نقش قانون هشتاد بیست در موفقیت بازاریابی ایمیلی چیست؟

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1843
  • 1493 مرتبه
نقش قانون هشتاد بیست در موفقیت بازاریابی ایمیلی چیست؟

نقش قانون هشتاد بیست در موفقیت بازاریابی ایمیلی چیست؟

یک شنبه 07 مهر 1398

اغلب بازاریابان حرفه ای و موفق دنیا برنامه های خود را بر پایه قانون هشتاد بیست پیش می برند. اما آیا می دانید این قانون چیست؟

قانون هشتاد بیست در واقع همان قانون پارتو (Pareto) و یا قانون فاکتوراسپارسیتی (Factor Sparsity) است. این اصل اقتصادی معتقد است 80% از فروش تنها توسط 20% از مشتریان رخ می دهد. به عبارت دیگر می توان گفت 80% موفقیت شما، تنها برپایه 20% تلاش استوار است. پارتو می گوید برای رسیدن به سود بیشتر لازم است بر بخش کوچکی از مشتریان تمرکز کنید و محدوده تلاش خود را بر روی گروه خاصی از مشتریان با ویژگی های مشترک خلاصه کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با هدفمندسازی بازاریابی ایمیلی آشنا سازیم و اصول قانون هشتاد بیست را بر این مبنا بازگو نماییم:

 

1.مخاطبان خاص را هدف قرار دهید.

مشتریان هدف خود را بشناسید و با سلایق آن ها آشنا شوید. بکوشید گروهی با خصوصیات مرتبط به کار خودتان بیابید و از آن ها بخواهید عضو خبرنامه ایمیلی شما گردند. ارسال ایمیل با ویژگی های خاص حرفه شما نمی تواند برای همه افراد جذاب باشد و در نهایت منجر به نادیده گرفتن ایمیل ها می گردد.

بهتر است به جای اینکه برای همه بازدیدکنندگان وب سایت ایمیلی ارسال کنید که در اغلب موارد حتی خوانده نمی شود، بر روی گروه خاصی از اعضای وب سایتتان تمرکز نموده و آن ها را تشویق به عضویت در خبرنامه ایمیلی کنید. در این صورت شما می توانید نامه های الکترونیکی هدفمندی فراهم نموده و آن ها را برای مخاطبانی ارسال کنید که با اشتیاق به استقبالشان می روند. داشتن مخاطبان کم و راضی بهتر از مخاطبان زیاد ولی ناراضی است. ممکن است این کار موجب کاهش چشمگیر تعداد اعضای خبرنامه ایمیلی شما گردد اما در نهایت متوجه افزایش هیجان انگیز نرخ کلیک ها روی سایت از طریق ایمیل مارکتینگ می گردید.

 

در بازاریابی ایمیلی مخاطبان خود را مشخص کنید.

2. پیشنهادی شگفت انگیز برای مخاطبان خود ارائه دهید.

اگر قصد دارید تبلیغاتی برای جذب اعضای جدید خبرنامه ایمیلی خود انجام دهید، قبل از شروع کار به دقت در رابطه با نیاز خود فکر کنید. مشخص کنید، قصد جذب چه افرادی را دارید؟ اگر در پی اعضایی هستید که با محتوای شما ارتباط برقرار کنند، بکوشید سلیقه آن ها را یافته و مطابق آن، محتوای کاربردی تولید نمایید. در صورتی که افراد هدف شما نیاز به منبعی خاص دارند، می توانید با گذاردن لینک دانلود رایگان منبع مورد نظر، اشتیاق آنان را برانگیزید. به واقع توصیه می کنیم ابتدا هدف خود را از جذب اعضای جدید مشخص کنید. تعیین کنید در مقابل ارائه خدمات به آن ها می خواهید چه کاری برایتان انجام دهند؟ سپس تبلیغات را آغاز کنید.

شما می توانید در ازای ثبت ایمیل افراد خدمات مختلفی به آن ها ارائه دهید. امکان دانلود رایگان برخی از مطالب و کتاب ها، ارائه محتوای کامل وب سایت (کاربران شما بدون ثبت نام در خبرنامه ایمیلی تنها قادر به دیدن برخی از محتواها باشند و با عضویت سایر مطالب در اختیار ایشان قرار گیرد.) و یا پیشنهاد تخفیف های هیجان انگیز برخی از این خدمات هستند.

3. مشتریانتان را در جریان فرآیند کار قرار دهید.

حوزه فعالیت وب سایت شما هر چه باشد، نیازمند محتوای جدید است و چه بهتر که بتوانید به صورت روزانه مطالب تازه در وبسایت خود منتشر کنید. این محتواها می توانند در حوزه های مختلفی همچون مقاله های پزشکی، طراحی لباس، دستور پخت غذا، تولید پادکست و ... باشند. در واقع هر چیزی که در آن مهارت دارید، قابلیت تولید محتوا را داشته و می تواند مخاطبان به خصوصی را جذب نماید.

برای مثال شما در حوزه تولید پادکست فعالیت می کند. برای ساخت هر قطعه چه زمانی صرف می کنید؟ ممکن است چند روز وقت بگذارید تا محتوای جذاب آماده نموده و به بهترین نحو آن را ضیط کنید تا پس از تکمیل شدن آن را درون وب سایت خود قرار دهید. طی این روال مخاطب تنها محصول نهایی را می بیند و از فرآیند تولید آن بی اطلاع است. از این رو حس خاصی به محصول نخواهد داشت. اما در صورتی که بتوانید ویدئویی از مراحل کار تهیه کنید و آن را به عنوان پشت صحنه با مشتریان به اشتراک بگذارید، احساس صمیمت آن ها را برمی انگیزانید. این کار اشتیاق مخاطبان را برای دیدن نتیجه کار بیشتر می کند و آن ها با علاقه محتوای شما را دنبال می کنند. ممکن است بگویید این کار زمان زیادی از شما می گیرد. در جواب باید بگویم زمانی که در اختیار این کار قرار می دهید، نتیجه ای فراتر از انتظار شما در پی خواهد داشت.

سخن پایانی

هر کسب و کاری که دارید با هر موضوعی می توانید از تکنیک های عنوان شده بهره بگیرید و قانون هشتاد بیست را در آن اجرا کنید. شناسایی مخاطبان و یافتن گروه های همسو با مطالب خلق شده توسط شما در کنار ارائه خدمات هیجان انگیز، تضمین موفقیت شما خواهد بود. با مشتریانتان در ارتباط باشید و احساس همدلی را در آن ها بیدار کنید. مخاطبان را در جریان امور قرار داده و به آن ها بگویید در حال انجام چه کاری هستید و یا برای ساخت محصولاتتان چه روالی را طی می کنید.

برای رسیدن به موفقیت نیاز نیست زمان زیادی صرف کنید تنها کافی است از زاویه دیگری به کار خود نگاه کرده و ایده های ناب داشته باشید.

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.