آیا صفحات مهم و ضروری در وب سایت را می شناسید؟

مقالات طراحی وب سایت

  • 1852
  • 2159 مرتبه
آیا صفحات مهم و ضروری در وب سایت را می شناسید؟

آیا صفحات مهم و ضروری در وب سایت را می شناسید؟

چهار شنبه 16 بهمن 1398

پیشرفت در دنیای امروز موجب آسان شدن تولید یک وبسایت گردیده است. در واقع طراحی وب سایت در حال حاضر امری آسان به شمار می آید اما طراحی و ایجاد یک وب سایت با همه بخش ها و اطلاعات صحیح همچنان کاری سخت و نیازمند مهارت بالا می باشد. اینکه شما بدانید یک وب سایت به چه صفحاتی نیاز دارد؟ و یا برای موفقیت در امر سئو چه اطلاعاتی باید درون وب سایت قرار داد؟ اصلا کار ساده ای نیست. بسیاری از طراحان در ساخت وبسایتی با همه صفحات لازم، دچار اشتباه می شوند که این امر مانع پیشرفت آن می گردد.

در این مقاله قصد داریم شما را با صفحات ضروری در وب سایت آشنا سازیم. هر وبسایت حرفه ای دارای 6 مدل صفحه می باشد که جزو صفحات ضروری آن به شمار می آیند. در این مقاله بررسی می کنیم حذف هر یک از صفحات چه مشکلاتی را برای شما ایجاد می کند؟ و چرا وب سایت شما باید دارای یکی یا تعداد بیشتری از آن ها باشد.

۱. سیاست های حفظ حریم خصوصی

صفحه سیاست های حفظ حریم خصوصی اغلب مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد و آن ها برای مطالعه این بخش وقت صرف نمی کنند. اما با این حال این بخش جزو موارد مهم در وب سایت محسوب می شوند. البته باید توجه داشته باشید که همه سایت ها به این محتوا نیاز ندارند اما اگر وب سایت مورد نظرتان به هر دلیلی اطلاعات کاربران از قبیل نام و آدرس ایمیلشان را دریافت می کند، باید در فکر داشتن صفحه حفظ حریم خصوصی باشید. در نظر داشته باشید اگر از کوکی ها برای پیگیری رفتار کاربر با برنامه ای مانند Google Analytics استفاده می کنید هم باید این بخش را در وب سایت خود بگنجانید. ضمن اینکه در این مواقع لازم است به قوانین بین المللی و ملی در رابطه با استفاده از کوکی ها نیز توجه نمایید.

۲. شرایط استفاده

اگر وب سایت شما خدمات و یا محصولی را به کاربران عرضه می کند باید صفحه ای برای نحوه عملکردتان در ارائه آن خدمت یا محصول در نظر بگیرید. تهیه محتوای شرایط استفاده (TOU) در چنین وب سایتهایی ضروری است. برخی این بخش را با عنوان قوانین و مقررات استفاده نیز می شناسند. از نظر قانونی زمانیکه شما شرایط استفاده از خدمات و نحوه عملکرد خود را به روشنی برای مشتریان توضیح می دهید، TOU می تواند از شما در هر شرایطی محافظت نماید. برخی از مواردی که در این صفحه باید ذکر کنید شامل چگونگی ساختار صورت حساب، هزینه‌های تعویق در پرداخت و نحوه اعمال آن‌ها و هرگونه رفتاری که ممکن است منجر به بسته شدن حساب مشتری شود، می باشد.

 

مهمترین صفحات یک وبسایت چیست؟

 

در صورتی که هنوز نمی دانید وب سایت شما به صفحه ای برای معرفی شرایط استفاده نیاز دارد یا نه، به نوع ارائه خدماتتان دقت کنید. آیا در ازای خدمات خود هزینه ای از کاربران دریافت می کنید؟ اگر پاسختون مثبت است شما قطعا به TOU نیاز دارید.

۳. بازگویی اطلاعات

صفحات بازگویی و افشای اطلاعات از منظر حقوقی و اخلاقی بسیار مهم می باشند. در صورتی که وب سایت شما مخاطبانی دارد که به تخصص و مشاوره شما اعتماد دارند، لازم هر زمان که تعارض منافع ایجاد شد، آن ها را در جریان بگذارید.

در صورتی که نمی دانید وب سایت شما به این صفحه نیاز دارد یا خیر، مثال هایی که در ادامه عنوان شده اند را بررسی کنید تا به جواب درست برسید.

- وب سایت هایی که در برنامه های بازاریابی وابسته شرکت می کنند، باید یک صفحه بازگویی اطلاعات داشته باشند.

- وب سایت هایی که تبلیغات زمینه ای همچون Google Adsense را اجرا می نمایند، لازم است صفحه ای برای بازگویی اطلاعات اختصاص دهند.

- وب سایت هایی که به هر طریقی از کاربران هزینه دریافت می کنند، حتما باید صفحه بازگویی اطلاعات داشته باشند.

تا اینجا صفحاتی را معرفی نمودیم که دارای جنبه قانونی و حقوقی بودند. در ادامه صفحاتی را بررسی می کنیم که نیاز کاربران را رفع نموده و آن ها را از سردرگمی نجات می دهد.

۴. پرسش های متداول

صفحه پرسش های متداول لازمه کسب و کارهایی است که در معرض پرسش های متعدد قرار می گیرند. این گونه سایت ها باید برخی از پرتکرارترین سوالات را به صورت دقیق تهیه نموده و پاسخ هر یک را جامع و کامل توضیح دهند. همچنین بهتر است در صورت وجود اطلاعات بیشتر در رابطه با پرسش ها، هنگام پاسخگویی کاربران را به صفحات مرتبط لینک دهید تا اطلاعات بیشتری در این باره کسب نمایند.

صفحه پرسش های متداول که با نام FAQ نیز شناخته می شوند، می توانند موثرترین بخش در جلب نظر کاربران باشند. آن ها سوالات مهم را در این قسمت جستجو می کنند و در صورتی که شما اطلاعات مفیدی در آن منتشر کنید، قادر به جلب اعتماد و اطمینان مشتریانتان خواهید بود.

 

صفحات ضروری در وب سایت کدامند؟

۵. نظرات مثبت مشتریان راضی

وب سایت هایی از قبیل عرضه کنندگان محصول و یا خدمت، وب سایت های معرفی نمونه کار و همینطور فعالان در عرصه تجارت الکترونیک از جمله مهمترین گروه هایی هستند که به صفحه برای نظرات مثبت مشتریانشان نیاز دارند. همانطور که می دانید بازاریابی دهان به دهان از گذشته تا به امروز موثرترین روش برای جذب مشتریان جدید هر کسب و کاری می باشد. از این رو کاربران و مشتریان فعلی شما تاثیرگذارترین تبلیغ کنندگان شما خواهند بود. از این رو لازم است با آن ها ارتباط خوبی برقرار نمایید و خدماتتان را به بهترین نحو ارائه کنید. در اغلب موارد وجود نظرات مشتریان در صفحه اصلی‌ بسیار خوب است؛ اما ایجاد یک صفحه جداگانه برای نظرات مشتریان راضی احتمالاً ارزش بررسی بیشتری خواهد داشت.

از این رو توصیه می کنیم هر چه سریعتر نسبت به ایجاد صفحه با محتوای نظرات مثبت مشتریانتان اقدام نمایید.

۶. جزئیات خدمات

برخی وب سایت ها خدمات متعددی ارائه می دهند که ممکن است این خدمات با یکدیگر متفاوت بوده و یا اینکه پکیج های مختلفی از یک سرویس واحد باشد. این وب سایت ها نیاز دارند در صفحات جداگانه به معرفی دقیق خدمات خود بپردازند و جزئیات روشنی از آن را در اختیار کاربران قرار دهند. به این طریق کاربر محصول یا خدمت شما را شناخته و آن را نیازسنجی می کند. هر جداول مقایسه خدمات می تواند کمک شایانی به معرفی سرویس های شما نماید اما ارائه توضیحات اختصاصی و دقیق تاثیری شگفت انگیز در جلب نظر مشتریان خواهد داشت.

از این رو بهتر است در بخشی اصلی جدولی کلی از تمام سرویس های خود ارائه دهید و نکات اصلی فروش کسب و کارتان را بیان کنید. سپس کاربران را به صفحات جزئیات خدمات مختص به هر محصول هدایت نموده و ویژگی های دقیق هر سرویس را به طور مفصل در آن معرفی کنید تا مشتریان هدف قبل از تصمیم گیری بتوانند نکته های مهم مرتبط با خدمات شما را مطالعه کنند.

سخن پایانی

ممکن است تصور کنید ایجاد این صفحات وقت گیر هستند و از ایجاد آن ها صرف نظر نمایید اما بهتر پیش از این کار بدانید افزودن صفحات مناسب به وب سایت موجب ایجاد محتوایی جامع و کامل از نظر حقوقی و کاربردی گشته و تاثیر فراوانی در افزایش کاربران شما خواهد داشت. ضمن اینکه بسیاری از کارهای تکراری نظیر پاسخ دهی به سوالات متعدد در رابطه با نحوه خرید محصول، ویژگی های آن و یا شرایط استفاده از خدماتتان حذف خواهند شد. بنابراین با یکبار صرف زمان، قادر به کسب زمان بیشتر در آینده خواهید بود.

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.