اشتباهات رایج در لینک بیلدینگ را بشناسید!

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1803
  • 1194 مرتبه
اشتباهات رایج در لینک بیلدینگ را بشناسید!

اشتباهات رایج در لینک بیلدینگ را بشناسید!

یک شنبه 19 خرداد 1398

مبحث لینک سازی Link building یکی از بخش های مهم در SEO به حساب می آید. متاسفانه اغلب کارشناسان سئو به درستی با لینک سازی و ساختارهای آن آشنایی ندارند و ممکن است با خطاهایی کوچک، آسیب های جدی به رتبه و عملکرد وب سایت وارد کنند.

 

 

 

 

 

 

 

در این مقاله تلاش نموده ایم اشتباهات رایج در حوزه لینک سازی را به شما علاقمندان به سئو معرفی نموده و راهکارهایی برای اجتناب از آن ها ارائه دهیم. با ما همراه باشید!

کیفیت را فدای کمیت نکنید!

تولید محتوا بخش مهمی از سئو یک وب سایت می باشد. محتوا و مقالات شما باید منحصر به فرد و عالی باشند. سعی کنید مقالات و مطالبی ارزشمند تولید کنید و خود را درگیر اندازه و تعداد کلمات آن نکنید. مقاله شما چه کوتاه باشد و چه بلند؛ با داشتن محتوا با ارزش موفق به جلب نظر گوگل می شود و از این رو رتبه شما را بهبود می دهد. اما در مواقعی که تنها در پی تولید مقالات طولانی و با اطلاعات بی اهمیت باشید؛ موجب خستگی کاربران شده و آن ها مقاله را نیمه رها می کنند. این اتفاق از چشم موتورهای جستجو دور نمانده و وب سایت شما را با سقوط رتبه در صفحه نتایج رو به رو می کند.

برای داشتن محتوا با کیفیت، ابتدا آن را به دقت مطالعه کنید و اطلاعات اضافی و بدون کاربرد را حذف کنید. بهتر برای نگهداشتن هر بخش از مقاله از خود بپرسید حذف آن در فهم مطلب تاثیر می گذارد یا ن؟ اگر دریافتید نبود بخشی از مقاله، فهم آن را سخت نمی کند و یا ارزش آن را کاهش نمی دهد؛ فورا آن را حذف کنید.

محتوا را به بخش های مختلف تقسیم کنید!

گاهی پیش می آید هنگام خواندن مقاله ای احساس خستگی می کنید. به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟

حقیقت امر، طولانی بودن محتوا و نبود پاراگراف بندی مناسب است. به عبارت دیگر، مقالاتی با پاراگراف های طولانی و بدون عنوان موجب سردرگمی چشم مخاطب شما و احساس کسالت در آن ها ایجاد می کند.

برای داشتن مقاله ای جذاب، باید آن را به بخش های مختلف تقسیم کنید و در مکان های مناسب از پاراگراف بندی استفاده نمایید. به این صورت محتوا شما ظاهری مرتب و چشم نواز خواهد داشت. این مسئله در رابطه با ویدئو ها و اینفوگراف های استفاده شده در متن نیز صدق می کند. ویدئوهای خود را کوتاه کنید و از به کار بردن ویدئوهای طولانی اجتناب نمایید.

درگیر فرعیات نشوید!

معیارهایی همچون اعتبار دامنه DA با وجود موثر بودن در عملکرد وب سایت، گاهی می توانند مانند تله عمل کنند و شما را از اقدامات اصلی غافل کنند.

در بحث لینک سازی Link building اگر خود را درگیر معیارهای فرعی نمایید با مسائلی همچون انتخاب های محدود و کم، عدم خلاقیت ذهن، نداشتن برنامه صحیح و اصولی برای آینده وب سایت و .. رو به رو خواهید شد.

برای داشتن لینک سازی با کیفیت، باید توجه نمایید تا فرصت های مهم ساخت لینک را از دست ندهید. از این حیث می توان به سئوکارانی اشاره نمود که با وسواس بسیار زیاد لینک ها را بررسی می کنند و زمان زیادی صرف این عمل می نمایند. این مسئله موجب عقب ماندن از برنامه های لینک بیلدینگ می شود.

اغلب افراد به دنبال دریافت لینک از وب سایت های بزرگ با اعتبار دامنه بالا هستند و تمام هم و غم خود را برای این موضوع صرف می کنند، اما این افراد غافل از تغییر معیارهای گوگل در طول زمان هستند. همانطور که می دانید طی سال های گذشته گوگل معیارهای سنجش اعتبار و رتبه سایت ها را تغییر داده ، در حالیکه کیفیت وب سایت ها همیشه مهمترین معیار از نظر گوگل بوده است. این تغییرات برای سنجش اعتبار بک لینک ها نیز صادق است. به همین دلیل توصیه می کنیم همواره به آینده لینک هایی که دریافت می کنید توجه داشته باشید و در پی دریافت لینک های با کیفیت باشید.

مهم است بدانید؛ اگر تمام بک لینک های شما از سایت های بزرگ دریافت شود، از سوی گوگل امری غیر طبیعی رخ داده و در برخی مواقع شما مشمول جریمه خواهید شد.

 

لینک سازی

همواره به روز باشید!

منظور از تولید محتوا به روز؛ ایجاد مطلبی جدید و با کیفیت است که می توان موضوعات مختلفی برای آن در نظر گرفت. اینکه شما برای چه موضوعی مقاله بنویسید مهم نیست؛ مهم ارزش و سودمندی محتوای تولیدی شما است.

برای داشتن محتوای به روز و سودمند؛ لازم است بخش هایی جذاب و چشم نواز در آن بگنجانید. از عکس های هیجان انگیز استفاده کنید. اینفوگرافیک های جذاب تولید کنید و سعی کنید به کمک آن ها مقاله خود را در قالب داستان بیان نمایید.

زمان را دریابید!

مشتریان در فصل ها و زمان های مختلف به دنبال موضوعات متفاوتی هستند. برای مثال افراد در فصل سرما اقدام به خرید لباس های گرم نموده و در فصول گرم خرید لباس های نخی و خنک را در اولویت قرار می دهند.

برای انجام تبلیغات و ارائه ایده های خود، به زمان مناسب توجه نمایید. دقت کنید پیشنهاد شما در زمان درست معرفی شود. فصل های مختلف از جمله زمان انتخابات، تعطیلات، تغییرات آب و هوا و ... هر کدام موارد خاص خود را می طلبد و اگر شما بتوانید فصل مناسب را پیدا کنید، فروشی موفقیت آمیز خواهید داشت.

طراحی وب سایت خود را بررسی کنید!

وب سایت هایی با ظاهر تکراری و قدیمی قادر به جذب کاربر نخواهند بود و موجب دوری کردن آن ها می گردد.

برای داشتن وب سایت جذاب، قالب خود را مجدد بررسی کنید و حتی برخی از بخش های آن را شخصی سازی کنید. شما باید سلیقه مخاطب خود را بشناسید و موارد مورد علاقه آن ها را پیدا کنید. اینکه بدانید چه چیزی کاربر شما را سرگرم می کند و چه چیزی موجب اذیت او خواهد شد بسیار مهم است. سعی کنید مواردی که کاربران به آن علاقه دارند را در دسترس قرار دهید و حتی بخش های غیر دوست داشتنی وب سایت خود را حذف کنید.

وب سایت خود را بخش بندی کنید!

محتوا و ظاهر وب سایت خود را تقسیم بندی کنید تا مخاطب به راحتی به بخش های مورد نظرش دسترسی داشته باشد. اگر وب سایت شما ظاهری به هم پیوسته داشته باشد، کاربران سردرگم شده و گاها آن را ترک می کنند.

برای مرتب کردن ظاهر وب سایت، لازم است آن را به بخش های کوچک تری همچون مقالات، اخبار، علاقه مندی ها، محصولات و ... تقسیم کنید.

محتوای کوتاه و ساده تولید کنید!

نداشتن چکیده کوتاه و مفید در رابطه با محتوا، موجب خستگی در کاربران شده و از نظر آن ها مطالب شما کسالت آور و تکراری خواهند بود.

شما قادر هستید به کمک چکیده ای کوتاه، به سرعت پیام و هدف مطلب خود را به مخاطب انتقال دهید. به عبارت دیگر برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بایستی محتوایی مفید و مختصر به کاربر ارائه دهید.

برای داشتن محتوا کوتاه و ساده، لازم است مطالب را به صورت گزیده و خلاصه بیان کنید، باید مشخص کنید که نوشته شما چگونه به افراد مختلف برای رسیدن به مخاطبانشان کمک می‌کند.

 

لینک سازی

استراتژی Outreach را از یاد نبرید!

متخصصین سئو به هنگام ایده‌پردازی استراتژی Outreach را در فراموش می کنند، در صورتی که این بهترین لحظه برای درک اهداف و از بین بردن ایده‌های نا مناسب و بد است.

اگر استراتژی خود را به درستی مشخص نکنید و زمانی برای فکر کردن به آن اختصاص ندهید، مطمئن باشید هرگز نمی توانید داستانی سریع و قانع‌کننده در مورد محتویات خود، در هنگام Outreach ایجاد کنید.

برای داشتن استراتژی Outreach صحیح، لازم است در طول ایدهپردازی، اطمینان حاصل کنید که در زمان آغاز برنامه‌ریزی، استراتژی درستی اتخاذ کرده‌اید. با فکر کردن به استراتژی در زمان شروع کار، متوجه می شوید ایده شما چقدر پیچیدگی دارد؟ آیا ایده ای جذاب و جلب توجه هست؟ آیا می تواند مخاطب را جذب کند؟ و یا ایده ای ساده است که کاربران را به سرعت دلزده می کند؟

زود خسته نشوید!

اغلب کارها مراحل مختلفی دارند و ممکن است در لحظاتی همچون زمان ایده پردازی، اجرا، پایان و یا تکرار شکست و یا موفقیت را تجربه کنند. برای رسیدن به نتیجه دلخواه زمان بگذارید و زود تسلیم نشوید. تمام تلاش خود را بکنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

برای موفقبت باید علت شکست را دریابید، در غیر این صورت شانس پیروزی نخواهید داشت و ممکن است دیگر فرصتی برای جبران و موفقیت نداشته باشید.

بک لینک های رقبا را بررسی کنید!

اینکه لینکی همانند لینک رقیبتان داشته باشید، به شما کمک نخواهد کرد که از آن‌ها برتر شوید.

اینکه برخی از لینک های شما مشابه رقیبتان باشد امری طبیعی خواهد بود اما اگر تمام استراتژی و برنامه شما پیروی و تقلید از رقیب است مطمئن باشید موفقیتی تجربه نمی کنید.

رقبایتان را بررسی کنید و میزان شباهت های خود را پیدا کنید.

برای این منظور لازم است نقاط قوت و ضعف خود را به درستی دریابید و مشخص کنید به چه منابع و ویژگی هایی نیاز دارید تا از رقیب پیشی بگیرید. این امر به شما کمک می کند استراتژی محتوا درست را پیدا کرده و بر طبق آن عمل کنید.

در مراحل لینک سازی خود متفاوت عمل کنید!

به دست آوردن لینک کار سختی است و اگر به اندازه کافی تلاش کنید، می توانید یک استراتژی به خصوص را بارها تکرار کنید و هر بار در آن موفق باشید.

البته باید در نظر داشته باشید ما در جهانی زندگی می کنیم که پیوسته در حال تغییر است، از این رو باید به صورت مداوم استراتژی های خود را بررسی کنید و مطابق با زمان پیش بروید. شاید یکی از برنامه های شما در سال های گذشته موفق بوده اما این دلیلی برای موفقیت آن در سال جاری و یا سال های آینده نخواهد بود.

نکته دیگر ایجاد تنوع در لینک های دریافتی است. اگر همواره یک نوع لینک را استفاده می کنید باید انتظار شکست را داشته باشید! 

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.