روند تغییرات سئو در سال 96

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1602
  • 1874 مرتبه
روند تغییرات سئو در سال 96

روند تغییرات سئو در سال 96

شنبه 05 فروردین 1396

برای به روز بودن با تمام مکانیزم های دشوار سئو و فهمیدن این مکانیزم ها، قوانین و تغییرات زیادی وجود دارد که گاهی حتی یک متخصص سئو نیز ممکن است برخی از آنها را فراموش کند. باور کنیم یا نکنیم، زمان سئو 2017 رسیده است که به معنی روند جدید در بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد. برای آنکه یک کسب و کار بتواند در بالای نتایج جستجو باقی بماند و یا شروع به رشد در نتایج جستجو کند، نیاز به آشنایی با این روند ها و تاکتیک های می باشد. در این مقاله قصد داریم که تکنیکها و روندی که سئو در سال 1396 دنبال می کند را بررسی کنیم و به جوانب مختلف روند تغییرات سئو بپردازیم.
تمرکز روی کلمات کلیدی مختلف
در سال های گذشته تمرکز سئو کاران اکثران بر روی کلمه کلیدی خاصی بود و کارهای سئو فقط بر روی آن کلمه کلیدی انجام می شد. به این فکر کنیم که می خواهید یک سایت مشاوره املاک را سئو کنید اگر همانند گذشته فقط بر روی کلمه کلیدی خاصی مانند املاک بهینه سازی انجام می شد و مقالاتی مرتبط با این کلمه کلیدی می نوشتید سایت شما به راحتی نتیجه می گرفت اما با توجه به روند جدید سئو این کار دیگر اثری در نتیجه گیری سایت شما ندارد.
تمرکز بر روی دستگاه های دیجیتال
گوگل توجه بسیار زیادی روی سرچ موبایلی و کاربران موبایل پیدا کرده است زیرا تعداد کاربران موبایل و افرادی از گوشی های هوشمند خود فعالیت های اینترنتی روزانه را انجام میدهند هر روز در حال افزایش است. گوگل چند الگوریتم مختلف برای سرچ موبایلی معرفی کرده به همین منظور حتما توجه داشته باشید که سایت شما در نسخه موبایل و وب سایت هماهنگی لازم را داشته باشد و حتما سایت شما Responsive طراحی شده باشد، در غیر اینصورت به مرور بازدیدهای خود را از دست خواهید داد.
افزایش نرخ تبدیل را جدی بگیرید
اگر سایت شما روی کلمه های کلیدی خاصی در رتبه اول گوگل باشد ولی افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند از سایت شما بهره خاصی نمی برند و از سایت شما خرید یا در سایت شما ثبت نام نمیکنند، سایت موفقی ندارید. به همین منظور باید توجه داشته باشید که قبل از اینکه در صفحه اول سایت قرار بگیرید باید به این فکر کنید که چگونه بتوانید کاربران را از بازدید کننده به خریدار تبدیل کنید. در صورتی که کاربران سایت شما ناراضی باشند، حتی با قرار گرفتن در رتبه اول گوگل نیز نمی توانید به نتیجه مناسب دست یابید. از طرف دیگر گوگل به دنبال درگیر کردن مباحث تجربه کاربری در نتایج است و با دخیل کردن الگوریتم هایی که انطباق ظاهر سایت در موبایل را چک می کنند و سایر موارد سعی دارد که سایت هایی که تجربه کاربری نامناسبی دارند را از نتایج جستجو حذف نماید.
تغییر الگوریتم هوش مصنوعی گوگل در جست و جو
شاید در گذشته می توانستید با خرید لینک و روش های مختلف ( Black hat SEO )  به راحتی سایت را به صفحه اول برسانید  ولی از سال 2011 که الگوریتم پنگوئن ارائه گردید و به مرور با تغییر الگوریتم های گوگل، تشخیص سایت های مشکوک و غیر اصولی که سعی دارند که گوگل را فریب دهند، شناسایی شده و اجازه ایندکس شدن و رتبه گرفتن پیدا نخواهند کرد. از طرف دیگر جستجوی معنایی هر روز پررنگ تر از گذشته می شود و وجود یک کلمه کلیدی عینا در صفحه دیگر معنایی نخواهد داشت و بنظر می رسد که گوگل با استفاده از پردازش زبان طبیعی و سایر تکنیکهای هوش مصنوعی قدرت بالایی به موتور جستجوی خود بخشیده است.
مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد، مهمترین روندهای تغییر در الگوریتم های گوگل هستند، در نظر داشته باشید که امروزه سرعت تغییرات در الگوریتم های گوگل نسبت به گذشته بسیار افزایش پیدا کرده و گوگل با سرعت بسیار زیادی آپدیت های جدید در الگوریتم های خود ارائه می دهد. 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.