Speed Test: ابزار جدید گوگل برای تست سرعت اینترنت

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1638
  • 1408 مرتبه
Speed Test: ابزار جدید گوگل برای تست سرعت اینترنت

Speed Test: ابزار جدید گوگل برای تست سرعت اینترنت

یک شنبه 19 شهریور 1396

هر از چند گاهی هر کاربر اینترنت این ضرورت را در خود می‌بیند که سرعت اینترنت خود را تست کند و به یک حس رضایتمندی که سرعت اینترتش مناسب است برسد. یکی از ابزارهای شناخته شده که می‌توانید سرعت اینترنت و پهنای‌باند خود را به‌وسیلهٔ آن تست کنید Ookla است. معمولاً کاربران آدرس این سایت‌ و دیگر سایت‌های مشابه را به‌خاطر نمی‌سپارند و تنها با جستجوی عبارت «Speed Test» در گوگل، سایت موردنظر را پیدا می‌کنند. اگر از این پس چنین عبارتی را در گوگل جستجو کنید، دیگر لازم نیست به سایت دیگری برای تست سرعت مراجعه کنید چراکه گوگل امکانی را در اختیار کاربرانش قرار داده تا بااستفاده از همان صفحهٔ جستجو، بتوانند سرعت اینترنت خود را تست کنند.

البته خوانندگان عزیز توجه کنید که در زمان تألیف این مقاله، ابزار Speed Test گوگل برای کاربران ایرانی در دسترس نمی‌باشد و تنها راه دسترسی به آن، استفاده از VPN است.

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌شود، پس از جستجوی عبارت Speed Test،‌ اولین گزینه‌ای که در صفحهٔ جستجو به چشم می‌خورد، یک ابزار تست سرعت است که توسط گوگل توسعه داده شده است؛ شما می‌توانید بااستفاده از این ابزار سرعت اینترنت خود را بدون این‌که نیاز باشد این صفحه را ترک کنید تست کنید و تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که بر روی دکمهٔ «Run Speed Test» کلیک کنید.

بعد از اتمام تست، گوگل میانگین سرعت‌های دانلود و آپلود را به‌همراه اطلاعاتی تکمیلی به شما نمایش می‌دهد. همچنین یک متن کوتاه در رابطه با این‌که حداکثر استفاده از اتصال اینترنت کنونی شما چقدر می‌تواند باشد نیز به شما نشان خواهد داد.

به‌صورت میانگین، 40 مگابایت از دیتای شما برای اجرای این تست مصرف خواهد شد. در‌حال‌حاضر گوگل می‌تواند سرعت‌هایی تا حداکثر 700 مگابیت بر ثانیه (Mbps) را محاسبه کند؛ بنابراین این ابزار برای پهنای باندهای فوق‌العاده پرسرعت (که البته برای ما ایرانی‌ها وجود خارجی ندارند!) قابل استفاده نخواهد بود.

گوگل برای این‌که این ابزار تست را به مرحلهٔ بهره‌برداری برساند، با کمپانی M-Lab شروع به همکاری کرده است (M-Lab یک کنسرسیوم است که داده‌های مربوط به بازدهی اینترنت را جمع‌آوری می‌کند و برای اهداف تحقیقاتی در اختیار عموم قرار می‌دهد). احتمالاً گوگل هنوز در مرحلهٔ ارزیابی و توسعه این ابزار است و بنابراین اگر در شرایط مختلف این ابزار برای شما در دسترس نبود، زیاد ناامید نشوید.

حالا نوبت به نظر شما می‌رسد. از تجربیات خود در تست سرعت اینترنت بگویید؛ به‌نظر شما آیا این ابزار می‌تواند منبع معتبری برای تست سرعت اینترنت باشد؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

نویسنده: واحد تحقیق و توسعه شرکت داده پردازی فراتک FaratechDP.com

منبع: سایت https://sokanacademy.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.