گوگل فناوری Fast Share را معرفی کرد!

اخبار فناوری

  • 1824
  • 1405 مرتبه
گوگل فناوری Fast Share را معرفی کرد!

گوگل فناوری Fast Share را معرفی کرد!

چهار شنبه 12 تیر 1398

انتقال اطلاعات سریع و راحت میان گجت های مختلف، دغدغه کاربران اندرویدی در سال های اخیر بوده است. در حالیکه کاربران iOS به کمک قابلیت AirDrop به راحتی اطلاعات و فایل های مورد نظرشان را با سایر گجت های مبتنی بر iOS جا به جا می کنند. در سال 2011 گوگل نخستین گام خود را در این حوزه برداشت و قابلیت Android Beam را معرفی نمود، اما این فناوری نتوانست به اندازه ایردراپ اپل توجهات را به سوی خود جلب نماید و به محبوبیت بالایی دست نیافت. Beam بر پایه NFC طراحی شده بود و به کمک آن می توانستید داده های مورد نظرتان را به سایر گجت های اندرویدی که در فاصله نزدیک با شما قرار داشتند، انتقال دهید.

 

 

 

عدم موفقیت Android Beam موجب شد، مهندسان گوگل تلاش خود را مضاعف نموده و قابلیت جدیدی را جهت اشتراک اطلاعات طراحی نمایند. این مشخصه که با نام Fast Share معرفی شده است به همراه اندروید نسخه Q روانه بازار خواهد شد.

قابلیت جدید و جذاب گوگل، ارائه دهنده امکاناتی مشابه Beam خواهد بود؛ به این معنا که می توانید به کمک آن اطلاعاتی همچون متن، فایل، ویدئو، لینک و ... را با دیگر دستگاه های اندرویدی که فاصله کمی با شما دارند، به اشتراک بگذارید. البته تفاوت های بنیادی میان این دو مشخصه وجود دارد که مهمترین آن ها نحوه برقراری ارتباط با دیگر گجت ها است. همان طور که پیش تر گفتیم Beam از فناوری NFC جهت برقرار ساختن ارتباط استفاده می کرد در حالی که Fast Share از بلوتوث و وای فای دو طرفه برای ایجاد ارتباط بهره می گیرد.

 

Fast share android Q

 

ویژگی جدید اندروید به صورت یکپارچه با نسخه Q این سیستم عامل ارائه می شود و برای دسترسی به آن باید از مسیر Setting> Google> Fast Share پیش رفته و آن را فعال نمود. نکته قابل توجه سازگاری این قابلیت با دستگاه های متعدد نظیر گوشی های اندرویدی، کروم بوک ها، ساعت های هوشمند و آیفون ها می باشد.

Fast Share قادر است بدون استفاده از اینترنت و به صورت آفلاین از طریق بلوتوث و تشخیص موقعیت جغرافیایی، به انتقال اطلاعات میان دستگاه ها بپردازد و برای استفاده از آن، تنها کافی است نامی برای دستگاه خود انتخاب نموده و قابلیت مورد نظر را فعال کنید. پس از آن شما می توانید لیستی از دستگاه های نزدیک را مشاهده نمایید و با ضربه زدن بر نام گجت مورد نظرتان، فایل مورد نظر را با وی به اشتراک بگذارید. البته لازم است که گجت انتخابی با دریافت فایل از سوی شما موافقت نماید.

 

اشتراک اطلاعات میان دستگاه های اندرویدی

 

دیگر ویژگی Fast Share، امکان شناسایی تمام دستگاه های اطراف است. به این معنا که اگر شما در حال استفاده از این قابلیت نباشید، دیگر دستگاه هایی که در نزدیکی شما قرار دارند، می توانند شما را در لیست خود ببینند و با شما فایل به اشتراک بگذارند. نام این ویژگی Preferred Visibility در نظر گرفته شده است.

منبع:

faratechdp.com

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.