تقویت Social signal و بهبود سئو وبسایت در راستای هم قرار دارند!

مقالات بهینه سازی و سئو سایت

  • 1859
  • 1430 مرتبه
تقویت Social signal و بهبود سئو وبسایت در راستای هم قرار دارند!

تقویت Social signal و بهبود سئو وبسایت در راستای هم قرار دارند!

چهار شنبه 21 اسفند 1398

بهبود سئو یک سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها را تاکنون در بخش مقالات سئو بررسی نموده‌ایم. در این صفحه نیز در رابطه با Social Signal صحبت می‌کنیم و دلایل تاثیرگذاری آن در سئو وب سایت را بیان می‌نماییم.

در ادامه با ما همراه باشید!

 

 

 

 

 

سوشیال سیگنال چیست؟

ابتدا مختصری در مورد سوشیال سیگنال بخوانیم:

امروزه شبکه‌های اجتماعی با زندگی افراد در هم آمیخته و هر کاربر چندین ساعت از روز را در آن ها سپری می‌کند. به همین دلیل این شبکه‌ها بیش از یک کانال پیام رسانی اهمیت دارند. گوگل رفتار افراد در شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کند و هر حرکتی از سوی آن‌ها را یک سیگنال در نظر می‌گیرد. به عبارت دیگر هر لایک، کامنت، تگ کردن، پین کردن، ریتوییت، به اشتراک گذاری و ... که از سوی کاربران صورت پذیرد، یک سوشیال سیگنال به شمار می‌آید. از این فعالیت افراد در شبکه‌های اجتماعی به صورت غیرمستقیم در رتبه‌بندی سئو وب‌سایت موثر هستند و می‌توانند در بهبود رتبه طبیعی سایت در صفحه نتایج جستجو گوگل کمک نمایند. 

چه ارتباطی میان سوشیال سیگنال و سئو وب سایت وجود دارد؟

رضایت کاربران یکی از معیارهای مهم موتورهای جستجو از قبیل گوگل است. آن‌ها تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا بهترین و مفیدترین محتوا را در اختیار کاربران قرار داده و رضایت آن‌ها را جلب نمایند. از این رو هر موردی که رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد، در لیست معیارهای الگوریتم‌های جستجو قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، Social Signal ها در گروه موارد تاثیرگذار در رتبه‎‌بندی وب سایت ها قرار گرفته‌اند. زیرا زمانی‌که یک محتوا یا یک URL از سایت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، موجب جذب کاربران متعدد به سوی آن سایت شده و از این طریق موتورهای جستجو درمی‌یابند این صفحه مورد توجه قرار گرفته و توانسته رضایت کاربران را کسب نماید. 

به اشتراک گذاری یک صفحه توسط تعداد زیادی از کاربران و یا لایک شدن آن، نشان از کیفیت و مفید بودن محتوای آن دارد و در واقع اقتدار یک دامنه را به نمایش می‌گذارد. الگوریتم‌های گوگل با درک این موضوع، صفحه مورد نظر را ارزیابی نموده و سیگنال‌های دریافتی را در رتبه‌بندی آن لحاظ می‌کنند. 

 

سوشیال سیگنال چه ارتباطی با بهبود سئو وب سایت دارد؟

 

آیا Social Signal یک معیار رتبه‌بندی محسوب می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم سیگنال‌های اجتماعی در رتبه‌بندی سایت تاثیر دارند اما باید بدانید این تاثیر به صورت مستقیم نیست؛ بلکه آن‌ها به صورت غیرمستقیم نشان از میزان رضایت کاربران دارند و می‌توانند رتبه سایت را بهبود دهند. گوگل صراحتا اعلام نموده است که سوشیال سیگنال یک عامل رتبه بندی مستقیم در سئو نیست و نمی‌تواند به صورت مستقیم رتبه وب سایتتان را در صفحه نتایج Google بهبود دهد. 
سیگنال های اجتماعی می توانند به صورت غیرمستقیم سئو سایت را تقویت کنند و به عبارتی همبستگی میان آن ها با رتبه بندی صفحات بالا است.

 گوگل اعلام نموده اشتراک گذاری یک محتوا در شبکه های اجتماعی یک لینک فالو (Follow) محسوب نمی شود اما این عمل می تواند یک پیوند نوفالو (No Follow) برای وب سایت شما باشد. 

در نهایت باید بدانید تولید محتوای مفید و کاربردی کاربران را به سوی شما جلب نموده و باعث می‌شود آن ها صفحات شما را به اشتراک بگذارند. در نتیجه شما تعداد بالایی لینک نوفالو به دست آورده‌اید که همبستگی زیادی با بهبود رتبه بندی سایتتان در SERP دارد.

آموختیم سوشیال سیگنال ها تاثیرهای مستقیم و غیرمستقیم بر روی سئو سایت شما دارند. در ادامه برخی از عوامل این تاثیرات را به تفکیک بیان می کنیم.

عوامل تاثیرات مستقیم Social Signal در بهبود سئو سایت:

1. تعداد لایک هایی که در فیسبوک دریافت می کنید.
2. تعداد دفعاتی که هر پست شما در فیسبوک اشتراک گذاری می شود.
3. تعداد +1 هایی که از کاربران در گوگل پلاس دریافت می کنید.
4. تعداد افرادی که شما را در توییتر دنبال می کنند. 
5. تعداد دفعاتی که نام برند و یا لینک وب سایتتان در توییتر، توییت می شود. 

البته تعداد این عوامل بسیار زیاد است که در اینجا برخی از مهمترین هایشان را ذکر نمودیم.

عوامل تاثیرات غیرمسقیم Social Signal در بهبود سئو سایت:

1. افزایش تعداد بک لینک ها (این امر سبب افزایش Brand Awareness شده و برند شما را به دیگران می شناساند.)
2. کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) 
3. افزایش زمان حضور کاربران در صفحه سایت (Time On Site)
4. افزایش بازدیدکننده های بازگشتی (Returning Visitors)

این عوامل در کنار یکدیگر موجب بهبود رتبه وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو گوگل می گردد. 

 

چگونه سیگنال های اجتماعی را برای بهبود رتبه سایت افزایش دهیم؟

 

چگونه سیگنال های اجتماعی را برای بهبود رتبه سایت افزایش دهیم؟

بهره گرفتن از سوشیال سیگنال راهکاری برای کسب رتبه بهتر وب سایت در SERP است. از این رو توصیه می کنیم سیگنال های اجتماعی وب سایت خود را افزایش دهید. برای این کار لازم است مواردی که در ذیل آمده را انجام دهید:

1. اکانت برندتان را در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.
2. به صورت منظم و روزانه در این شبکه ها پست بگذارید.
3. کامنت های کاربران را پاسخ دهید. نظراتشان را بخوانید و بکوشید به بهترین حالت نقدهای آنان را پاسخ داده و از ایده‌هایشان استفاده نمایید. 
4. تعداد فالورهای مفید خود را افزایش دهید. 
5. از تصاویر استفاده نمایید، زیرا افراد فعال در شبکه های اجتماعی ارتباط خوبی با تصاویر برقرار می کنند و به این صورت می توانید با آن ها تعامل داشته باشید. 
6. با استفاده از ابزارهای ارزیابی متعدد که اغلب آن ها رایگان هستند کمک بگیرید و اشتراک گذاری ها، لایک ها و کامنت های کاربران را ردیابی و بررسی نمایید.
7. طراحی کمپین و مسابقات جایزه دار کاربران را به برند شما علاقمند می کند.
8. درون صفحات سایت دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی قرار دهید. 

سیگنال های اجتماعی هم مانند سئو، به دو صورت داخلی (On-Site) و خارجی (Off-Site) قابل اجرا هستند. برای بهبود سیگنال های اجتماعی داخلی باید به سایت خود رجوع کنید و تغییراتی بر حسب بهبود تجربه کاربران انجام دهید. برای مثال می توانید دکمه های اشتراک گذاری مطالب در فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر و ... را در صفحاتتان درج کنید. همچنین استفاده از دکمه های CTA برای فالو کردن در توییتر، لایک کردن در فیسبوک و ... درون سایت می تواند ایده ای مفید و کاربردی باشد. 

بهبود سوشیال سیگنال خارجی نیز مسئله ای مهم است. در راستای رسیدن به این هدف می توانید در فیسبوک، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب، اینستاگرام و ... اکانت شرکتی ایجاد نموده و برند خود را به مردم معرفی کنید. زیرا شبکه های اجتماعی نام برده، برای دریافت سوشیال سیگنال عالی هستند و نتایج شگفت انگیزی برای شما رقم می زنند. 

 

بهترین شبکه های اجتماعی در دریافت سوشیال سیگنال چیست؟

 

سخن پایانی

در صورتی که قصد دارید از شبکه های اجتماعی در راستای بهبود سئوی سایت خود استفاده نمایید، باید حضورتان را در این شبکه ها افزایش داده و به صورت مستمر در آن ها فعالیت کنید. اقدامات زیر را انجام دهید تا شبکه های اجتماعیتان را برای دریافت رتبه بهتر در گوگل بهینه کنید:

1. پروفایل شبکه های اجتماعی خود را همسو با کسب و کارتان انتخاب نمایید. بهتر است مختصری از برندتان را توضیح داده و لینک خبرنامه ایمیل و ... را درون آن ذکر کنید.

2. به صورت منظم و روزانه درون شبکه های اجتماعی پست بگذارید. برنامه ارسال پست هایتان را برحسب ویژگی های شبکه اجتماعی مورد نظر انتخاب کنید. برای مثال در توییتر می توان در طول روز چندین پست گذاشت اما در لینکدین این عمل صحیح نبوده و بهتر است روزانه یک پست ارسال نمود.

3. نیازهای کاربران را درون پست ها برآورده کنید. بررسی کنید کاربران به دنبال چه چیزی هستند و سپس برای نیازشان محتوایی کاربردی تهیه نمایید. بهتر است از عناوین جذاب و درگیر کننده در کنار عکس های هیجان انگیز و مرتبط استفاده نمایید تا کاربران را به دنبال کردن پست هایتان ترغیب کنید. Buzzsumo ابزاری مناسب برای شناخت نیازها و درخواست های کاربران است. 

4. هشتگ ها همان کلمات کلیدی هستند که به شما کمک می کنند تا محتوای خود را طبقه بندی کنید و به کاربران شبکه های اجتماعی کمک می کنید تا محتوای موردنظرشان را بهتر پیدا کنند. هنگام استفاده از هشتگ ها، دقت کنید که در شبکه های اجتماعی مختلف، باید به شیوه ای متفاوت عمل کنید مثلا استفاده از هشتگ در اینستاگرام رایج تر هست و در حقیقت هشتگ ها در همه جای اینستاگرام حضور دارند، در حالی که در فیس بوک به این صورت نیست و شما باید با دقت بیشتری از هشتگ ها استفاده کنید. 

5. محتوای جذاب و کاربردی برای وب سایت خود ایجاد کنید تا کاربران را ترغیب به اشتراک گذاری مطالبتان در شبکه های اجتماعی نمایید. استفاده از تیترها و عکس های جذاب در رسیدن به این هدف شما را یاری می کنند. هر چه تعامل شما با کاربران بیشتر باشد، فیدبک بهتری از سوی آن ها دریافت می کنید. 
6. پاسخ به کاربران را فراموش نکنید. سوالات مطرح شده در کامنت ها را پاسخ داده و خود را با آن ها همراه کنید. این عمل باعث می شود آن ها با شما احساس همزاد پنداری داشته و احساس بهتری داشته باشند. 

 

منبع:

faratechdp.com

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.