۵ چیزی که از مراسم این هفته اپل انتظار داریم

اخبار فناوری

  • 1674
  • 1288 مرتبه
۵ چیزی که از مراسم این هفته اپل انتظار داریم

۵ چیزی که از مراسم این هفته اپل انتظار داریم

یک شنبه 18 شهریور 1397

اگر خبرها را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که چهارشنبه شب این هفته، اپل مراسمی در سالن استیو جابز در مقر جدید خود برگزار خواهد کرد که انتظار می‌رود نسل جدید مهم‌ترین محصول این شرکت یعنی آیفون، در این مراسم معرفی شود.

اما خب آیفون تنها محصول این شرکت نیست و محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مهم دیگر این شرکت نیز که بی ارتباط به آیفون نیستند هم در این مراسم معرفی خواهند شد. انتظار داریم شاهد اپل واچ جدید، هدفون‌های AirPods جدید و حتی شاهد تاریخ عرضه پد شارژ بی‌سیم اپل که پارسال در چنین روزهایی معرفی شد، یعنی AirPower نیز در این مراسم باشیم. علاوه بر این‌ها، سیستم‌عامل‌های جدید این شرکت نیز به روزهای پایانی بتا نزدیک شده‌اند و در این مراسم تاریخ عرضه نسخه نهایی و عمومی هر کدام از آن‌ها مشخص می‌شود.

 

 

آیفون‌های جدید
مثل هرسال، ستاره مراسم چهارشنبه شب هم آیفون‌های جدید خواهد بود. انتظار می‌رود امسال هم مثل سال گذشته، شاهد معرفی سه آیفون از طرف اپل باشیم. اولین آیفون، iPhone XS نام دارد. این گوشی درواقع نسخه بروز شده iPhone X خواهد بود و این یعنی با همان طراحی، همان بدنه و حتی همان نمایشگر خواهد بود و بروزرسانی‌های اصلی، سخت‌افزاری و روی برد این گوشی خواهد بود. درست مثل دیگر آیفون‌های S که در سال‌های پیش معرفی شده است.

 

آیفون های جدید

 

اما در کنار iPhone XS، انتظار می‌رود اپل یک نسخه بزرگ‌تر از این گوشی که نمایشگری ۶.۵ اینچی دارد را هم معرفی کند. مثل سابق تصور می‌شد نام این گوشی iPhone XS Plus باشد اما گویا اپل نام iPhone XS Max را برای این گوشی در نظر گرفته است.

هیچ کدام از آیفون XS های جدید قرار نیست تغییر خارق العاده مثل تغییرات آیفون X نسبت به آیفون ۸ را داشته باشند. هر دو گوشی با نمایشگری OLED، فریم استیل دور بدنه و بریدگی نمایشگر همراه با Face ID را خواهند داشت و بیشترین تغییرات، در زمینه پردازنده خواهد بود. درواقع پردازنده A12 با حافظه رم بیشتر نسبت به سال گذشته و همینطور رنگ جدید طلایی، از تغییرات به خصوص این گوشی خواهند بود. همچنین در بخش دوربین نیز طبیعتا این دو گوشی نسبت به آیفون X شامل بروزرسانی خواهند شد و باید ببینیم اپل امسال با دوربین‌های آیفون چه کرده است. علاوه بر این‌ها، انتظار داریم مثل سال‌های گذشته و آیفون‌‌های قبلی که پسوند S داشتند، شاهد یک ویژگی جدید باشیم. در گذشته Touch ID، سیری و یا ۳D Touch با آیفون‌هایی با پسوند اس معرفی شدند.

اما آیفون سومی که معرفی می‌شود، هیجان انگیزتر خواهد بود. با نمایشگر ۶.۱ اینچی با تکنولوژی LCD و البته نمایشگری بدون حاشیه و همراه با Face ID که ارزان‌ترین آیفون امسال خواهد بود. این گوشی قرار است نقشی که آیفون ۸ سال گذشته به عنوان مدل میانه و پایه داشت را بازی کند. احتمال اینکه نام گوشی iPhone 9 باشد نیز فراوان است اما هنوز این موضوع تایید نشده است. حذف دوربین دوم در پشت، جایگزین شدن آلومینیوم با استیل در فریم دستگاه و استفاده از نمایشگر LCD به جای OLED (و احتمالا حذف ۳D Touch از این گوشی)، موجب شده که قیمت این گوشی نسبت به هر دو مدل آیفون XS ارزان‌تر باشد و احتمالا فروش بسیار خوبی هم در انتظار این گوشی خواهد بود.

در شرایطی که عرضه آیفون مشابه آیفون X با قیمت کمتر هیجان انگیز است، از طرف دیگر نشانه‌ای است بر پایان آیفون‌هایی که از سنسور اثر انگشت یا همان Touch ID استفاده می‌کنند و Face ID عضو ثابت خانواده آیفون خواهد بود.

 

اپل واچ سری چهارم
گرچه در زمینه آیفون، امسال شاهد تغییرات ظاهری چشم گیر نیستیم اما اوضاع برای اپل واچ کاملا فرق می‌کند. اپل واچ قرار است اولین بروزرسانی ظاهری را نسبت به نسل اول خود که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد ببیند.

 

اپل واچ سری چهارم

 

اولین عکس لو رفته از این ساعت نشان می‌دهد که اپل از نمایشگر بدون حاشیه در این ساعت استفاده کرده و گویا ضخامت ساعت هم کمی نسبت به نسل‌های قبلی آن کمتر شده است. علاوه بر این، تمام بند‌هایی که تا کنون برای اپل واچ تولید شده‌اند، با این نسخه نیز سازگاری دارد.

همچنین انتظار می‌رود اپل از بزرگ‌تر شدن نمایشگر ساعت برای طراحی واچ‌فیس‌های جدید استفاده کند. همانطور که در تصویر هم می‌بینیم، واچ فیس پیش فرض اپل واچ جدید از ویجت‌های مختلفی برخوردار بوده تا بیشترین اطلاعات ممکن را در یک نگاه به کاربر بدهد. همچنین مثل نسل قبلی، اپل واچ سری چهارم هم مدل LTE خواهد داشت و این بار با یک حلقه باریک قرمز رنگ روی دکمه کنار ساعت، مدل‌های LTE از مدل‌های معمولی قابل تشخیص خواهند بود.

اپل واچ جدید قطعا با watchOS 5 عرضه خواهد شد. از بهترین ویژگی‌های watchOS جدید می‌توان به تشخیص خودکار فعالیت‌های ورزشی، ویژگی واکی-تاکی (مشابه بی‌سیم‌ها) و سیستم اعلان‌های بهبود یافته، اشاره کرد.

 

ایر پاور، ایرپادز جدید و لوازم جانبی جدید
در مراسم امسال، ایر پاور یک ساله می‌شود اما هنوز عرضه نشده است! این وسیله جانبی قرار بود بتواند سه گجت مختلف را در لحظه به صورت بی‌سیم شارژ کند یا به عبارت دیگر، کاربران بتوانند ایرپادز، اپل واچ و آیفون X یا آیفون ۸ خود را به صورت همزمان و بی‌سیم با این وسیله شارژ کنند. از زمان معرفی تا حالا اپل هیچ صحبتی درباره این گجت نکرده و ما امیدواریم که در مراسم چهارشنبه شب بالاخره قیمت و زمان عرضه این محصول مشخص شود.

ایر پاور و ایرپادز جدید

 

همچنین شنیده شده که اپل قرار است نسخه جدید هدفون‌های ایرپادز را معرفی کند که از چیپست وایرلس جدید بهره‌مند خواهند بود و سیری نیز تنها با صدا کردن آن در اختیار شما خواهد بود. کیس جدید ایرپادز که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند را هم به لیست محصولات جدید اضافه کنید. در ابتدای سال شایعاتی مبنی بر یک هدفون نویز کنسلینگ هم از طرف شرکت اپل شنیده می‌شد اما احتمال اینکه این محصول برای مراسم چهارشنبه شب آماده نشده باشد و سال بعد شاهد آن باشیم، زیاد است.

در پایان این بخش هم باید بگوییم که اپل بالاخره شارژر‌های ضعیف ۵ واتی را از بسته‌بندی آیفون‌های جدید حذف کرده و با آداپتر ۱۹ واتی که پورت USB Type-C هم دارد را با شارژر‌های قدیمی جایگزین می‌کند. برای چنین کاری طبیعتا کابل لایتنینگ‌های کنونی نیز با کابل USB Type-C به لایتنینگ جایگزین خواهند شد.

 

iOS 12، macOS Mojave و دیگر بروزرسانی‌های نرم‌افزاری
ستاره‌های مراسم چهارشنبه شب را سخت‌افزارهای جدیدی که معرفی می‌شوند شامل می‌شود اما در کنار آن‌ها، تاریخ عرضه نسخه نهایی iOS 12، watchOS 5،tvOS و احتمالا macOS Mojave اعلام خواهد شد. البته ممکن است اپل نسخه نهایی مک‌او‌اس موهاوی را برای مراسمی که گفته می‌شود در پاییز و برای کامپیوتر‌های این شرکت برگزار می‌شود نگه دارد و تا آن زمان عرضه نکند.

iOS 12 و macOS Mojave

 

سیستم‌عامل‌های مذکور احتمالا تغییر خاصی نخواهند داشت و تمام آن چیزی که در WWDC و در خرداد ماه دیدیم، بدون تغییر عرضه می‌شوند.

iOS 12 نیز مثل آیفون‌های جدید قرار نیست تغییر ظاهری داشته باشد و ویژگی‌های فوق العاده‌ای به آن اضافه شود؛ بلکه تمرکز این نسخه از iOS روی عملکرد دستگاه مخصوصا دستگاه‌های قدیمی گذاشته شده است. اما خب چند ویژگی جدید مثل Screen Time برای مدیریت میزان استفاده از دستگاه، سیستم اعلان‌های بهینه شده و ایموجی‌های جدید برای iPhone X که Memoji نام دارد، به این سیستم عامل اضافه شده است. اپل همچنین فریم‌ورک واقعیت افزوده را هم بروزرسانی کرده به ARKit 2 که به دستگاه اجازه می‌دهد تجربه واقعیت افزوده مشترک با دیگر دستگاه‌ها داشته باشد.

 

یک چیز دیگر…؟
آیا یک One More Thing دیگر در مراسم‌های اپل خواهیم دید؟ ممکن است اپل با این تیتر حاضرین را سورپرایز کند. شاید آیپد پرو با نمایشگر بدون حاشیه و با Face ID را در این بخش از مراسم ببینیم. شاید هم نسل جدید MacBook Air و Mac Mini در این بخش معرفی شوند و یا حتی اپل سرویس استریمینگ خود که چندی است درباره آن شایعات شنیده می‌شود را معرفی کند. هرچه باشد، باید صبر کنیم تا پایان مراسم و ببینیم تیم کوک با چه چیزی ما را سورپرایز خواهد کرد. شاید هم اصلا One More Thing در کار نباشد و مراسم تمام شود. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟

 

منبع:

www.theverge.com

 

ترجمه شده در:

www.digikala.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.