بهترین روش سئو سایت 2017

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1632
  • 2708 مرتبه
بهترین روش سئو سایت 2017

بهترین روش سئو سایت 2017

دوشنبه 04 اردیبهشت 1396

سئو سایت دارای پیچیدگی های خاص خود است و یک علم دقیق محسوب نمیشود! حتی سئو دقیقاً یک علم نیست. بطور کلی سئو را میتوان استراتژی خاصی نامید که ما برای بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل از آن استفاده میکنیم .اگر شما این استراتژی را بشناسید به این معنی است که میتوانید تنها با صرف زمان به بهترین نتیجه برسید .

ما در این مقاله سعی کردیم تا 6 مورد از جدیدترین و موثرترین استراتژی های سئو سایت را به شما معرفی کنیم که شما باید این موضوع را بدانید این نکات براساس تجربیات متخصصین سئو و تحقیقات گسترده بدست آمده است .

1- بهینه سازی سایت برای جستجو در موبایل و مرورگر های موبایل

چند سالی هست که بهینه سازی سایت برای موبایل از اهمیت بالایی برخوردار شده است. اما نکته مهم اینکه طبق آمارهای جهانی، در اکتبر سال 2016 میلادی میزان استفاده از دستگاه های موبایل و تبلت از دسکتاپ بالاتر رفت و اکنون مردم برای جستجو و مشاهده وب سایت ها بیشتر از موبایل استفاده میکنند و استفاده از سیستم های دکستاپ کمتر شده است.

در سال 2016 گوگل ( mobile-first index ) را اجرا کرد و اعلام کرد که اولویت جستجو براساس استاندارد های موبایل است. قبل از این ربات های گوگل نسخه دسکتاپ وب سایت ها را بررسی میکرد ولی در آپدیت جدید گوگل بررسی نسخه موبایل وب سایت ها را در اولویت قرار داد و این بدین معنی میباشد که اولویت بندی گوگل براساس نسخه موبایل وب سایت شماست و نحوه نمایش محتوا در موبایل و تبلت ها در رتبه وب سایت تاثیرگذاری بیشتری دارد .

2- دریافت لینک از سایت های معتبر یا همان لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ یا همان دریافت لینک، یکی از مهمترین نکاتی است که ما باید برای بهبود رنک سایت خود بیشتر به آن توجه کنیم. شرکت گوگل تایید کرده است که دریافت لینک جزء یکی از 3 عامل اول موثر بر رتبه سایت است .

مطالعات اخیر folks at Stone Temple نشان میدهد که لینک بسیار قدرتمند تر از آن چیزی است که ما فکر میکنیم . با این حال اگر محتوای وب سایت از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، دریافت لینک به تنهایی نمیتواند کافی باشد .

یک نکته مهم در این بخش که؛ اگر محتوای وب سایت شما مرتبط و رقابتی نیست ، لینک ها نمیتوانند کمکی به رتبه سایت شما بکنند . اما اگر تولید محتوای خوبی داشته باشید دریافت لینک میتواند بسیار مفید باشد .همچنین اگر دریافت بک لینک بصورت تبلیغات متنی باشد از نظر گوگل اسپم محسوب میشود .

3- بهینه سازی وب سایت با جستجوی صوتی یا  voice search

اگرچه جستجوی صوتی در ایران هنوز استفاده زیادی ندارد و با آمار های جهانی فاصله دارد ، اما نکته مهمی است که بزودی جستجوی صوتی در ایران نیز برای سئو از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد .

با توجه به گزارش معتبر KPCB’s 2016 Internet Trends Report ، تعداد جستجوی صوتی انجام شده طی سال گذشته افزایش بسیاری داشته است . همچنین بر اساس تحقیقات دانشمندان دقت جستجوی صوتی از 95 درصد به 99 درصد ارتقاء پیدا کرده است .

حال تولید محتوا و بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی اهمیت بسیار بالاتری پیدا کرده است و این آغاز بزرگی برای شروع سئو سایت برای جستجوی صوتی توسط هوش مصنوعی Siri ، Google Now و  Cortanaاست .

4- بهینه سازی برای ریچ انسر  Rich Answers

ریچ انسر در واقع خلاصه بخشی از محتوای وب سایت های خاصی است که در پاسخ به سوالات در رتبه اول جستجوی گوگل همراه با تصویر نمایش داده میشود . ریچ انسر  میتواند باعث تمایز وب سایت شما نسبت به رقبایتان شود و همچنین استفاده از آن رتبه سایت شما در گوگل را بهبود میبخشد .

از سال 2015 ریچ انسر برای جستجوی حدود 20% از نتایج نمایش داده شده است و این تعداد بطور قابل توجهی برای 2017 فزایش داشته است .

اگر میخواهید محتوای شما در جستجوی سوالات رایج در رابطه با خدمات خود نمایش داده شود لازم است محتوای خود را برای آن آماده کنید .

یکی از راه های ساده برای اینکار ایجاد صفحه پرسش و پاسخ در وب سایت است . در این صفحه سوالات رایجی که در مورد نوع خدمات شما وجود دارد را همراه با پاسخ آن بنویسید .

5- از URL های کوتاه تر استفاده کنید

استفاده از کلمات مرتبط در آدرس لینک URL سالهاست که یکی از نکات تاثیرگذار در سئو سایت است، با این حال برخی از مطالعات نشان میدهد که استفاده از آدرس های URL کوتاه تر میتواند به ارتقاء رنک سایت منجر شود .

شما میتوانید از کلمات کلیدی اصلی در URL استفاده کنید و سعی کنید تعداد کلمات از 5 کلمه بیشتر نشود .

6- بهینه سازی محلی ضروری است

از آنجایی که اولویت جستجو براساس نسخه موبایل سایت ها قرار گرفته است ، عجیب نیست که بسیاری از متخصصان سئو این روز ها بروی جستجوی محلی ( local search ) بیشتر تاکید کنند.

موقعیت مکانی شرکت خود را بروی نقشه گوگل مشخص کنید تا در جستجوی موبایل در اولویت بالاتری قرار بگیرید .

این موضوع با توجه به آپدیت جدید الگوریتم گوگل possum و تمامی تست هایی که بروی جستجوی محلی انجام شده و همچنین تاثیر سیستم جدید آنالیز اطلاعات Urban Engines گوگل است که نزدیک ترین مکان ها به موقعیت شما در حال حرکت Internet of Moving Things را بررسی میکند .

بنابراین اگر بیشتر مشتریان شما در یک محدوده مشخص مانند مشهد، تهران یا ایران هستند ،  بهینه سازی محلی برای شما یک امر ضروری است، زیرا بیشتر مشتریان شما در موبایل بدنبال خدمات شما هستند و جستجوی محلی به هدایت مشتریان به آدرس شما کمک میکند 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.