چطور بک لینک های ارزشمند ایجاد کنیم؟

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1799
  • 1127 مرتبه
چطور بک لینک های ارزشمند ایجاد کنیم؟

چطور بک لینک های ارزشمند ایجاد کنیم؟

چهار شنبه 08 خرداد 1398

موتور جستجو گوگل در سال های اخیر اقدام به رتبه بندی صفحات بر اساس کیفیت محتوای آن ها نموده و برای این منظور بیش از 200 معیار مختلف در نظر گرفته است. جالب است بدانید تعداد و کیفیت لینک های یک صفحه از عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی آن به شمار می رود.

همانطور که اشاره کردیم تنها تعداد لینک ها معیار نیست و لازم است لینک هایی که دریافت می کنید دارای کیفیت و اعتبار بالایی در RankBrain باشند. متاسفانه اغلب سئو کاران تنها به دریافت لینک توجه می کنند و تمرکز خود را بر روی لینک های کم ارزش می گذارند. گاهی نیز شاهد استفاده از روش های سئو کلاه سیاه برای دریافت بک لینک هستیم اما باید بدانید گوگل با این موارد برخورد کرده و سایت متخلف را جریمه می کند.

بک لینک های ضعیف می توانند سبب کاهش اعتبار سایت شما شوند. از این رو باید بک لینک های با کیفیت برای سایت خود به دست آورید. ما در این مقاله تلاش نموده ایم راهکارهای ایجاد بک لینک ارزشمند و با کیفیت را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم:

چطور بک لینک های با کیفیت را شناسایی کنیم؟

پیش از انجام هر کاری لازم است بک لینک با کیفیت را بشناسید و با روش های شناخت کیفیت لینک ها آشنا شوید:

1. رتبه و اعتبار صفحه لینک دهنده را بررسی کنید:

معیار PageRank به شما کمک می کند از میزان اعتبار صفحه لینک دهنده نزد گوگل اطلاع پیدا کنید. زمانی که صفحه ای با PageRank بالا به شما لینک می دهد، موتور جستجو گوگل در می یابد صفحه مورد نظر در سایت شما مطلب مفید و با ارزشی دارد. از این رو سایتتان را کاوش کرده و رتبه بهتری به آن اختصاص می دهد.

به عبارت دیگر، رتبه و اعتبار صفحه لینک دهنده، یکی از معیارهای مهم گوگل در رابطه با بک لینک ها است و نباید آن را نادیده گرفت.

2. رتبه و اعتبار کلی سایت لینک دهنده را بررسی کنید:

گوگل همانطور که برای اعتبار صفحه ای که لینک می دهد، اهمیت قائل می شود، به اعتبار کلی سایت لینک دهنده نیز توجه ویژه ای دارد و آن را مهم تلقی می کند. اعتبار سایت بر طبق معیارهای Domain Rank (رتبه دامنه) و Domain Authority (اعتبار دامنه)  تعیین می گردد. شما می توانید توسط ابزارهای Ahrefs و Moz موتور جستجو گوگل، معیارهای نام برده را بررسی کنید.

3. ارتباط محتوا سایت های لینک دهنده و گیرنده را بررسی کنید:

کاربران از طریق بک لینک های ارائه شده، در صفحات جابجا می شوند و انتظار محتوایی مشابه و مرتبط را دارند. هنگامی که بک لینک های شما با سایت مورد نظر ارتباط معنایی نداشته باشند، موجب نارضایتی کاربران شده و در نتیجه بک لینک هایی بی کیفیت و کم ارزش خواهند بود.

در واقع زمانی اعتبار صفحه و اعتبار سایت به میان می آید که شما از سایتی با محتوای مرتبط لینک دریافت کرده باشید. در غیر این صورت بک لینک شما کم اهمیت تلقی شده و از نظر گوگل مردود می باشد.

 

محتوای مرتبط داشته باشید

راهکارهای بهینه برای دریافت بک لینک ارزشمند

دریافت لینک با کیفیت امری سخت در حوزه سئو محسوب می شود، اما تاثیر عالی آن بر رتبه سایت ارزش این همه تلاش را دارد. به جهت موفقیت در این حوزه و دریافت بک لینک های با کیفیت بر اساس معیارهایی که پیش تر ذکر کردیم، نیازمند تلاش مضاعف در زمان طولانی هستید.

استراتژی های گوگل طی سال های اخیر مدام در حال تغییر و بهبود است تا جایی که شاهد الگوریتم های متعدد بر اساس هوش مصنوعی هستیم که گوگل در این سال ها طراحی نموده است. از این رو راهکارهایی مطابق با تغییرات الگوریتم های گوگل در سال 2019 به شما عزیزان ارائه می کنیم تا به کمک آن ها موفق به دریافت بک لینک های با ارزش شوید:

1. محتوای با کیفیت تولید کنید!

امروزه محتوای با کیفیت و مفید، اهمیت بسیار زیادی برای گوگل دارد. به همین جهت اولین قدم شما برای دریافت اعتبار از سوی گوگل و لینک سازی، تولید محتوا ناب و غیر تکراری است.

البته تنها تولید محتوا نمی تواند در امر لینک سازی به شما کمک کند. باید برای محتوای خود استراتژی های هدفمند در نظر بگیرید.

رفتار کاربران را کنترل کنید و علایق آن ها را دریابید. محتوایی مطابق با خواسته آن تولید نمایید. برای این کار لازم است در محتوای خود از تصاویر جذاب، داده ها و اطلاعات مستند و تحقیق شده، دسته بندی مطالب و لیست کردن آن ها استفاده نمایید. به عبارت دیگر محتوای شما باید راهنمایی جامع و فهرست بندی شده برای مخاطبان باشد. در صورتی که استراتژی درستی داشته باشید، قادر خواهید بود هر محتوایی با هر موضوعی را منبعی برای دریافت بک لینک نمایید.

توجه داشته باشید؛ محتوای شما باید علاوه بر رعایت اصول سئو، نیازهای مخاطب را برآورده نماید. تنها در این صورت است که می توانید لینک های با کیفیت به دست آورید.

این روش منجر به دریافت بک لینک های طبیعی شده و بهترین راهکار برای فعالیت های لینک سازی است.

 

استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشید

2. از طریق ایمیل با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید!

برای دریافت بک لینک از سایت های معتبر لازم است که به آن ها ایمیل زده و درخواست خود را مطرح کنید. اما نکته ای که حائز اهمیت است؛ نحوه درخواست شما می باشد. بهتر است برای رسیدن به نتیجه مطلوب و دریافت لینک از سایت مورد نظرتان با برنامه و استراتژی از پیش تعیین شده جلو بروید.

متن ایمیل را با دقت بنویسید و سعی کنید ایمیل شخصی سازی شده باشد. به این معنی که یک ایمیل تکراری را برای ده ها سایت مختلف ارسال نکنید. مدیران سایت ها را در متن خود مخاطب قرار دهید و به نحوی درخواستتان را بیان کنید که با شما ارتباط برقرار کنند.

توصیه می کنیم درخواست خود را مبنی بر دریافت لینک، مستقیما بیان نکنید و در مقابل تلاش نمایید نیازها و سوالات آن ها را پاسخ دهید تا به تبادل لینک رغبت نشان دهند.

نکته دیگر شناسایی زمان مناسب برای ارسال ایمیل است. شما باید زمانی را انتخاب کنید که امکان برقراری ارتباط با مدیران سایت مورد نظر وجود داشته باشد. در این صورت احتمال دریافت پاسخ از سوی آن ها افزایش می یابد.

 

از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید

3. در گروه های آنلاین حضور داشته باشید!

انجمن هایی در دنیای اینترنت وجود دارد که در آن ها افراد به بحث و گفتگو پیرامون مباحث مختلف می پردازند. عضویت در این انجمن ها و فعالیت در آن ها کمک شایانی به دریافت بک لینک با کیفیت رایگان می کند.

برای مثال سایت producthunt.com محیطی فراهم آورده تا افراد پیرامون تکنولوژی های جدید در آن صحبت می کنند. اعتبار دامنه این سایت معادل DA 75 می باشد. همانطور که می بینید سایت فوق از نظر گوگل بسیار معتبر است. بنابراین دریافت لینک از آن برای سایت هایی با محتوای تکنولوژی بسیار ارزشمند است. تنها کاری که برای لینک سازی لازم است ایجاد پروفایل در این سایت است. البته در صورت فعالیت بیشتر و شرکت در مباحثه ها نتایج بهتر و سودمندتری عاید شما خواهد شد.

4. عملکرد وب سایت خود را بهینه کنید!

طراحی رابط کاربری و سرعت وب سایت از جمله موارد تاثیرگذار در عملکرد آن هستند. از این رو توصیه می کنیم این دو عامل را بررسی کرده و در صورت لزوم ایرادات آن ها را اصلاح نمایید.

عملکرد ضعیف و طراحی نامناسب وب سایت موجب افزایش نرخ ترک سایت شما می شود و گوگل این موضوع را به درستی درک می کند. در نتیجه شما در اولین اقدام باید طراحی سایت خود را بازنگری کرده و آن را تصحیح کنید.

سرعت پایین وب سایت نیز از جمله عوامل افزایش نرخ ترک سایت و در نتیجه کاهش رتبه در گوگل می باشد. زمان مناسب برای بارگذاری یک سایت در سال 2019 تنها 3 ثانیه می باشد. این امر نشان دهنده اهمیت بهینه سازی سرعت سایت است.

نکته دیگر، قابلیت واکنش گرا بودن وب سایت است. واکنش گرا (Responsive) به معنای سازگاری سایت با انواع دستگاه ها شامل دسکتاپ، تبلت و گوشی موبایل می باشد. جالب است بدانید در سال های اخیر حجم ترافیک ورودی به سایت ها از گوشی های همراه بیشترین سهم را در میان سایر دستگاه های دیجیتالی دارد. بنابراین شما باید وب سایت خود را در نسخه های دسکتاپ و موبایل بارگذاری نمایید تا رضایت بیشتری از سوی کاربرانتان دریافت کنید.

گوگل در رتبه بندی سایت ها، واکنشگرا بودن آن ها موثر می داند.

 

عملکرد وب سایت خود را بهینه کنید

نتیجه گیری:

لینک سازی و دریافت بک لینک مدت های مدیدی است که از جمله مهارت های اصلی سئو به شمار می آید و تاثیر به سزایی در رتبه بندی سایت نزد موتور جستجو گوگل دارد. برای موفقیت در این امر، لازم است لینک های با کیفیت و ارزشمند را شناسایی نموده و تلاش کنید به این لینک ها دست یابید.

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.