آینده سیستم عامل مایکروسافت در دستان ویندوز استور

اخبار فناوری

  • 1634
  • 2346 مرتبه
آینده سیستم عامل مایکروسافت در دستان ویندوز استور

آینده سیستم عامل مایکروسافت در دستان ویندوز استور

یک شنبه 24 اردیبهشت 1396

شرکت آمریکایی Microsoft با تغییراتی که در ویندوز ۱۰ و استور این سیستم عامل اعمال کرده، آن را به قطعه‌  اصلی از آینده‌ سیستم عامل محبوب خود مبدل کرده است.

مایکروسافت در حال سپری کردن هفته‌های پرمشغله‌ای است؛ طی چند هفته اخیر، ویندوز ۱۰ اس و سرفیس لپ‌تاپ معرفی شدند و از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی آینده ویندوز در کنار سرویس‌ها و  محصولات دیگری نظیر مایکروسافت گراف و کنترلرهای واقعیت ترکیبی در کنفرانس توسعه‌دهندگان سال جاری پرده برداشته شد.

اما تمرکز مجدد مایکروسافت بر ویندوز استور اینگونه به‌ نظر می‌رسد که به‌سرعت در حالت بدل شدن به قطعه‌ی اصلی از آینده‌ی سیستم عامل مایکروسافت است. هنگامی که Windows Store در سال ۲۰۱۲ در کنار ویندوز ۸ و ویندوز آرتی آغاز به‌ کار کرد، شرایط بسیار متفاوت بود.

در پی موفقیت‌ عظیم اپ‌استور اپل برای iOS، بسیاری از کمپانی‌های حوزه‌ فناوری برای رقابت با کوپرتینویی‌ها در صدد راه‌اندازی فروشگاه‌های مختص خود بودند (از جمله خود اپل که در سال ۲۰۱۱ فروشگاه نه‌چندان موفق مک اپ‌استور را راه‌اندازی کرد)؛ مایکروسافت همچون کمپانی‌های دیگر، قصد نداشت عرصه را به رقیب دیرینه‌ خود واگذار کند.

تمرکز دوباره‌ بر ویندوز استور

وضعیت ویندوز استور در سال ۲۰۱۲ بسیار نا‌به‌سامان و گیج‌کننده بود؛ در حالی که ویندوز ۸ روی معماری ایکس ۸۶ / ایکس ۶۴ اینتل اجرا میشد، ویندوز آرتی مبتنی بر معماری آرم بود؛ اما هر دو سیستم عامل از فروشگاه مشترکی بهره می‌بردند، بدین ترتیب تمام اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه باید با معماری آرم سازگار می‌بودند؛ چرا که باید همه‌ محصولات نرم‌افزاری فروشگاه ویندوز، روی ویندوز آرتی نیز اجرا می‌شدند.

نظر شما در مورد تجربه کار با ویندوز استور چیست؟

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.