آیا می دانید بازنویسی مقالات قدیمی سایت چه تاثیری بر سئو دارند؟

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1807
  • 1534 مرتبه
آیا می دانید بازنویسی مقالات قدیمی سایت چه تاثیری بر سئو دارند؟

آیا می دانید بازنویسی مقالات قدیمی سایت چه تاثیری بر سئو دارند؟

پنج شنبه 06 تیر 1398

اهمیت مقالات تخصصی و با کیفیت در بازاریابی آنلاین، تقریبا برای همه وبمستران آشکار است. این مهم طی دهه های اخیر قدرت خود را نشان داد و مورد توجه بازاریاب های اینترنتی قرار گرفت. آن ها دریافتند با ارائه مطالب مفید و جذاب می توانند مخاطبان بیشتری جذب نموده و در نتیجه فروش بهتری داشته باشند.

وبمستران و صاحبان وب سایت ها به وبلاگ نویسی روی آوردند و برخی از آن ها با مقالات بی کیفیت و نا مناسب قدیمی خود در وبلاگ روبرو شدند. مقالاتی که غالبا سرسری نوشته شده بودند و جذابیت چندانی برای مخاطب نداشتند.

 

 

 

امروزه می دانیم وبلاگ یکی از بخش های مهم هر وب سایت است و باید در جهت هر چه پربارتر شدن آن کوشید. اما هنوز هم هستند وبلاگ هایی که مقالات قدیمی غیر کاربردی دارند. جالب اینجاست که برخی از این مقاله ها جایگاه مناسبی دارند اما محتوای مفیدی به کاربران اراده نمی دهند. این موضوع موجب سردرگمی توسعه دهندگان وب شده و آن ها نمی دانند باید با این مقالات چه کنند. آیا باید آن ها را حذف کنند؟ آیا این کار سبب لطمه زدن به جایگاه و اعتبار سایت نمی گردد؟

مشکلاتی که مقالات قدیمی وب سایت می توانند به وجود آورند:

متاسفانه عده ای از مدیران و وبمستران تنها به تعداد مقالات اهمیت می دهند و اهمیت کیفیت آن را از یاد برده اند. باید به این عزیزان بگوییم، مطالب زیاد زمانی خوب است که محتوای تولیدی باارزش باشد و نکته مفیدی به مخاطب ارائه دهد، در غیر اینصورت تنها همانند علف های هرزی خواهد بود که در مزارع روییده و نتیجه مفیدی حاصل نمی کند.

زمان بررسی یک سایت توسط ربات های موتور جستجو بسیار محدود است و باید تلاش کنیم در این زمان اندک بهترین مطالب و توانایی های وب سایت خود را به آن نشان دهیم.

برای موفقیت در این مورد لازم است محتوایی منحصر به فرد و ارزشمند تولید کنیم و در طول زمان از آن مراقبت به عمل آوریم. زیرا محتوای مطالب وبلاگ نشان از اعتبار و هویت برند دارند و تاثیر به سزایی در ذهن مخاطب ایجاد می کنند.

 

بازنویسی مقالات قدیمی

ارزش مقالات قدیمی را تعیین کنید!

شما باید مقالات قدیمی را بررسی کنید و آن هایی که ارزش محتوایی بالایی دارند بهبود بخشید. برای این کار ابتدا لیستی از تمام مقالات خود تهیه کنید. می توانید از ابزارهایی همچون سرچ کنسول و یا گوگل آنالیتیز برای لیست کردن URL مقالات وب سایتتان استفاده نمایید. سپس زمان تصمیم گیری در رابطه با نگه داری و یا حذف مقالات فرا می رسد. این مرحله بسیار حساس است و باید با دقت و تمرکز آن را انجام دهید.

جهت شناسایی مقالات قدیمی مفید که نیاز است آن ها را حفظ کنید، سوالات ذیل را در رابطه با مقاله مورد بحث پاسخ دهید:

1. آیا مقاله شما محتوای مفیدی به کاربر ارائه می دهد؟

منظور از محتوای مفید، محتوایی است که نکات مفیدی به کاربر آموزش می دهد و یا موجب سرگرمی و لذت بردن وی می شود. محتوای شما می تواند متن، عکس و یا فیلم ویدئویی باشد. مهم این است که بتواند نیازهای کاربر را پاسخ دهد.

2. محتوای مورد بررسی ارزش کافی را دارد؟

محتوایی می تواند برای وب سایت شما ارزشمند باشد که موفق شده جایگاه مناسبی توسط موتورهای جستجو به دست آورد و یا اینکه بک لینک های طبیعی برای وب سایت جذب کرده باشد. این مقالات می توانند کاربران بیشتری به وب سایت شما بیاورند و حجم ترافیک ورودی را افزایش می دهند.

3. آیا مقاله از کیفیت مناسبی برخوردار است؟

گاهی می بینیم برخی مقالات محتوای مفیدی دارند اما متاسفانه شیوه نگارش آن ها صحیح نیست و خطاهای نگارشی بسیاری در آن ها یافت می شود. این مقالات کیفیت لازم را ندارند.

4. ارتباط مناسب میان موضوع مقاله و وب سایت برقرار است؟

محتوای درج شده در وبلاگ باید با موضوع کسب و کار شما هماهنگ باشد. در صورتی که ارتباط معنایی لازم میان این دو برقرار نباشد، مقاله هیچ تاثیری بر بهبود عملکرد وب سایت نخواهد داشت. چنین مقالاتی حتی با بهترین کیفیت نگارشی و معنایی برای شما کاربرد ندارند و باید حذف شوند.

5. آیا محتوای مورد نظر تکرار شده است؟

دقت کنید مقاله مورد بررسی محتوای کپی و یا مشابه سایر مقالاتتان نداشته باشد. زیرا این مقالات ممکن است مشکلات محتوای تکراری و کپی را برای وب سایت شما ایجاد نمایند.

پس از طی کردن مراحل بالا و پاسخ دادن به سوالات مطرح شده، مطالبی که گمان می کنید لازم است حذف شوند ومعیارهای مورد نظر را ندارند، به کمک روش ریدایرکت 301 و ارجاع دادن به مقاله ای با موضوع مشابه و یا صفحه اصلی وب سایت، آن ها را حذف نمایید.

 

ریدایرکت 301

نتیجه کار مقالات قدیمی ولی ارزشمند چیست؟

با تعیین مقالات ارزشمند و جداسازی آن ها از محتوای بی کیفیت، به سراغ بهبود وضعیت ظاهری و معنایی مقالات نگه داشته شده بروید. شما باید مواردی از قبیل مسائل نگارشی را بازخوانی کنید و در صورت نیاز مشکلات آن را رفع سازید. ضمن اینکه بهتر است اطلاعات و نکات معنایی جدید به این مقالات اضافه کنید. برای این کار مراحل ذیل را دنبال کنید:

1. چهارچوب ظاهری مقاله را بهبود دهید:

ابتدا به بازنویسی مقاله بپردازید و سعی کنید مطالب آن را به زبانی شیوا و ساده بیان نمایید تا کاربر به خوبی با آن ارتباط برقرار کند.

سپس نوبت به اصول سئو در تولید محتوا می رسد. مقاله را از نظر سئو بهینه کنید. مواردی همچون جایگذاری لینک مقالات مرتبط، کدهای نشانه گذاری Schema و متون جایگزین تصاویر از جمله پراهمیت ترین مسائل است.

حال باید سعی کنید ظاهر مقاله را برای کاربران جذاب کنید. برای این کار می توانید از تصاویر و فیلم ها کمک بگیرید.

2. اطلاعات و نکات محتوای را آپدیت کنید:

این روزها اطلاعات به سرعت تغییر می کنند و کاربران در پی یافتن اطلاعات و مطالب جدید هستند. آن ها به مقالات قدیمی که نکته جدیدی نداشته باشد اهمیت نمی دهند و آن را نادیده می انگارند. بروزرسانی محتوای مقاله یکی از تکنیک های حرفه ای برای جذاب کردن مقالات است و آن ها را احیا می کند. بهتر است بدانید وبلاگ هایی که به بروزرسانی محتوای خود اهمیت می دهند 74% شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارند.

راهکار دیگر اضافه کردن اطلاعات است. شما می توانید موارد تازه کشف شده در رابطه با موضوع مقاله را به آن بیافزایید و یا درباره اتفاقات اخیر آن صحبت کنید. بدین صورت تاریخچه ای ارزشمند در مورد موضوع مقاله خواهید داشت.

3. انتشار مقالات در فضای شبکه های اجتماعی

پس از بازنویسی و بروزرسانی محتوای مقاله، آن را در دید مخاطبان بگذارید تا حاصل زحمات شما را مطالعه کنند. شما می توانید مقاله را در شبکه های اجتماعی قرار دهید و یا به صدر مقالات وب سایت خود بیاورید. چه بسا با قرار دادن آن در صفحه اصلی سایت کمک بزرگی به کاربرانتان خواهید کرد.

 

بازنویسی مقالات قدیمی را به صورت دوره ای انجام دهید

نتیجه اقدامات خود را بررسی کنید!

پس از اینکه مقلات قدیمی را بازیابی کرده و نسخه به روز آن ها را در سایت قرار دادید. زمان دریافت نتایج کار و پیگیری تاثیرات آن می رسد. برای این منظور می توانید از ابزار گوگل سرچ کنسول کمک بگیرید تا جایگاه و رتبه وب سایت را پیش از تغییرات و پس از آن بررسی کنید.

معیارهایی همچون بررسی نرخ CTR، زمان حضور مخاطبان در صفحات وب سایت و رتبه و جایگاه در کلمه کلیدی هدف، تاثیر فعالیت های شما را نشان می دهند و باید به تغییرات آن ها پیش و پس از بازنویسی مقالات توجه نمایید.

نکته مهم پیگیری مدام شماست. باید طی بازه های زمانی به صورت پیوسته مقالات را بررسی کنید و تغییرات لازم را اجرا نمایید. اگر تنها در زمان خاصی مقاله های قدیمی را به روز کنید و تا مدت های مدیدی از آن ها غافل شوید، نمی توانید به نتایج مطلوبی دست یابید.

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.