هوآوی در کنفرانس HDC 2019 تکنولوژی های جدیدی به نمایش گذاشت!

اخبار فناوری

  • 1834
  • 1282 مرتبه
هوآوی در کنفرانس HDC 2019 تکنولوژی های جدیدی به نمایش گذاشت!

هوآوی در کنفرانس HDC 2019 تکنولوژی های جدیدی به نمایش گذاشت!

چهار شنبه 23 مرداد 1398

کنفرانس توسعه دهندگان هوآوی با نام اختصاری HDC در تاریخ نهم تا یازدهم آگوست 2019 برگزار شد. هوآوی در این رویداد تعدادی از محصولات خود را به همراه تکنولوژی های جدید و ایده ها نو به علاقمندان معرفی نمود. سیستم عامل هوآوی هارمونی او اس و آنر اسمارت اسکرین از جمله دستاوردهای نرم افزاری این شرکت چینی در اولین کنفرانس توسعه دهندگان بود. برخلاف انتظار هوآوی تمام تمرکز خود را در این کنفرانس بر روی معرفی سیستم عامل هارمونی او اس نگذاشته و در کنار آن تکنولوژی های جالبی را ارائه نموده است. در این مقاله به معرفی 5 فناوری جذاب و هیجان انگیز هوآوی در این رویداد می پردازیم:

 

 

 

فناوری موج میلیمتری

تکنولوژی موج میلی متری، قابلیت کنترل از راه دور وسایل به کمک ژست های حرکتی را فراهم می آورد. ضمن اینکه توسط آن می توان ضربان قلب؛ میزان تنفس کاربر و حتی فاصله تا اشیاء مختلف را به صورت دقیق اندازه گیری نمود.

فناوری موج میلیمتری

 

فناوری کاهش تاخیر نمایش محتوا روی نمایشگر

در حال حاضر به جهت انتقال محتوا از نمایشگر گوشی هوشمند و یا تبلت به نمایشگرهای ثانویه، تکنولوژی میراکست مورد استفاده قرار می گیرد. میراکست زمانی نسبتا طولانی نیاز دارد تا محتوای مورد نظر را از گوشی موبایل به نمایشگر دوم انعکاس دهد. هوآوی با ارائه فناوری جدید توانسته این زمان را به 60 میلی ثانیه کاهش دهد که خود موفقیتی بزرگ برای این کمپانی به شمار می آید.

فناوری کاهش تاخیر نمایش محتوا روی نمایشگر

 

فناوری یافتن موقعیت محلی با دقت بالا

تکنولوژی مورد استفاده در موقعیت یابی محلی تاکنون نیازمند تطبیق پذیری بوده است اما هوآوی با طراحی سیستمی نوین توانسته بدون نیاز به تطبیق پذیری، موقعیت محلی را با دقت بالایی بیابد. این سیستم دقت موقعیت یابی را 1 الی 3 متر افزایش داده است. تکنولوژی یاد شده، با بهره گیری از سیگنال های وایرلس موجود در محیط، سیستم فرکانسی و الگوریتم های پیاده سازی شده برای خود، اقدام به یافتن موقعیت کاربر مورد نظر می نماید.

فناوری یافتن موقعیت محلی با دقت بالا

 

فناوری اسکنر اثر انگشت در نمایشگر LCD

اسکنرهای اثر انگشت در گوشی های هوشمند امروزی تنها قابلیت قرارگیری زیر نمایشگرهای اولد را دارند و این خود موجب افزایش هزینه تولید و به تبع قیمت بالای محصولات می گردد. هوآوی در کنفرانس HDC 2019 از نمایشگر LCD دارای اسکنر اثر انگشت رونمایی کرد. لازم به ذکر است طی چند ماه گذشته، شاهد تعدادی صفحه نمایش ال سی دی با قابلیت مورد بحث بوده ایم و هوآوی نیز به زمره آن ها پیوسته است.

فناوری اسکنر اثر انگشت در نمایشگر LCD

 

فناوری ارتباط موجی میلیمتری 5G

کمپانی هوآوی در سال 2018 فناوری 5G (نسل پنجم شبکه موبایل) را معرفی و تجهیزات این سیستم را به جهان ارتباطات ارائه نمود. حال در سال 2019 میلادی اولین گوشی انعطاف پذیر این شرکت چینی با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G رونمایی گردیده است. نهایت سرعت اتصال تحت نسل پنجم شبکه تلفن همراه توسط این تکنولوژی افزایش چشمگیری داشته و به 6.5 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

فناوری ارتباط موجی میلیمتری 5G

منبع:

faratechdp.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.