چرا واقعیت مجازی یک فرصت تجاری است؟

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1791
  • 1414 مرتبه
چرا واقعیت مجازی یک فرصت تجاری است؟

چرا واقعیت مجازی یک فرصت تجاری است؟

یک شنبه 15 اردیبهشت 1398

واقعیت مجازی فقط برای بازیکنان بازی‌های کامپیوتری نیست. زمان آن رسیده تا واقعیت مجازی را به‌عنوان آینده تجارت در نظر بگیریم.

Virtual Reality یکی از فنّاوری‌هایی است که سروصدای زیادی را در چند سال اخیر به پا کرده است. امروزه واقعیت مجازی عبارتی است که بسیاری از افراد با آن آشنا هستند اما نحوه استفاده آن هنوز به‌صورت فراگیر ارائه نشده اگرچه پیشرفت‌های قابل‌توجهی در جهت در دسترس بودن آن صورت گرفته است.

زمانی که فیس‌بوک اکولوس را در سال ۲۰۱۴ خرید، بسیاری احساس کردند که واقعیت مجازی به سمت عصر مدرنی هدایت‌شده است. بااین‌حال دو سال طول کشید تا اولین محصول برای مشتریان فروخته شود اما بعدازآن شروع اولیه بیشتر مشتریان Virtual Reality را به‌عنوان یک کالای اساسی مدنظر قرار نمی‌دهند. تولیدکنندگان محتوا و تولیدکنندگان سخت‌افزار سرشار از ایده‌های مختلف برای استفاده در سیستم‌های خانگی هستند که افراد کمی به سمت خرید آن‌ها تمایل دارند.

خبر خوب این است که افرادی که از VR استفاده کردند می‌توانند در مورد پتانسیل و توانایی آن گواهی دهند. فقط نیاز است که این فناوری توسط افرادی که به آن باور دارند تغذیه شود. اگرچه کلیشه گرایان انتخاب‌های دیگری را پیشنهاد می‌دهند اما واقعیت مجازی یک فرصت تجاری مناسب است دقیقا همانند ورود این محصول و تازگی آن برای بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای است.

نابود کردن افسانه‌ها

واقعیت مجازی وسیله‌ای است که بیشتر اوقات با تصویر یک نوجوان با عینک‌های آفتابی گران‌قیمت و در حال بازی طلوع آفتاب آریزونا نمایش داده می‌شود، اما کاربرد آن فراتر از این موضوع است. زمانی که ما از رادیو به سمت تلویزیون و سپس به سمت اینترنت حرکت کردیم، VR یک نقطه میانی است که در آن آموزش، سفر و بسیاری دیگر از زمینه‌ها باهم ادغام می‌شوند.

همان‌طور که برای همه پلتفرم‌های جدید اتفاق می‌افتد، احساسات در مورد فنّاوری واقعیت مجازی به‌عنوان یک فنّاوری نو بسیاری از مشتریان را برای استفاده از آن نگران می‌کند. یک تازه‌وارد به‌طورمعمول اثر واقعیت مجازی را کوتاه‌مدت و قابل محو شدن می‌داند، اما این فنّاوری از سال ۱۹۶۰ شروع به پیشرفت کرده است. پیشرفت‌های اخیر در این فنّاوری نقطه اوجی از دهه‌ها تحقیق در این مورد است.

 

 

با توجه به جدید بودن این فنّاوری نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد، افرادی که فنّاوری Virtual Reality را به‌سختی می‌پذیرند در مورد اثرات فیزیکی این محصول نگران هستند، این مورد بیشتر درزمینهٔ بیماری‌های حرکتی است. این مشکل فقط برای محصولاتی که دارای طراحی نامناسبی هستند صادق است. با طراحی محصولات واقعیت مجازی موقعیت محور که می‌تواند حرکت دست‌وپا افراد را دنبال کند، اثرات نامناسب این محصول کاهش پیداکرده است.

بهبود مداوم (افزایشی) محصول VR از سال ۲۰۱۴ این محصول را به‌عنوان چشم‌انداز سوددِ در دنیای تجاری می‌کند. همان‌طور که تلفن‌های همراه دیگر هزارها دلار قیمت ندارند، سازندگان محصول واقعیت مجازی نیز برای افزایش کاربران خود باید قیمت را کاهش دهند. به‌عنوان‌مثال محصول Oculus Go Viewer در قیمت نسبتاً پایینی به فروش می‌رسد و می‌تواند به نرمال کردن قیمت محصولات واقعیت مجازی در شرکت‌ها با اندازه‌های مختلف کمک کند.

ایجاد تغییر

محتوا شرکت‌ها به توسعه واقعیت مجازی در زمینه‌های مختلف اذعان کردند. علاوه بر استفاده از آن در مراکز بازی، توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی برای آموزش‌هایی مانند آموزش‌های تولید و آموزش منابع انسانی را طراحی می‌کنند.

آیا زمان آن فرارسیده است که شرکت‌ها با واقعیت مجازی شروع کند؟ برداشتن این قدم به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که آیا واقعیت مجازی ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

 

واقعیت مجازی

اعتماد به‌نفستان را ارزیابی کنید

واقعیت مجازی هنوز در مراحل اولیه پذیرش خود است، این موضوع به این معناست که بسیاری از کاربران هنوز در مورد تثبیت این فنّاوری مطمئن نیستند. قبل از پیاده‌سازی فنّاوری از خودتان بپرسید آیا برای این تغییر آماده هستید. شاید گرفتن حالت موجودی شخصیت برای دیدن اینکه آیا در خط جلو بودن در فنّاوری واقعیت مجازی جذاب است یا خیر.

مردد بودن همواره به این معنا نیست که فنّاوری واقعیت مجازی برای شرکت شما مناسب نیست. این موضوع فقط به این معناست که شما نباید به‌صورت مستقیم سراغ آخرین و پیچیده‌ترین سخت‌افزار موجود در بازار بروید. سعی کنید بر اساس قدم‌های خود محصول را امتحان کنید و از همه مهتر به خودتان ایمان داشته باشید. شما در این راه آموزش‌های زیادی در مورد تجارت و صنعت خود کسب کردید. شما می‌توانید آموزش‌های جدید دیگری ببینید.

آمادگی پیش‌بینی طوفان را داشته باشید

در هنگام اخذ فنّاوری واقعیت مجازی با یکسری مشکلاتی مواجه خواهید شد و متأسفانه میزان اعتمادبه‌نفس و باهوشی شما تأثیری در کاهش این مشکلات ندارد. این فنّاوری سر جای خود است اما برای بهتر شدن هنوز راه‌هایی برای پیمودن وجود دارد. چندین استارت‌آپ تلاش کردند فنّاوری VR را در چهار سال گذشته زمانی که این فنّاوری در مراحل اولیه خود بود قبل از ترک کردن کشتی ارائه دهند.

یکی از این شرکت‌ها شرکت Altspace VR بود که مجمع مستحکمی را در زمان خود پایه‌گذاری کرد اما به دلیل پایان یافتن منابع مالی نتوانست این محصول را به‌عنوان یک محصول قابل‌اعتماد ازلحاظ اقتصادی معرفی کند. (پس از اعلام بسته شدن شرکت، این شرکت توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد). درس این مسئله این نیست که از فنّاوری واقعیت مجازی دوری‌کنید بلکه این است که برای پیشبرد کار برنامه داشته باشید. دانستن وابستگی‌های بازار بسیار مهم است، با یک پیشنهادی وارد شوید که وابستگی‌های بازار تحت کنترلتان باشد و بتواند به شما این فرصت را بدهد که بر روی لبه یک مسیر غیرقابل‌پیش‌بینی زنده بمانید.

 

واقعیت مجازی

بر روی سود سهم‌های بلندمدت تمرکز کنید

قسمتی از داشتن یک برنامه تجاری برای فنّاوری واقعیت مجازی یعنی در نظر داشتن و ارزیابی یک‌چشم انداز بلندمدت. تولیدکننده اصلی سخت‌افزار واقعیت مجازی دارای سرعت کندی برای ورود به بازار است، شما با تحت‌فشار قرار دادن بنگاه‌ها سعی کنید آن‌ها را وادار کنید تا برای اتفاقات بعدی پیش‌بینی کنند.

شرکت HTC در بازار خانه محور با استفاده از ضربه سابر و سرمایه‌گذاری بر روی هدست‌های تجاری نفوذ کرد، بنابراین درها را برای توسعه دهنگان باز کنید و پاداش‌های کاری خود را به آن‌ها نشان دهید. حالا کار شما این است که در مورد پیشرفت‌های حاصل‌شده تصمیم بگیرید که آیا این پیشرفت‌ها در راستای برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری شما است یا خیر.

فنّاوری واقعیت مجازی یک کودک تازه‌وارد و دارای حرف‌های جدید است اما درواقع دارای بلوغ مناسبی درزمینهٔ تعهد تجاری است. کاوش در کاربردهای کارآفرینی VR این سر نخ را به مدیران می‌دهد که چگونه فنّاوری می‌تواند تجارت و تجربه مشتری را همانند کاربرد این محصول در بازی‌ها غنی‌سازی کند. فنّاوری Virtual Reality  منتظر یک دید مناسب است تا این فنّاوری به سوددهی فراوان برساند. شما فقط باید تصمیم بگیرید که آیا آن‌یک نفر شما هستید یا خیر.

 

منبع:

startups.com

ترجمه شده در:

mag.hostiran.net

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.