پتنت جدید اپل برای تشخیص حالات صورت توسط هدست واقعیت ترکیبی

اخبار فناوری

  • 1832
  • 1321 مرتبه
پتنت جدید اپل برای تشخیص حالات صورت توسط هدست واقعیت ترکیبی

پتنت جدید اپل برای تشخیص حالات صورت توسط هدست واقعیت ترکیبی

یک شنبه 13 مرداد 1398

اپل به تازگی در جهت تشخیص حالت های چهره از طریق هدست واقعیت ترکیبی پتنتی ارائه داده است که در آن علاوه بر شناسایی حرکات چشم و ژست های حرکتی، می تواند حالت های مختلف صورت فرد را نیز رصد کند.  این عمل به واسطه حسگرهای متعددی صورت می پذیرد.

این پتنت در تاریخ 1 فروردین ماه سال 1398 به سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) تسلیم شد و در اوایل مرداد ماه این سال به صورت عمومی معرفی گردید.

 

 

 

 

 

اپل با ارائه این ایده نشان داده در صدد ایجاد تصویری سه بعدی از محیط کاربر به کمک ترکیب کردن گروهی از راه های ورودی است. بر این اساس حسگرهایی در بخش سر قرار می گیرند که وظیفه تشخیص موقعیت کاربر را بر عهده دارند. این حسگرها باید بتوانند جهت و نوع حرکت کاربران را شناسایی کنند. جهت پایش حرکت ابروها نیز حسگرهای دیگری روی هدست در نظر گرفته شده است که از این طریق می تواند تغییر حالات ابرو را تشخیص دهد. ضمن اینکه رصد حالات دهان و فک توسط حسگرهای مجزایی صورت می گیرند تا از کوچکترین تحرکات آن ها غافل نشود.

در کنار تمام مواردی که ذکر شد، این هدست دارای نمایشگری در مقابل چشمان کاربر است که خود می تواند اطلاعاتی نظیر میزان نور، عمق فضا و .. را در رابطه با محیط اطراف جمع آوری نماید. در نهایت تمامی این اطلاعات به سیستم واقعیت ترکیبی اختصاصی منتقل می شوند که در آن با بررسی و تحلیل اطلاعات دریافتی، تصویری مجازی از محتوا ترسیم می گردد.

ویژگی دیگری که بر جذابیت این هدست افزوده است، امکان فیلم برداری با کیفیت بالا از فضای اطراف کاربر می باشد. این عمل موجب نمایش مجازی محیط بر روی نمایشگر هدست می گردد.

 

پتنت جدید اپل برای تشخیص حالات صورت توسط هدست واقعیت ترکیبی

 

طبق گزارش های به دست آمده، اپل قصد دارد هدست واقعیت ترکیبی خود را تا سال آینده به صورت عمومی عرضه نماید. همچنین برخی منابع همچون CNET معتقدند، هدست مورد نظر قادر است علاوه بر برنامه های واقعیت افزوده، اپلیکیشن های واقعیت مجازی را هم اجرا نماید.

در پایان باید عنوان کنیم، هنوز اطلاعات دقیقی از برنامه های اپل در رابطه با واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی در دسترس نیست اما پتنت جدید اپل نشان از توجه این شرکت بزرگ بر مباحث یادشده دارد. همانطور که می دانید تا کنون پتنت های بسیاری توسط شرکت های حوزه فناوری اطلاعات به ثبت رسیده است که تنها تعداد اندکی از آن ها به مرحله عملیاتی رسیده اند. از این رو می توان دریافت اپل در حال تحقیق در وادی واقعیت افزوده است اما اطمینانی در رابطه با اجرایی شدن این ایده وجود ندارد.

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.