متفاوت هستند و در دسته های گوناگون قرار می گیرند، می توانید از انگیزه های مختلف استفاده نمایید و برای هر گروه ایده ای خاص ارائه دهید.

 

بازاریابی ایمیلی

3. مراحل ثبت نام را ساده و آسان در نظر بگیرید!

امروزه اغلب مردم عجول هستند و می خواهند هر چه سریع تر به خواسته خود دست یابند؛ کاربران آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگر در پی مطلبی خاص وارد وب سایت شما شده باشند، زمان خود را برای ثبت نام و عضویت در فرم های طولانی خبرنامه صرف نمی کنند. سعی کنید روال ثبت نام را تا حد ممکن ساده کنید و باکس های دریافت اطلاعات تماس کاربر را در بخش های مختلف سایت قرار دهید تا کاربران آن را ببینند. شما می توانید فرم عضویت را در مکان هایی همچون پست های وبلاگ، پست های شبکه های اجتماعی، هدر وب سایت، کادر پاپ آپ، صفحات فرود، کادر پایین صفحه، کادر کنار وب سایت و حتی صفحه تماس با ما قرار دهید.

بهتر است تا جای ممکن تنها به دریافت آدرس ایمیل کاربران اکتفا کنید و تنها در مواردی که به اطلاعات دقیق آن ها نیاز دارید، فرم های پیچیده و چند بخشی به کار ببرید. استفاده از کپچاهای پیچیده و سخت نیز، منجر به کاهش تمایل کاربران برای عضویت می گردد و بهتر است از آن ها دوری کنید. برخی وب سایت ها برای ثبت نام کاربران را از طریق لینک به صفحات دیگر هدایت می کنند؛ باید بدانید این امر اشتباه بزرگی است و می تواند تجربه کاربری ناخوشایندی به وجود آورد. از این رو سعی کنید فرم های ساده با فیلدهای کم و در همان صفحه مورد نظر استفاده نمایید.

هر چه تعداد مراحل و کلیک ها بیشتر باشد، احتمال دریافت ایمیل کاربران کمتر خواهد شد.

4. مشتریان باید بدانند پس از ثبت نام، چه چیزی به دست می آورند!

به مشتریان خود بگویید در قبال ثبت نام در خبرنامه وب سایت چه چیزی دریافت می کنند. هنگامی که مشتریان بدانند چه محتوایی در انتظارشان است به دعوت شما بهتر پاسخ می دهند و در نتیجه لیست ایمیل های خبرنامه شما بزرگتر می شود.

جملات نامفهومی مانند "برای دریافت خبرنامه ثبت نام کنید"، "کاتالوگ رایگان ما را دریافت کنید"، "برای دریافت محتوا ثبت نام کنید" و "برای پست های بیشتر ثبت نام کنید" موجب سردرگمی کاربران می شود و در نتیجه آن ها از دادن اطلاعات تماسشان خودداری می کنند.

در مقابل اما، اگر کاربران به درستی بدانند چه محتوایی را در خبرنامه دریافت می کنند، احتمال ثبت نام آن ها افزایش می یابد. برای این منظور بهتر است جملاتی مانند "«برای عضویت در گروه فیس بوک و دریافت آخرین اخبار ثبت نام کنید"، "از این پست خوشتان آمد؟ برای دریافت پست های بعدی ثبت نام کنید" و "برای دریافت خبرنامه هفتگی ما، شامل مصاحبه با افراد داخلی، راهنمایی های مشهور و کدهای تخفیف و محصولات جدید ثبت نام کنید" را به کار ببرید.

5. برای کاربران ایمیل تبریک عضویت ارسال نمایید!

حتما برایتان پیش آمده در سایتی ثبت نام کنید و بلافاصله ایمیلی برای شما ارسال می شود. این ایمیل ها اغلب دارای مضمون خوش آمد گویی و تشکر از عضویت هستند. بهتر است بدانید استفاده از ایمیل خوش آمد گویی (Transactional Email) می تواند تا 320% تاثیر بیشتری نسبت به سایر ایمیل ها داشته باشد و به عبارت دیگر، حسی خوشایند نسبت به برند و کسب و کار شما به کاربر می دهند. از این رو کاربران تمایل بیشتری به خواندن سایر ایمیل های شما نشان می دهند.

گزارش ها حاکی از آن است که علاقه به برند یکی از دلایل مهم ثبت نام کاربران در خبرنامه وب سایت است و حدودا 40% از مشتریان به این دلیل عضو خبرنامه می شوند. ایمیل خوش آمد گویی نشان از شخصیت برند شما دارد و به شما کمک می کند با مشتریان رابطه بهتری برقرار کنید.

یک ایمیل خوش آمد گویی باید شامل مواردی همچون رمز عبور، نام کاربری و همچنین زمان ارسال ایمیل های بعدی و محتوای آن ها باشد. به کاربران با صراحت بگویید ایمیل ها در چه بازه های زمانی ارسال می شوند و چه اطلاعاتی از طریق آن ها در اختیار کاربر قرار می گیرد. برای مثال مشخص کنید ایمیل ها هفتگی یا ماهانه ارسال می شوند؟ کد های تخفیف را در ایمیل ها قرار می دهید؟ چه اخباری از طریق ایمیل به اطلاع آن ها می رسانید؟ و ...

 

بازاریابی ایمیلی

 

در پایان باید به شما بگوییم؛ بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) نسبت به سایر روش ها از جمله شبکه های اجتماعی و تبلیغات کلیکی تاثیر بیشتری بر مخاطب دارند و بازدهی تا 122% خواهند داشت. ایمیل مارکتینگ بسیار قدرتمند است و وقتی که برای مراحل مختلف آن صرف می کنید، ارزشمند است.

نکته دیگر تغییرات مداومی است که شبکه های اجتماعی در الگوریتم های خود ایجاد می کنند و ممکن است طی یک آپدیت جدید تمام اعتبار شما از دست برود. در این شرایط بازاریابی ایمیلی و لیستی که از مخاطبان خود در دست دارید، به کمک شما می آید. این امر نشان از اهمیت و اعتبار Email Marketing در مقابل سایر روش های تبلیغاتی می باشد.

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.