طراحی وب واکنشی Responsive Web Design بخش اول: مفاهیم

مقالات طراحی وب سایت

  • 1620
  • 10200 مرتبه
طراحی وب واکنشی Responsive Web Design بخش اول: مفاهیم

طراحی وب واکنشی Responsive Web Design بخش اول: مفاهیم

یک شنبه 06 فروردین 1396

این روزها استفاده از موبایل ، تبلت و یا سایر تجهیزات همراه برای مرور و مشاهده صفحات وب سایت ها بسیار همه گیر شده است و اکثر طراحان وب برای طراحی سایتهایشان نیز تمایل دارند تا وب سایت هایی که طراحی میکنند در انواع تبلت ، موبایل و یا وسایل دیگر قابل مشاهده و استفاده باشد. در واقع شما با استفاده از اصول طراحی ریسپانسیو (Responsive) یا همان وب واکنشی قادر هستید تا محتویات صفحات وب سایت خود را با توجه به نوع وسیله مورد استفاده بازدیدکننده وب سایت تنظیم کنید.

فرض کنید وب سایت شما تنها در مرورگرهای رایج توسط کامپیوترهای شخصی به درستی نمایش داده شود. حال اگر برخی بازدیدکنندگان سایت شما از تبلت و یا موبایل های هوشمند امروزی برای مشاهده سایت شما استفاده کنند و صفحات وب سایت شما به درستی نمایش داده نشوند طبیعتا این دسته از بازدیدکنندگان از سایت شما خارج می شوند و این به معنی از دست دادن این بازدیدکنندگان و حتی در برخی مواقع مشتریان خواهد بود.

طراحان وب سایت در طراحی سایت با استفاده از ترکیب برخی موارد در CSS و ترکیب آنها با جداول شناور (Fluid Grid) میتوانند طراحی سایت خود را به صورتی طراحی کنند که در تمامی وسایل و تجهیزات به درستی نمایش داده شوند و این یعنی طراحی واکنشی (طراحی سایت ریسپانسیو) و یا همان Responsive Web Design  که در مورد آن صحبت میکنیم.

معمولا در این نوع طراحی بزرگترین مشکل نمایش صحیح تصاویر در مرورگرها و تجهیزات مختلف با صفحه نمایش های متفاوت است. اما شما با استفاده از دستورات نمایش به صورت کامل مانند: max-width میتوانید این کار را انجام دهید. در واقع تصاویر شما همواره در اندازه واقعی خود نمایش داده میشوند مگر آنکه در فضای کوچکتری قرار گیرند.

در روش Responsive شما میتوانید فایل های CSS گوناگونی را برای نمایش سایت بر روی دستگاه های مختلف فراخوانی کنید. به عنوان مثال برای نمایش بر روی موبایل یک فایل CSS و برای نمایش در یک دستگاه دیگر از یک نوع فایل CSS دیگر استفاده نمایید.

 نمایش در گوشی موبایل در حالت معمولی و بعد از لمس منو (منو از سمت چپ به داخل باز می شود)

شرکت داده پردازی فراتک با طراحی بیش از 500 وب سایت، در سال های فعالیت خود و با به کارگیری این تکنولوژی آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی وب سایت با ویژگی های منحصر به فرد است. نمونه طراحی سایت هتل الماس مشهد یکی از نمونه هایی است که با تکنیک طراحی سایت ریسپانسیو زده شده است.

واحد تحقیق و توسعه شرکت داده پردازی فراتک (طراحی سایت مشهد)

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

کلمات مرتبط: طراحی سایت مشهد

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.