مناسب ترین تبلیغات برای معرفی یک کسب و کار چیست؟

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1839
  • 1563 مرتبه
مناسب ترین تبلیغات برای معرفی یک کسب و کار چیست؟

مناسب ترین تبلیغات برای معرفی یک کسب و کار چیست؟

یک شنبه 24 شهریور 1398

علم بازاریابی دیجیتال این روزها سر و صدای زیادی برپا کرده است. به طوری که قدم در هر مکانی بگذارید عده در هر حال بحث بر سر روش های متعدد بازاریابی اینترنتی هستند. بازاریابی اینترنتی و یا همان دیجیتال مارکتینگ مجموعه ای از دانش ها و موضوعاتی است که اغلب افراد آن را قبول دارند و معتقد استفاده از آن ها به موفقیت بیشتر کسب و کارشان می انجامد.

مقاله ذیل با فرض بر اطلاع داشتن شما از اهمیت دیجیتال مارکتینگ تهیه شده است و پیرامون انتخاب روش های درست جهت معرفی کسب و کارتان در دنیای بازاریابی اینترنتی صحبت می کند. با ما همراه باشید!

 

 

 

در بازار شلوغ تبلیغات کدام گزینه مناسب حرفه من است؟

کسب و کارهای مختلف ویژگی های مختص به خود را دارند و هر یک از آن ها در شرایط خاصی قرار گرفته اند. این موضوع حاکی از آن است که برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی و جذب مشتریان باید خصوصیات و شرایط خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن اقدام به انتخاب روش تبلیغات مناسب نمایید. در یک کلام به شما می گویم بهترین روش تبلیغات دیجیتالی "بستگی زیادی" به شرایط و ویژگی های کسب و کار شما دارد.

بازاریابی درونگرا (inbound marketing) معتقد است برای جذب بهتر مشتریان باید به محل حضور آن ها بروید و در نزدیکی مشتریان اقدام به تبلیغ برند خود نمایید. ضمن اینکه باید فروش محصول و یا خدمات خود را نیز به نزدیکی مشتریان برده و امکان خرید را برای آنها میسر سازید. این موضوع از جمله اصول مهم در بازاریابی درونگرا به شمار می آید. تا به حال به روش های تبلیغات سنتی دقت کرده اید؟ بیلبوردهای بزرگ یکی از روش های تبلیغات سنتی هستند که در سطح شهر به صورت پراکنده حضور دارند. به نظر شما این بیلبوردها تا چه میزان در افزایش فروش و سوددهی شرکت ها تاثیر گذارند؟ برای درک بهتر این موضوع با هم مثالی را بررسی می کنیم:

فرض کنید بیلبوردی بسیار بزرگ حاشیه یکی از خیابان های پر رفت و آمد شهر قرار گرفته است و تصویری از مایع ظرفشویی را به نمایش گذاشته است. به نظر شما چند نفر از افرادی که از آن محل عبور می کنند، این تبلیغ را می بینند؟ چند نفر از کسانی که آن را می بینند، احتیاج به مایع ظرفشویی دارند؟ چند نفرشان در پی خرید این برند برمی آیند؟ پاسخ دادن به این سوال ها تقریبا سخت به نظر می رسد و احتمال دستیابی به پاسخ های دقیق غیر ممکن است. این امر نشان از سختی امکان سنجی در تبلیغات سنتی دارد. در واقع هنگام استفاده از روش های سنتی تبلیغات نمی توان به درستی مشتری را شناخت و از بازدهی تبلیغات اطلاع یافت.

سنجش اطلاعات در تبلیغات مدرن چه اهمیتی دارد؟

حتما می دانید که تبلیغات فیزیکی و سنتی بر پایه حدسیات و گاها تجربیات پیش می رود و در قسمت قبل دیدید امکان بررسی دقیق اطلاعات در این روش وجود ندارد. در مقابل تبلیغات اینترنتی کاملا بر اساس آمار و سنجش اطلاعات پیش می رود. بازاریابی دیجیتال آمار دقیقی در رابطه با میزان فروش، بازدید از سایت و تعداد کلیک های سایت و شبکه های اجتماعی را به ازای هر تبلیغی به شما می دهد. در نتیجه اطلاعات جامع و کاملی از موفقیت شما در تبلیغات را در اختیارتان می گذارد و شما می توانید روش های کارآمد را از مدل های ناکارآمد تشخیص دهید.

 

روش های موثر در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

لازم به ذکر است میزان هزینه ای که برای یک تبلیغ می پردازید مهم نیست. حتی اینکه در چه شبکه تبلیغاتی اقدام به معرفی خود می کنید هم از اهمیت خاصی برخوردار نیست. مهم این است که اطلاعات حاصل از تبلیغات که به دست می آورید، ارزشی همتراز با میزان فروش و سوددهی شما به ازای آن تبلیغات خواهد داشت.

دقت داشته باشید آمار و اطلاعاتی مفید محسوب می شود که در دسته های ریز و کاربردی قرار گرفته باشد و گرنه داشتن حجم وسیعی از اطلاعات بدون دسته بندی های مناسب هیچ نتیجه مفیدی برایتان نخواهد داشت. بهتر است نتایج حاصل از فروش خود را بررسی کنید و با توجه به استراتژی مارکتینگ خود این نتایج را از بازه های یک تا سه ماه انتخاب نمایید. حال با گروه بندی آن ها به صورت دقیق و جزئی می توانید اطلاعات کاربردی و تاثیرگذار در افزایش سوددهی کسب نمایید.

دسته بندی های کاربردی چیست؟

منظور از دسته بندی اطلاعات به صورت کاربردی و ریز، جدا نمودن داده ها بسته به ویژگی های خاصی است. برای مثال شما می توانید اطلاعات خود را در دسته بندی هایی همچون جنسیت، رنج سنی، میزان تحصیلات، مکان جغرافیایی افراد، سطح درآمد ماهیانه و شغل تقسیم نمایید. افراد قرار گرفته در هر یک از این دسته بندی ها علایق نسبتا مشترکی دارند و محصول یا خدمات به خصوصی را می پذیرند. از این رو شما می توانید به این طریق محصولات و خدمات متناسب با هر گروه را به آن ها ارائه دهید و احتمال پذیرش بالاتری نزد مشتریانتان داشته باشد. این عمل راهی به سوی موفقیت و هدفمندسازی تبلیغات در دنیای امروز است.

سخن پایانی

بدانید جذب مشتری تنها اولین قدم شما در بازاریابی است و باید تلاش خود را به کار بندید تا مشتریان دائمی داشته باشید. به عبارت دیگر زمانی می توان فرد را مشتری قلمداد کرد که بیش از دوبار از شما خرید کند. آنالیزهای مداوم به شما کمک می کند نیازهای مشتریانتان را بشناسید و در جهت رفع آنها تلاش نمایید. به این صورت مشتریان به شما احساس راحتی بیشتری نموده و تمایل خرید بالاتری برای محصولاتتان خواهند داشت. با ارائه تخفیف و پیشنهادهای هیجان انگیز مشتریانتان را تشویق کنید تا خرید از شما را ادامه دهند و یا شما را به دیگر دوستانشان معرفی نمایند. همانطور که میدانید در قرن بیست و یک ماندگارترین روش بازاریابی، تبلیغات تن به تن است.

همچنین در نظر داشته باشید با موفقیت در یک روش بازاریابی، خود را به آن محدود نکنید. بکوشید سایر روش ها را به کار گرفته و هر بار مخاطبان خود را شگفت زده کنید.

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.