در طراحی سایت،Modernizr چیست؟ (مقاله دوم)

مقالات طراحی وب سایت

  • 1531
  • 1837 مرتبه
در طراحی سایت،Modernizr چیست؟ (مقاله دوم)

در طراحی سایت،Modernizr چیست؟ (مقاله دوم)

شنبه 14 شهریور 1394

با عرضه نسخه های جدید مرورگر های گوناگون، کماکان مرورگر هایی وجود دارند که تمامی قابلیت های  HTML٥ و CSS٣ را پشتیبانی نمی کنند، همچنین بسیاری از کاربران، هنوز از نسخه های قدیمی یک مرورگر استفاده می کنند؛ در همین راستا طراحان وب جهت نمایش قابلیت های جدید HTML٥ و CSS٣ ، باید راهکاری را جهت نمایش مناسب وب سایت خود در مرورگرهای قدیمی کاربران به کار بگیرند. Modernizr یک کتابخانه بر پایه جاوا اسکریپت است که مرورگر بازدید کنندگان را بررسی و مشخص می کند مروگر مورد نظر کدام دسته از  ویژگی‎ های HTML٥ و CSS٣ را پشتیبانی می ‎کند و سپس کلاس‎ های مشخصی را به تگ html صفحات اختصاص می ‎دهد؛ در نتیجه مدرنایزر ابزار مناسبی برای طراحان جهت شرطی ‎سازی نحوه نمایش صفحات بر اساس مرورگر های مختلف خواهد بود. با استفاده از کلاس‎ های شرطی CSS می‎توان نحوه نمایش المان‎ها و تگ‎ها را بر اساس نوع مروگر بازدید کننده تنظیم نمود. 

  در حالت معمول و بدون استفاده از این ابزار، طراح وب سایت باید تمام مرورگرها را بشناسد و بداند که هر یک چه ویژگی‌هایی را پشتیبانی می‌کنند و بر اساس نوع مرورگر کد مربوط به آن را بنویسید؛ اما با استفاده از مدرنایزر تنها کافی است باپیروی از  یک الگو خاص،  برای هر ۲ حالت کد نوشت تا روی تمام مرورگرها به درستی نمایش داده شود.

 

چرا Modernizr؟

    عدم وابستگی به هیچ سیستمی حتی به jQuery
    عدم اضافه کردن افکت‎های HTML٥ وCSS٣ به مرورگر کاربران
    بررسی ویژگی‎های HTML٥ و CSS٣ مرورگر بازدیدکنندگان در چند هزارم ثانیه

نمایش ستون های چندگانه و تصویر سایه دار در مرورگر فایرفاکس:

عدم نمایش ستون های چندگانه و تصویر سایه دار در مرورگر اینترنت اکسپلورر:

 

استایل جایگزین به کمک Modernizr و نمایش در مرورگر اینترنت اکسپلورر (حتی نسخه های ۶ به پایین):


 

شرکت داده پردازی فراتک با طراحی بیش از 500 وب سایت، در سال های فعالیت خود و با به کارگیری این تکنولوژی آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی وب سایت با ویژگی های منحصر به فرد است. از نمونه کارهای ما دیدن فرمایید: www.faratechdp.com
ویرایش: واحد تحقیق و توسعه شرکت داده پردازی فراتک ( طراحی سایت مشهد)

مرتبط: نمونه طراحی سایت - طراحی سایت مشهد

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.