اپل پتنت ساعت هوشمند مجهز به دوربین را به ثبت رساند.

اخبار فناوری

  • 1827
  • 1288 مرتبه
اپل پتنت ساعت هوشمند مجهز به دوربین را به ثبت رساند.

اپل پتنت ساعت هوشمند مجهز به دوربین را به ثبت رساند.

چهار شنبه 19 تیر 1398

سالانه شرکت های فعال در حوزه فناوری و تکنولوژی، می کوشند در جهت ایجاد رفاه بیشتر برای کاربران، ویژگی های جدیدی به محصولات خود بیافزایند. چندی پیش اپل به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گجت های الکترونیکی هوشمند، پتنت جدیدی مختص به ساعت هوشمند معرفی نمود. این پتنت در اداره ثبت برند و حق امتیاز اختراع آمریکا به ثبت رسیده است. طرح معرفی شده حاوی اطلاعاتی در مورد اتصال دوربین انعطاف پذیر به روی بند ساعت های هوشمند ساخت شرکت اپل بود.

 

 

 

 

تا به امروز شرکت های متعددی سعی‌ کرده‌اند ساعت هوشمندی مجهز به دوربین روی بند تولید کنند؛ اما موقعیت ثابت این دوربین ها مشکلاتی در زمان استفاده برای کاربر فراهم می آورند. مهمترین مشکلی که می توان نام برد، اجبار کاربران برای حرکت دادن مچ دست در هنگام عکاسی است تا بتوانند تصویری مناسب تهیه نمایند. موضوع دیگر سختی استفاده از آن ها هنگام برقراری تماس تصویری و یا بهره بردن از فیس آیدی خواهد بود.

اپل برای حل این مشکل راه کاری قابل قبول یافته و آن را در این پتنت معرفی می کند. طبق طرح مفهومی ارائه شده در این طرح، دوربین و یا حسگر بصری مورد نظر روی بند اپل واچ قرار می گیرد. از این رو درمیابیم دوربین تعبیه شده انعطاف پذیر خواهد بود و می توان آن را خم نموده و یا پیچاند تا زاویه مناسب عکسبرداری را یافت. طراحان محصولات فیزیکی اپل، بخش انتهایی بند ساعت هوشمندشان را برای این حسگر بصری در نظر گرفته اند.

در تصویر منتشر شده از اختراع جدید مهندسان طراحی محصول اپل، محل نصب دوربین به روی بند اپل واچ مشخص شده است. در این طرح عنوان شده بند ساعت مورد بحث از مواد انعطاف پذیر ساخته می شود. به همین جهت کاربر قادر است، هنگام تهیه عکس و یا فیلم، آن را خم کرده و در زاویه مورد نظرش قرار دهد. همچنین آن ها می توانند تصاویر ثابت و یا متحرک ثبت شده توسط این دوربین را در صفحه نمایش ساعت خود مشاهده نمایند.

 

 

اختراع جالب توجه اپل، امکانات هیجان انگیزی به ساعت های هوشمند می افزاید که از جمله آن ها می توان به قابلیت تهیه عکس و فیلم در زوایای خاص و بی نظیر اشاره نمود. تصاویری که حس تجربه ای ناشناخته را به کاربر منتقل می سازد. امکان برقراری تماس های تصویری توسط اپل واچ، قابلیت جذاب دیگری است که از طریق حسگر تصویری نصب شده روی بند ساعت برای کابران فراهم می آید.

نکته دیگری که اهالی سیلیکون ولی در پتنت خود به آن اشاره نموده اند، وجود چندین دوربین و یا حسگر بصری به روی بند اپل واچ است. این امر نشان دهنده حضور دوربین های پشت و جلو بر روی ساعت های اپل در سال های پیش رو می باشد. این موضوع می تواند هدف اپل در جهت مستقل نمودن ساعت هوشمند از آیفون را محقق سازد.

شرکت آمریکایی تبار اپل با ارائه این طرح، آینده ای جذاب برای گجت های پوشیدنی ترسیم نموده است. آینده ای که در آن اتفاقات شگفت آوری پیش روی دوست داران تکنولوژی خواهد بود. البته نباید فراموش کرد این ایده، تنها یک پتنت است و نسخه ای از طراحی محصول نیست و احتمال دارد هنگام اجرای آن مشکلات عدیده ای برای اپل به وجود آورد که آن ها را از ساخت چنین محصولی در آینده نزدیک وا دارد.

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.