تکنیک های جدید سئو را بیاموزید!

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1804
  • 1650 مرتبه
تکنیک های جدید سئو را بیاموزید!

تکنیک های جدید سئو را بیاموزید!

چهار شنبه 22 خرداد 1398

گوگل طی سال های اخیر الگوریتم های سئو خود را به روزرسانی نموده است. هدف مهندسان گوگل یافتن مطالب مفید و موردنظر کاربران است. اما متاسفانه برخی از سئوکاران اطلاعات خود را به روز نکرده و همچنان از روش های قدیمی SEO استفاده می کنند و معتقدند این روش ها همچنان کارایی دارند.

در این مقاله سعی بر آن داریم، برخی از تکنیک های قدیمی را به شما معرفی کنیم و دلایلی که موجب منسوخ شدن آن ها شده را بررسی نماییم. در پایان با روش های جایگزین و جدید آشنا می شویم.

 

 

 

 

1. برنامه ریزی بر پایه ابزارهای Keywords Planner و Google AdWords

ابزارهای Keywords Planner و Google AdWords طی سال های گذشته به سئوکاران و توسعه دهندگان وب سایت ها کمک های بسیاری نموده اند. اما امروزه می دانیم این ابزارهای مشکلاتی دارند و استفاده از آن ها منسوخ شده است. علت این امر روش کاری ابزارهای نام برده است.

زمانی که شما از سرویس Google AdWords به جهت بررسی کلمات کلیدی وب سایت استفاده می کنید، الگوریتم های این سرویس برخی از کلمات کلیدی که فکر می کنند از جنبه تجاری مرتبط نیستند، حذف کرده و به شما نشان می دهد. در حالیکه این روال موجب عدم بررسی دقیق شده و برخی از داده های شما به درستی ارزیابی نمی شوند. شما بر اساس معیارهای سرویس Google AdWords کلمات کلیدی خود را اولویت بندی می کنید اما در نهایت متوجه می شوید تعداد کلیک های ورودی وب سایتتان کاهش می یابد و CTR شما افت می کند.

روش جایگزین:

ابزارهایی که داده ها به طور دقیق بررسی می کنند انتخاب کنید. سرویس موردنظر شما باید براساس میزان بازدید (Clickstream) و میزان کلیک (CTR) فعالیت کند.

برای این منظور شما می توانید از کلمات و عبارات پیشنهادی گوگل هنگام جستجو مطلب مورد نظرتان استفاده نمایید. این عبارات در واقع مواردی هستند که بیشترین سرچ در حوزه مربوطه را داشته اند. همچنین وب سایت هایی نظیر Ahrefs، SEMrush یا Keyword Explorer به شما کمک می کنند کلمات کلیدی موثر را شناسایی کنید. البته برای استفاده از این سرویس های آنلاین لازم است مقداری هزینه بپردازید.

 

کلمات کلیدی در سئو

2. استفاده از زیردامنه های مختلف ارائه دهنده یک موضوع مشابه

برخی از توسعه دهندگان وب سایت ها، اقدام به ایجاد چند دامنه مختلف و یا زیردامنه با موضوعی یکسان می نمایند. این مسئله در گذشته نتایج خوبی به همراه داشت و گاهی شما موفق می شدید با هر یک از زیردامنه های خود به صفحه اول نتایج گوگل راه بیابید. اما در سال های اخیر گوگل برخلاف روال قبل خود حرکت می کند و وب سایت هایی که چند زیردامنه (Subpage) دارند را در یک دامنه جمع آوری می کند. برای مثال نام دانشگاه تهران را در گوگل جستجو کنید. می بینید زیردامنه های آن به عنوان شاخه های دامنه اصلی معرفی می شوند.

این روش دیگر همانند گذشته موفق عمل نمی کند و حتی انرژی شما در چند دامنه مختلف تقسیم می شود و می توانید با همان میزان زمان در یک دامنه مشخص نتایج بهتری کسب کنید.

روش جایگزین:

تکنیک هایی همچون میزبانی ساب فولدر (Subfolder) و Barnacle SEO، نسبتا جدید هستند و رنکینگ بهتری برای شما به ارمغان می آورند.

با استفاده از تکنیک ساب فولدر دیگر نیاز نیست چندین ساب دامین مختلف همانند blog.yourdomain.com ایجاد کنید و تنها با ایجاد یک Subfolder همچون yourdomain.com/blog نتیجه مورد نظرتان حاصل می شود.

روش دیگر Barnacle SEO است که بر اساس آن شما در وب سایت هایی که نتایج اول گوگل را دارند، مطالب خود را به اشتراک می گذارید و احتمال بازدید مطالبتان را بالا می برید. به این طریق شما هم می توانید به آسانی به صفحه اول نتایج گوگل (SERP) دست یابید.

وب سایت Yelp یکی از مواردی است که با قرار دادن مطالب و نظرات خود در بستر آن، امکان دیده شدن شما را بالا می برد و در نتیجه مخاطبان شما افزایش می یابند.

3. کافی دانستن تکنیک های رتبه بندی برای موفقیت

برخی از افراد تصور می کنند با رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل (SERP)، راه موفقیت را طی کرده اند و به تجربه کاربران توجه ندارند. این افراد دیگر جنبه های وب سایت خود را بهبود نمی دهند، از این جهت ممکن است پس از مدتی به رتبه های پایین سقوط کنند.

روش جایگزین:

درست است که رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل اهمیت بالایی دارد اما با کمک گرفتن از راهکارهای دیگر می توانید این نتایج را به صورت پیوسته برای خود حفظ نمایید. استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long-tail Keywords) احتمال موفقیت شما را افزایش می دهید. زیرا اغلب رقبای شما با کلمات کوتاه خود را به گوگل معرفی کرده اند و به عبارتی این راه را پیش از شما طی کرده اند، رقابت با آن ها بسیار مشکل بوده و احتمال شکست شما زیاد است. اما در صورت استفاده از کلمات کلیدی طولانی رقبا کمتری پیش رو خواهید داشت و قادر هستید با سرعت بیشتری خود را در سئو محلی تثبیت کنید.

روش دیگر استفاده از اسنیپت (Featured Snippets) است. ریچ اسنیپت ها کدهای کوتاهی هستند  که باید آن ها را در بخش HTML صفحه خود قرار دهید. این کدها به درک بهتر گوگل در رابطه با مطالب وب سایت شما کمک می کنند. در نتیجه گوگل در زمان کوتاهتری محتوای شما را شناسایی کرده و کاربران را به سوی آن هدایت می کند.

توصیه می کنیم به نام تصاویر و سئو آن ها نیز توجه کنید. زیرا تصاویر بهینه شده شما موجب کاهش سرعت لود صفحات می گردد. ضمن اینکه انتخاب نام درست برای تصاویر همچون کدهای اسنیپت موجب شناخت و درک بهتر گوگل از محتوای شما خواهد شد.

 

بهینه سازی سایت

4. استفاده بی رویه از لینک سازی

در سال 2011 و اندکی پس از آن اغلب صاحبان سایت ها پس از رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل، دیگر روش های بهینه سازی رو فراموش کرده و تنها به دریافت بک لینک (Back Link) روی می آوردند. در حال حاضر به دلیل افزایش تعداد رقبا و سختگیر شدن الگوریتم های گوگل دیگر نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت و حتی در برخی موارد موجب پنالتی شدن وب سایت شما می گردد.

روش جایگزین:

به جهت افزایش نرخ کلیک وب سایت و تبدیل شدن به برند مورد علاقه کاربران، نمی توان تنها به ایجاد بک لینک اکتفا نمود. هر چند نمی توان به طور کامل لینک سازی را کنار گذاشت، اما باید بر طبق اصول صحیح آن پیش رفت و در کنارش از سایر تکنیک های بهبود تجربه کاربری و رسیدن به رضایت کاربران بهره گرفت.

اولین مرحله شناخت هدف کاربران نسبت به جستجو مطالب مورد نظرشان است. با درک بهتر نیاز کاربران، می توانید محتوای مرتبط با خواسته آن ها تولید نموده و رضایت آن ها را جلب نمایید.

مرحله بعد بهینه سازی تجربه کاربری وب سایت (UX) است. برای این منظور باید بکوشید مطالب را کاربردی نموده و با بخش بندی محتوا، امکان دست یابی به هدف را برای کاربران آسان تر نمایید.

در انتها لازم است دوره های زمانی چند ماه برای بهبود محتوا خود تعیین کنید و مطالب وب سایت را بر اساس تغییرات و پیشرفت های جامعه جهانی به روزرسانی نمایید. در غیر این صورت محتوا شما هر قدر هم مفید باشد، پس از مدتی قدیمی شده و دیگر مطابق نیازهای کاربران نخواهد بود.

رعایت موارد فوق، شما را به برندی به روز و مورد اعتماد مخاطبان تبدیل خواهد ساخت.

5. وسواس بیش از حد برای محل قرارگیری کلمات کلیدی

همانطور که می دانید لازم است عنوان مقاله شما و سرتیترهای آن دارای کلمات کلیدی مرتبط باشد و URL صفحه نیز از این قاعده مستثنی نیست. همچنین اغلب شنیده ایم باید کلمه کلیدی را چندین بار در متن خود به کار ببریم تا نظر گوگل را به مطلب جلب نماییم. اما باید بدانید رعایت تمام این اصول بدون توجه به نیاز کاربر هیچ امتیازی در بر نخواهد داشت.

بگذارید مثالی در این رابطه با هم بررسی کنیم؛ تصور کنید وب سایت شما در رابطه با معرفی مکان های تاریخی کشور باشد. در بخشی از وب سایت، محتوایی برای شهر اصفهان تولید کرده اید و عنوان آن را "آشنایی با مکان های تاریخی اصفهان" انتخاب نموده اید. شما کلمات کلیدی همچون "اصفهان" و "مکان های تاریخی" را به درستی در این عنوان جایگذاری نموده اید و محتوایی در این رابطه برای آن تولید می کنید. اما فراموش می کنید نام آثار باستانی این شهر همچون "سی و سه پل" ، "چهل ستون" و "پل خواجو" را در متن استفاده نمایید. در این شرایط گوگل هیچ امتیازی به وب سایت شما نخواهد داد، زیرا شما کلماتی که اغلب کاربران جستجو می کنند را در متن استفاده نکرده اید و ارتباط میان عنوان و محتوا شما به درستی برقرار نشده است.

روش جایگزین:

برای انتخاب کلمات کلیدی و ایجاد ارتباط میان متن و عنوان مطلب زمان بیشتری بگذارید و آن ها را هدف اصلی خود قرار دهید. اگر کلمات کلیدی را به درستی انتخاب کنید و در متن به کار ببرید، توجه کنید مطلبی که تهیه می کنید، نیاز مخاطبانتان را رفع سازد. در این صورت کاربران به مطلب شما علاقمند شده و زمان بیشتری در وب سایت شما صرف می کنند. این امر بهبود رتبه سایت را برای شما به ارمغان می آورد.

مطالب قدیمی که موفق به دریافت ورودی از سوی گوگل نشده اند، را مجدد بررسی کنید و آن ها را با کلمات کلیدی فراموش شده بازنویسی کنید. پس از آن متوجه تغییرات قابل توجه در رنک وب سایت خود خواهید شد.

نتیجه گیری:

در نظر داشته باشید، الگوریتم های گوگل مدام در حال بهبود و تغییر هستند تا سایت های مفید و ارزشمند را به درستی شناسایی کنند. شما نیز معیارهای خود را بر اساس تغییرات گوگل، بازنگری کنید. بکوشید خود را به روز نگه دارید. با رعایت موارد فوق به گوگل اطلاع می دهید شما به روز هستید و سلیقه مخاطب را ارزشمند می شمارید. به این صورت می توانید نظر گوگل را جلب نموده و رتبه وب سایت خود را بهبود دهید.

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.