هکر آیفون میگوید: می‌توان الگوی اثر انگشت را از روی تصویر ساخت

اخبار فناوری

  • 1470
  • 874 مرتبه
هکر آیفون میگوید: می‌توان الگوی اثر انگشت را از روی تصویر ساخت

هکر آیفون میگوید: می‌توان الگوی اثر انگشت را از روی تصویر ساخت

سه شنبه 09 دی 1393

جان کریسلر، هکری که موفق شد با برداشتن اثرانگشت روی حس‌گر، آیفون 5S را فریب دهد٬ حال مدعی شده می‌توان از روی تصویر انگشت نیز الگوی اثرانگشت را به دست آورد.

در جریان برگزاری کنفرانس Chaos Computer Club که بزرگ‌ترین گردهمایی هکر‌ها در اروپا است، جان کریسلر مدعی شد که قادر است با در دست داشتن تصویری از انگشت هر شخص، الگوی اثرانگشت وی را شبیه‌سازی کند. وی در سی یکمین دوره‌ی برگزاری این کنفرانس که در بندر هامبورگ برگزار شد، نحوه‌ی ساخت الگوی اثرا نگشت اورزولا فن‌در لاین، وزیر دفاع پیشین آلمان را تشریح کرد.

پیش پا افتاده‌ترین راهی که پیش‌تر برای کپی برداری الگوی اثرانگشت انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، استفاده از سطح اشیائی بود که فرد مورد نظر آن را لمس می‌کرد، اما هم‌اکنون می‌توان با داشتن یک دوربین عکاسی ساده و ثبت تصاویر انگشتان اشخاص، الگوی اثرانگشت هر فردی را استخراج کرد. جان کریسلر که به Starbug شهرت دارد، با تشریح روش خود، گفت:

احتمالا از این پس سیاستمداران در زمان حضور در مجامع عمومی از دستکش استفاده خواهند کرد.

کریسلر برای استخراج الگوی اثر انگشت وزیر دفاع پیشین آلمان، از نرم‌افزار VeriFinger به‌همراه تصاویری روشن از انگشتان فن‌در لاین استفاده کرده است. تصاویر ثبت شده از انگشتان فن‌در لاین در جریان برگزاری یک کنفرانس خبری در ماه اکتبر ثبت شده است. تصاویر از زوایای مختلفی انگشت فن‌در لاین را ثبت کرده‌اند تا الگوی اثر انگشت وی بصورت کامل استخراج شود.

 

در صورتی که از این روش بتوان به سادگی برای درست کردن اثرانگشت استفاده کرد، پس در این‌صورت مشکل امنیتی بزرگی گریبان‌گیر بسیاری از سازمان‌ها و بصورت کلی راهکارهای امنیتی مبتنی بر اثرانگشت خواهد شد.

البته در حال حاضر بهترین و عملی‌ترین راه برای حفاظت٬ استفاده از اثرانگشت است، چراکه در مقایسه با رمز‌های عبور این روش امن‌تر است. از سوی دیگر برای ایجاد اثرانگشت افراد از روش‌هایی که کریسلر استفاده کرده نیاز به تخصص بالا و صرف زمان زیاد است، اگرچه در نهایت می‌توان اثر انگشت را ساخت. 

 

گردآوری: داده پردازی فراتک (طراحی سایت، طراحی وب سایت، طراحی سایت مشهد، طراحی سایت مشهد)

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.