میلیونرهای خودساخته ( 21 راز موفقیت )

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1605
  • 1746 مرتبه
میلیونرهای خودساخته ( 21 راز موفقیت )

میلیونرهای خودساخته ( 21 راز موفقیت )

یک شنبه 06 فروردین 1396

کتاب رازهای میلیونرهای خودساخته اثر برایان تریسی، ایده ها، بینش ها و راهبردهایی را به شما معرفی می کند که همواره جایگاه پرش به سوی موفقیت‎های مالی برای میلیون ها مرد و زن در هر دوره ای از زندگی بوده است

شما میتوانید این مقاله مفید و کاربردی را از لینک زیر دانلود کنید
دانلود فایل PDF

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. رویاهای بزرگ در سر بپرورانید

فقط رویاهای بزرگ می توانند روح انسان ها را به حرکت درآورند

این اولین رمز میلیونر های خودساخته است، برای اینکه رویایت به حقیقت بپرواند باید رویایی داشته باشی، تصویری از آینده بلند مدت خود حلق کنید هرچه تصویر مربوط به تندستی و خوشحالی شما واضح تر باشد. پیشرفت شان به سوی آن ها و حرکت آن ها به سوی شما سریع تر خواهد بود و برای تبدیل آن به سوی آن ها و حرکت آن ها به سوی شا سریع تر خواهد بود و برای تبدیل آن به واقعیت دارای انگیزه قوی تر و مصمم تر خواهید شد.

داشتن رویای بزرگ، نقطه شروع دست یابی به استقلال مالی است.

 

  1. کسی هدفی روشن داشته باشد حتی در ناهموارترین راه ها هم پیشرفت نخواهد داشت.

2عاملی که بیش از همه چیز دیگر بر زندگی شما تاثیر می گذارد یکی این است که اغلب اوقات به چه چیز فکر می کنید دوم اینکه چگونه به آن فکر میکنید. افراد موفق بیشتر اوقات به اهدافشان فکر می کنند.

یک فرمول هفت مرحله ای برای هدف گذاری و نحوه دستیابی به آن:

1 دقیقا مشخص می کنید چه می خواهید

2 اهدافتان را روشن و مشخص یادداشت کنید.

3 اهداغ بزرگتر با کوچکتر تقسیم و زمان خاصی برایشان معین کنید.

4 اقدامات و ایده هایی که برای دست یابی به هدفتان ضروری است بنویسد.

5 لیست تان را برحسب اهمین درجه بندی کندی.

6 بر اساس برنامه بلافاصله کارتان را شروع کنید.

7 هر روز کاری کنید که شما را یک گام به مهمترین هدفتان نزدیک تر کند.

 

  1. خودداری شغل آزاد بدانید

من بر روان و سرنوشت خود مسلم هستم

تنها خودتان مسئول هستید کنترل به دست شماست. شما رئیس خودتان هستید. وقتی که خود را دارای شغل آزاد بدانید ذهنیت کارآفرینی که در شما پدید می آید استقللال و احساس مسئولیت از نشانه های آن است. به جای آن که منتظر وقایع باشید آن ها را به وجود می آورید.

افراد مشغول شدیدا نتیجه گرا و همیشه پیشگام هستند.

 

  1. کاری را که واقعا دوست دارید انجام دهید.

وقتی کاری را انجام بدهید که واقعا آن را دوست دارید، دیگر هرگز حتی یک روز هم کار نخواهید کرد.

وقتی شما آنچه را که واقعا دوست دارید انجام دهید، یک جریان ممتد هیجان انرژی و ایده هایی جدید ایجاد می شود. که موجی عملکردی حتی بهتر از قبل خواهد شد.

 

  1. در کار خود همیشه بهترین باشید.

کیفیت زندگی شما صرف نظر از اینکه در چه حوزه ای کار می کنید بستگی دارد به اینکه تا چه حد خود را متعهد می دانید که در کار خود بهترین باشید.

همین امروزه اراده کنید که در کارتان بهترین باشید و این را که جز 10 درصد بهترین های رشته خود باشید به عنوان یک هدف تعیین کنید. این تصمیم می تواند نقطه عطفی در زندگی شما باشد. عملا همه افراد موفق دارای توانایی های فوق العاده در زمینه کاری خود هستند. عالی بودن در کار روی شخصیت و همه روابطی که با دیگران دارید تاثیر می گذارد.

 

  1. سخت تر و بیشتر کار کنید.

هر چه سخت تر کار کنم، موفق می شوم

همه میلیونر های خودساخته بسیار سخت کار می کنند. آن ها کار را زودتر شروع می کنند، سخت تر کار می کنند، دیرتر به خانه می روند و همه آن ها را به عنوان سخت کوشترین افراد در رشته خودشان می شناسند.

میلیونر های خودساخته در آمریکا به طور متوسط 59 ساعت در هفته کار می کنند. بسیاری از آن ها نیز به خصوص در اوایل، 70 تا 80 ساعت کار می کنند.

 

  1. خود را وقف یادگیری مادام العمر کنید.

یادگیری مستمر حداقل شرط لازم برای کسب موفقیت در هر زمینه ای است.

ذهن شما مانند عضله است که رشد آن به فعالیت بستگی دارد.

همانطور که باید عضلات خود را تحت فشار قرار دهید. تا رشد کنند

عضلات ذهنی خود را نیز باید برای قوی شدن به کار گیرید.

رهبران همیشه در حال یادگیری هستند. یادگیری مستمر کلید موفقیت در قرن 21 است.

هر روز به مدت 30 الی 60 دقیقه در رشته خود مطالعه کنید.

تا حد امکان در هر دوره و سمینار مفیدی که در رشته شما برگزار می شود. شرکت کنید.

 

  1. اول حق و حقوق خودتان را بدهید.

بخشی از کل درآمدتان به شما تعلق دارد. و اگر نتوانید آن را پس انداز و سرمایه گذاری کنید.، بذر بزرگی در شما نیست.

از امروز تصمیم بگیرید حداقل 10 درصد از درآمد خود را در طول عمر کاری پس انداز یا سرمایه گذاری کنید. پرورش این عادت برای تمام عمر که ابتدا پس انداز و سپس سرمایه گذاری کنید. کار آساانی نیست. این کار نیاز به عزم و اراده راسخ دارد. یکی از دلایل عنده ای که مردم هنگام بازنشستگی فقیر هستند این است که چیزی را میبینند و بدون فکر آن را میخرند به این ترتیب قربانی قانون پارکینسیون می شوند که می گوید هزینه ها متناسب با درامد افزایش پیدا می کنند. یعنی در امد شما هرچه باشد آن را به اضافه کمی بیشتر خرج می کنید و هرگز از هزینه ها پیشی نمی گیرند.

 

  1. همه جزئیات مربوط به کارتان را یاد بگیرید

اگر در شغلتان مهارت بالایی بدست آورید، هیچ چیز مانع درآمد بیشتر و پیشرفت سریع تر شما نخواهد شد. قانون ترکیب اطلاعات می گوید: کسی که بتواند در هر رشته ای بیشترین اطلاعات را ترکیب و استفاده کند، به زودی به بالاترین سطح در آن حرفه می رسد.

 

  1. خود را وقف خدمت به دیگران کنید.

اگر به دیگران کمک کنید تا به آنچه می خواهند برسند، شما هم می توانید در زندگی به آنچه می خواهید برسید

پاداش های شما در زندگی در رابطه مستقیم با خدماتی است که به دیگران ارائه می دهید. همه میلیونرهای خودساخته نسبت به ارائه ی خدمات به مشتری وسواس نشان می دهند. آن ها همیشه به مشتری فکر می کنند و دائما به دنبال راه های جدیدتر و موثرتر و بهتر از دیگران برای خدمات به مشتریان هستند.

 

  1. با خود و دیگران کاملا صادق باشید.

تفکر منبع اصلی ثروت، موفقیت، پیشرفت های مادی، کشف ها و اختراعات بزرگ و همه کامیابی هاست.

همه داد و ستدهای موفق بر اساس اعتماد صورت می گیرد. میزان موفقیت شما در میلیونر شدن فقط به تعداد افرادی بستگی دارد که به شما اعتماد دارند و مایلند برایتان کار کنند، اعتبار فراهم کنند، به شما وام بدهند، محصولات و خدمات تان را بخرند و به شما هنگام بروز مشکلات کمک کنند و اولین کلید صداقت این است که در تمام حالات با خودتان صادق باشید.

 

 

  1. بالاترین اولویت هایتان را تعیین و سپس با تمام قوا روی آن ها تمرکز کنید.

انسان غیرمتمرکز در همه امورش ناپایدار است.

توانایی شما در جهت تعیین مهم ترین فعالیت و سپس تمرکز بر روی آن تا به انجام رساندن کامل آن نشان دهنده ی اراده، انضباط و شایستگی شماست. اگر بخواهید به موفقیت های بزرگ دست یابید این مشکل ترین و در عین حال مهم ترین عادت است.

 

  1. سریع العمل و قابل اعتماد باشید.

کار خودتان را انجام دهید اما نه فقط در حد وظیفه بلکه اندکی بیشتر و از روی سخاوت همین مقدار اندک به اندازه تمام کار ارزش دارد.

یک احساس فوریت و عمل گرایی در خود ایجاد واز فرصت ها سریعا استفاده کنید. برای رفع نیاز مردم و انجام هر کاری که نیاز به انجام دارد به سرعت وارد عمل شوید.

 

  1. برای جهش از قله ای، قله ای دیگر آماده باشد

برنده شدن یک چیز گاهگاهی نیست بلکه همیشگی است.

مرتبا به خودتان یادآوری کنید که همه چیز در زندگی دارای دوره و روند است و در برابر نوسانات کوتاه مدت آرام و مطمئن باشید و هر روز روی آن ها کار کنید، روند کلی زندگی تان در بلند مدت رو به جلو به طرف بالا خواهد بود.

 

  1. انضباط فردی را در همه موارد اعمال کنید.

انضباط فردی مستلزم داشتن تسلط و کنترل بر خود، مسئولیت پذیری و هدفمندی فردی است. تفاوت بین افراد موفق و ناموفق این است که افراد موفق خود را به انجام کارایی عادت داده اند که افراد ناموفق از آن ها بیزارند. این کارها همان هایی هستند که افراد موفق نیز از آن ها بیزارند ولی به هر حال آن ها را انجام می دهند. چون می دانند این هزینه موفقیت است.

 

  1. خلاقیت و استعداد ذاتی خود را شکوفا کنید.

قدرت تصوری از واقعیات برتر است.

خلاقیت و استعدادهای ذاتی شما با سه عامل تحریک می شود.

1.اهداف شدیدا مورد علاقه تان

2.مشکلات مبرم

3.موضوعات مورد تمرکز

هر چه بیشتر ذهنتان را روی دست یابی به اهداف، حل مشکلات یا پاسخ به سوالات پیچیده در ارتباط با کار و زندگی خصوصی خود متمرکز کنید، زیرک تر می شوید و ذهنتان در آینده بهتر عمل می کند.

 

  1. با افراد درست در ارتباط باشید.

طی پنج سال آینده شما تغییری نخواهید کرد مگر به دلیل ملاقات با افرادی خاص و کتاب های که مطالعه می کنید. انسان مثل آفتاب پرستی است که خود را رنگ محیط در می آورد. افرادی که بیشتر اوقات با آن ها سر و کار دارید بر نظرات، رفتارها، ارزشها و باورهای شما تاثیری عمیق می گذارند. اگر میخواهید موفق باشید.، با افرادمثبت رابطه برقرار کنید. افرادی که خوش بین، راضی، هدفمند و پیشرو باشند. در عین حال از افراد منفی بافی که مدام گله و شکایت می کنند دوری کنند. اگر میخواهید با عقابها پرواز کنید، نمی توانید با بوقلمون ها به سر ببرید.

 

  1. به بهترین نحو مراقب سلامتی خود باشید.

رمز خوشبختی داشتن ذهن سالم در بدن سالم است.

کلید سلامتی کامل و عمر طولانی این است که برای تندرستی دلخواه خود هدف گذاری کنید. باید برنامه تهیه و هر روز بر طبق آن عمل کنید.

اگر هدف مالی شما این است که به سطحی بالاتر از یک میلیون دلار دست یابید، هدف تندرستی تان نیز باید عمر طولانی باشد.

 

  1. قاطع و عمل گرا باشید.

به جنگ درایی مشکلات بروید و شجاعانه به آن ها پایان دهید.

وقتی قاطع و عمل گرا باشید مانند این است که تمام زندگی تان را در باند سرعت قرار دهید. تعداد کارهایی که روزانه انجام می دهید بسیار بیشتر از دیگران خواهد بود. و سریع تر از آن ها پیشرفت می کنید. در واقع شما به منبعی غنی از انرژی، هیجان و انگیزه متصل می شوید که وجودتان را پر از مسترتو نشاط می کند، این انرژی مثبت شما را با سرعتی حتی بیش از قبل به سوی هدفتان به پیش می برد.

 

  1. هرگز شکست را یک انتخاب ندانید.

چیزی برای ترسیدن وجود ندارد جز خود ترس

در زندگی انسان ها ترس از شکست بزرگ ترین مانع در راه کسب موفقیت است. توجه کنید که مشکل خود شکست نیست، زیرا شکست بنیان را قوی تر، مقاوم تر و مصمم تر می کند، بلکه ترس از شکست یا پیش بینی شکست است که افکار و اعمال را فلج می کندو مانع انجام اقداماتی می شود که برای کسب موفقیت ضروری است.

 

  1. در امتحان پایداری قبول شوید.

هیچ چیز نمی تواند جایگزین پایداری شود. استعداد نمی تواند: انسان های با استعداد ناموفق فراوانند. نبوغ نمی تواند: نابغه های ناکام تقریبا به صورت ضرب المثل در آمده اند. تحصیلات نمی تواند: دنیا پر است از تحصیل کرده های بی حاصل. فقط پایداری و اراده دارای قدرت لایتناهی است.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.