پروژه ای تازه در قزاقستان: پیست اسکی روی بام ساختمان

اخبار فناوری

  • 1565
  • 953 مرتبه
پروژه ای تازه در قزاقستان: پیست اسکی روی بام ساختمان

پروژه ای تازه در قزاقستان: پیست اسکی روی بام ساختمان

سه شنبه 24 آذر 1394

اگرچه با تجربه اسکی در پیست های پر برف و مدرن کوه های آلپ در سوئیس قابل مقایسه نیست، ولی خانه اسلالوم – مرکزی خیره کننده و زیبا برای ورزش های زمستانی – می تواند پیست اسکی را به درب خانه های ساکنین آستانه پایتخت قزاقستان بیاورد.

علیرغم زمستان های سخت در قزاقستان که معمولأ دما به کمتر از منفی پانزده درجه سانتی گراد می رسد، این کشور مکان های محدودی برای انجام ورزش های زمستانی دارد. عده ای از شهروندان این کشور با انباشتن برف در پارک ها در آستانه پیست های کوچکی را راه اندازی کرده اند.

اما حالا نوید ساخت پروژه ای به شهروندان ساکن آستانه داده شده که پس از تکمیل آن، ساختمانی 21 طبقه با پیست مصنوعی به طول 326 متر در اختیار علاقه مندان به اسکی قرار خواهد گرفت.

شوکهان ماتایبکوف یکی از اسکی بازان حرفه ای و عضو اتحادیه معماران قزاقستان طراح این پروژه است. ماتایبکوف گفته هزینه تکمیل این پروژه به هفتاد میلیون دلار می رسد و از هم اکنون چند شرکت ساختمانی برای مشارکت در ساخت آن اعلام آمادگی کرده اند.

او می گوید ایده ساخت چنین پروژه ای پس از آن به ذهنش رسید که از طی کردن مسافت چهار ساعته برای رسیدن به نزدیک ترین پیست اسکی به آستانه خسته شد.

این پروژه ماه گذشته در جشنواره جهانی معماری در سنگاپور نامزد دریافت جایزه بهترین پروژه مسکونی آینده شد. 
قرار است در طبقات پایینی این ساختمان فروشگاه هایی راه اندازی شود و طبقات بالایی آن به ساخت 421 واحد مسکونی تخصیص یابد.

ورودی پیست اسکی مجزا و به آسانسورهای پانورامایی مجهز خواهد بود.

این ساختمان پس از تکمیل، تنها ساختمان مدرن در آستانه نخواهد بود. این شهر در حال حاضر میزبان ساختمان های مشابهی برای موزه ها، فروشگاه ها و همچنین اماکن دولتی است؛ ساختمان هایی که در میان شهروندان با نام هایی همچون بشقاب پرنده، آبنبات چوبی و کاسه مشهور هستند و به نوع معماری این ساختمان ها اشاره دارد.

اکثر اماکن ورزش های زمستانی قزاقستان در نزدیکی آلماتی پایتخت سابق این کشور قرار دارند. این شهر میزبان مسابقات جهانی ورزش های زمستانی دانش آموزی در سال 2017 خواهد بود.

 

گردآوری: داده پردازی فراتک (طراحی سایت، طراحی وب سایت، طراحی سایت مشهد، طراحی در سایت مشهد)

منبع خبر : تک شات

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.