بک‌لینک چیست و در سئو چه مزایایی دارد؟

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1603
  • 1978 مرتبه
بک‌لینک چیست و در سئو چه مزایایی دارد؟

بک‌لینک چیست و در سئو چه مزایایی دارد؟

شنبه 05 فروردین 1396

بک لینک یکی از پرکاربردترین کلماتی است که در بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به کار می‌رود. در این مقاله تعریف بک‌لینک‌ها و اینکه چرا آنها در سئو ضروری هستند را بیان خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که موضوع بک لینک همواره یکی از بحث های داغ در زمینه سئو بوده است، گوگل از سال 2011 به بعد با ارائه الگوریتم پنگوئن سعی کرد تا با سایت هایی که از طریق خریداری لینک های اسپم سعی دارند رتبه خود را در گوگل بهبود دهند را شناسایی و جریمه کند. در حال حاضر نیز الگوریتم پنگوئن به هسته گوگل اضافه شده است.
مزایای بک لینکها در سئو
بک‌لینک‌ها لینکهای ورودی به یک صفحه وب هستند. در واقع به پیوندهایی گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده می‌شود. بک‌لینکها اثرات زیادی در برتری یک وبسایت در نتایج موتور جستجو دارد؛ به این دلیل که آنها بسیار مفید برای بهبود رتبه‌بندی وبسایت هستند. یک صفحه با داشتن بک‌لینک‌های زیاد دارای رتبه بالاتری در همه موتورهای جستجوی اصلی از جمله گوگل می‌باشد. موتورهای جستجو رتبه‌بندی را با استفاده از فاکتورهای متعدد برای نمایش نتایج جستجو محاسبه می‌کنند. هیچکس به درستی نمی‌داند چه مقدار وزن موتورهای جستجو به بک‌لینکها در زمان لیست نتایج تعلق می‌گیرد؛ با این حال آنچه که ما قطعی می‌دانیم این است که بک‌لینکها بسیار مهم هستند.
بک‌لینکها باید طبیعی باشند این بدان معناست که نباید از روشهای مصنوعی برای ایجاد بک‌لینک برای وبسایت خود استفاده کنید. کیفیت لینک‌ها به مراتب مهم‌تر از کمیت آنهاست. به عنوان مثال وبسایت A یک سایت رستورانی است و لینکهایی از وبسایت B که درباره بررسی مواد غذایی است می‌گیرد؛ بنابراین می‌تواند بک‌لینکهای باارزش، طبیعی و مرتبط وبسایت A به دست آورد. با توجه به اهمیت بک‌لینک‌ها شیوه‌های بسیار بدی وجود دارد که توسط صاحبان وبسایت برای به دست آوردن بک‌لینک دنبال می‌شود. برخی از این روش‌های بد شامل: خرید بک‌لینک، شبکه‌های تبادل لینک، فروش بک‌لینک‌ها و غیره می‌باشند. بیشتر این روش‌ها توسط موتورهای جستجو توصیه نمی‌شوند. آنها به طور معمول ایندکس نشده و وبسایت به خاطر استفاده از این روش‌ها جریمه خواهد شد. 
فکر کنید که بک‌لینک‌ها به عنوان گفتگوهایی در بین وبسایت‌ها هستند.
مزایای بک‌لینک‌ها در سئو

بک‌لینک‌هایی با کیفیت بالا بخش اصلی الگوریتم گوگل هستند و آنها می‌توانند فاکتور تصمیم‌گیری باشند که یک وبسایت را به بالاترین نتایج جستجو هل دهند. در حالی‌که لینک بیلدینگ تنها برای اهداف بهینه‌سازی موتور جستجو به کار برده می‌شود آنها به چند دلیل دیگر مفید هستند. 
موتورهای جستجو کیفیت بک‌لینک‌ها را در زمان ایندکس کردن و رتبه‌بندی یک وبسایت در نظر می‌گیرند. یک بک‌لینک خوب بیشتر یا همه ویژگی‌های خوب را خواهد داشت، به این دلیل که می‌توانند بک‌لینک‌ها از یک منبع معتبر بیایند. یک وبسایت بسیار محبوب بسیار مرتبط با کلمه کلیدی آن جستجو می‌شود و به طور کلی قابل اعتماد و اطمینان است، بنابراین لینک‌های ارائه شده توسط سایت به طور قطعی توسط بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو مشاهده خواهند شد. 
لینک‌های اضافه شده به صفحات که غیر مرتبط با محتوای وبسایت شما هستند به عنوان اسپم توسط موتورهای جستجو مشاهده خواهند شد و در رتبه‌بندی جریمه می‌شوند. بنابراین افرادی که سعی می‌کنند با تقلب لینکهای زیادی را برای به دست آوردن بازدیدکنندگان بالا به دست آورند نوعی از سئوی سیاه و سفید است.
در ادامه مزیت‌هایی که لینک‌های با کیفیت ایجاد می‌کنند را بیان می‌کنیم:
ایجاد اعتبار برای برند شما
گرفتن لینک از سایت‌های محبوب، مهم برای سئو است، همچنین آنها کمک به ایجاد اعتبار برند شما می‌کنند. به نظر می‌رسد این لینکها به عنوان نشانه خوبی هستند که اطلاعات مفیدی را برای وبسایت ارائه می‌کنند و بازدیدکنندگان آن را می‌توانند به عنوان نشانه‌ای ببینند که نام تجاری شما یکی از محبوب ترین هاست. 
بنابراین لینکهایی با کیفیت بالا از وبسایتهای مشهور اثرات زیادی را بر سئوی شما دارد، همچنین آنها کمک خواهند که منبعی از اطلاعات ارائه شوند و می‌تواند حتی نتیجه آن در لینک دادن به محتوای شما شود و بنابراین شما لینک‌های طبیعی می‌دهید که گوگل دوست دارد.
ایجاد ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) به طور خودکار
همه منشا ترافیک یک وبسایت از جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و دیگر موتورهای جستجو نیست. ترافیک ارجاعی هم درصد زیادی از ترافیک را ایجاد می‌کند بدین معنی که افراد با کلیک بر روی لینک‌های درون محتوا و مطالب مرتبط لینک شده وارد سایت شما می‌شوند. 
لینکهایی با کیفیت بالا در سایتها با مقدار بالای ترافیک نه تنها کمک به سئو می‌کند، بلکه آنها می‌توانند ترافیک هدفمندی را به وبسایت شما هدایت کنند. یک لینک تنها بر روی وبسایت محبوب می‌تواند باعث ایجاد ترافیک زیادی به وبسایت شما برای سالها شود. یک مورد زیبا در مورد ترافیک ارجاعی این است که آنها بسیار هدفمند هستند. 
دایرکتوری بلند مدت و منابع لینک‌ها
اینترنت یک منبع بزرگی از اطلاعات است که مداوم در حال بروزرسانی است و همیشه دسترسی به اطلاعات از طریق آن وجود دارد. اگر شما لینکهایی با کیفیت بالا از دایرکتوری‌های معتبر و دیگر منابع وبسایت بگیرید می‌تواند کمک به هدایت ترافیک به وبسایت خود برای سال‌های آینده شوید. 
ایجاد ارتباطات جدید
هنگامی‌که شخصی محتوای خوب شما را می‌خواند و می‌بیند یک بک‌لینک به منبع یا تولید کننده داده شده یک فرصت بسیار خوبی است که آنها روی لینک برای یادگیری بیشتر در مطلب خوانده شده توسط آنها کلیک خواهند کرد.
این می‌تواند منجر شود که فرد به خبرنامه یا قابلیت‌های دیگر بخش‌های مختلف وبسایت شما بپیوندد. آنها ممکن است متصل شوند و پروفایل رسانه‌های اجتماعی شما را دنبال کنند و یا ممکن است وبلاگ شما را بخوانند و سپس آن را به اشتراک بگذارند. یک لینک ساده می‌تواند شرکت و مشتری را بدون کمک به رتبه‌بندی موتورهای جستجو با هم آشنا کند. 
قرار گرفتن در معرض نام تجاری و به رسمیت شناختن
هنگامی که کسی محتوای آنلاین را می‌خواند می‌تواند به سرعت لینک‌های قابل مشاهده درون محتوا را شناسایی کند.  هنگامی‌که یک مشتری می‌بیند نام برند شما در تمام محتوای معتبر لینک شده آنها شروع به برقراری ارتباط با شرکت شما با موضوع خاصی که در آن نام برند شما لینک شده می‌کنند. 
هنگامیکه شخص محتوایی را می‌خواند که شما ایجاد کردید و متن لنگر یا anchor text (متن که به آدرسی لینک شده) را به نام برند شما می‌بیند آنها یکی از این دو مورد را انجام می‌دهند؛ آنها یا کلیک بر روی لینک کرده و وبسایت شما را مشاهده کرده و یا آنها نام برند شما را با محتوایی که خواندند ثبت می‌کنند. حتی اگر آنها فورا سایت شما را مشاهده نکنند شروع به برقراری ارتباط با موضوعات محتوای سایت شما می‌کنند. این می‌تواند منجر به بازدید سایت شود و نیز تعامل نام تجاری شود. 
تمرکز اصلی کمپین لینک بیلدینگ بهبود موقعیت ارگانیک یک وبسایت (ترافیک موتور جستجویی) است اما بدان معنا نیست که باید تنها یک فاکتور برای تخمین عملکرد لینک بیلدینگ به کار ببرید. 
اگر چه بهبود رتبه‌بندی فرایندی کند است اما می‌تواند ترافیک ارجاعی مقدار زیادی ترافیک را می‌تواند هدایت می‌کند. 
امیدواریم که این مقاله به شما در جهت درک اصول بک‌لینک‌ها در سئو کمک کرده باشد. شما باید کار خود را برای گرفتن بک‌لینگ برای وبسایت یا وبلاگ خود شروع کنید. تجربیات و سؤالات خود درباره ساخت بک‌لینک را در بخش نظرات وب 24 با ما در میان بگذارید. همچنین اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری را در مورد بک‌لینک‌ها به دست آورید مقالات زیر را مطالعه فرمایید:
روش‌های گرفتن بک‌لینک مناسب 
توصیه ها و نکاتی در مورد بکلینک (Backlink)
چه چیزی یک لینک را به بکلینک خوب تبدیل می کند؟
امیدواریم که با مطالعه این مقاله در جریان مزایای بک لینک قرار گرفته باشید و بتوانید از روش های صحیح و سالم برای سایت خود بک لینک های مناسب ایجاد نمایید. یکی از بهترین روش ها در زمینه ایجاد بک لینک، تولید محتوای مفید برای کاربران است. با تولید محتوای مفید، افراد بیشتری به سایت شما علاقمند می شوند و در مورد سایت شما در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و سایت های دیگر مطلب مینویسند و این کار باعث می شود که برای سایت شما بک لینک های طبیعی ایجاد شود.

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.