ثروتمندترین گیمرهای حرفه‌ای دنیا

اخبار فناوری

  • 1476
  • 1086 مرتبه
ثروتمندترین گیمرهای حرفه‌ای دنیا

ثروتمندترین گیمرهای حرفه‌ای دنیا

چهار شنبه 17 دی 1393

گیمرهایی هستند که صاحب ثروت‌های میلیونی فقط از طریق انجام بازی‌ و شرکت در مسابقات حرفه‌ای شده‌اند. در ادامه با ثروتمندترین گیمرهای حرفه‌ای دنیا آشنا شوید.
بر اساس آخرین آمارها، عنوان ثروتمندترین ورزشکار دنیا به فلوید می‌وتر، بوکس باز آمریکایی با ۱۰۵ میلیون دلار درآمد در سال تعلق دارد. بعد از او نام کریستیانو رونالدو با ۸۰ میلیون دلار درآمد سالیانه می‌درخشد. حال تصور کنید با انجام روزانه‌ی سرگرمی‌ مورد علاقه‌تان، به این مقدار سرمایه دست پیدا کنید. سرگرمی‌ای که به سختی می‌توان آن را حتی یک شغل نامید.

دنیای شلوغ و پر حاشیه‌ی ورزشکاران بزرگ با جهان کوچک گیمرها تفاوت زیادی دارد. اگر از دید شما بهترین راه درآمد در دنیای بازی مشارکت در عمل ساخت آن باشد، هیچوقت تصور اینکه حساب بانکی ل‌برون جیمس ، بازیکن World of Warcraft که معادل ۷۲.۳ میلیون دلار است را نخواهید داشت! مانند همه‌ی ورزشکاران درجه یک، اگر واقعاً مهارت خاصی در پیروزی داشته باشید، توانایی پولسازی را خواهید داشت. حقیقت این است که شاید حساب بانکی شما هیچوقت با تایگر وودز برابری نکند؛ اما از دستاورد چند ساعت سر و کله زدن با نوب‌‌ها متعجب خواهید شد.

در این مقاله به بررسی وضعیت زندگی و درآمد ۸ گیمر ثروتمند خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است در این مقاله تنها به درآمد خالص آن ها از جوایزشان اشاره شده و درآمد اضافی حاصل از هزینه اسپانسر و دیگر ورودی ها محاسبه نشده‌اند.

8- لی یونگ هو – کره‌ی جنوبی
لقب: KT FlaSh
درآمد: ۴۴۹ هزار دلار

حیطه کاری FlaSh به بازی StarCraft: Brood War خلاصه می‌شود. بازی که در کشور کره جنوبی از محبوبیت بالایی برخوردار است. به طوری که وقتی کسی به دنبال شغل از انجام بازی StarCraft باشد، به این کشور مهاجرت می‌کنند. مثل وقتی که بخواهید برای حضور موفق در عرصه‌ی بازیگری به هالیوود نقل مکان کنید. جالب است بدانید نیروی هوایی کره جنوبی گروهی را به این دسته از بازیبازان اختصاص داده تا هنگام انجام خدمت اجباری مجبور به ترک بازی نباشند.

FlaSh زاده‌ی کره‌ جنوبی بوده و احتمالاً تا به حال خدمت سربازی را پشت سر گذاشته است. او از هر تورنومنت حداقل ۱۰.۰۰۰ دلار به جیب میزند و نکته‌ی جالباینجا است که نصف درآمدش را قبل از تولد ۱۸ سالگی‌اش به دست آورده است.

۷- کلمنت ایوانف – استونی
لقب: Puppey
درآمد: ۴۵۰ هزار دلار

تا به حال Dota 2 برای کلمنت بسیار سودآور بوده است. بدون شک او یکی از بهترین کاپیتان‌ها استراتژیست هایی است که تا به حال دنیای Dota 2 به خود دیده است. در سال گذشته کلمنت با گروه Natus Vincere در اولین تورنومنت جهانی Dota 2 با نام The International، در حالی که تنها سه هفته از تست بازی توسط گروه گذشته بود، شرکت کرد و موفق به کسب مقام هفتم شد. او هم اکنون در گروه Secret Team فعالیت می‌کند و هدفش را کسب درآمدهای بیشتر از این راه قرار داده است.

۶- الکساندر داشکویچ – اوکراین
لقب: XBOCT 4
درآمد: ۴۵۳ هزار دلار

پس از عملکرد بسیار ضعیف گروه Planet-X در سال ۲۰۰۹، او به Natus Vincere پیوست. مسلماً تا حالا متوجه بازی مورد علاقه الکساندر شده ‌اید. او نیز در کنار کلمنت در تورنومنت Alienware Cup شرکت کرد و به طرز اعجاب‌آوری گروه چینی که نامزد اصلی برد محسوب میشد را کنار زد. با این وجود قبل از شروع مسابقات، به دلیل سابقه‌ی نه چندان درخشان الکساندر، استودیو Beyond The Summit نمره‌ی ۴ از ۱۰ را به او داده بود. بعد از این تورنومنت، او به طور طعنه‌آمیزی عدد ۴ را به آخر لقبش اضافه نمود تا جواب منتقدانش را داده باشد.

۵- جانگ مین چول – کره جنوبی
لقب: MC
درآمد: ۴۵۳ هزار دلار

به کره‌ی جنوبی و StarCraft باز می‌گردیم. MC با ۲۴ سال سن، یکی از کهنه‌کاران این حرفه به شمار می‌آید. جانگ برای شرکت در تورنومت‌های مختلف به اقصی نقاط دنیا سفر کرده و در اکثر مسابقات اروپایی شرکت کرده است. شرکت در ۷۹ تورنومنت مختلف تاکنون از رکوردهای خارق‌العاده‌ی او به شمار می‌آید.

جدا از این‌ها، جانگ شهرتش را به مراسم تشریفاتی پس از بردهایش مدیون است. برای مثال او در سال ۲۰۱۱ پس از پیروزی در تورنومنت MLG با انجام حرکات موزون فوق‌العاده عجیب و ترسناک، حضار را به وجد آورد.

۴- جاناتان وندل – ایالات متحده
لقب: Fatal1ty
درآمد: ۴۵۴ هزار دلار

بدون شک جاناتان اولین و بهترین گیمر در مسابقات جهانی به شمار می‌رود. دلیل این انتخاب، زمینه‌ی کاری بسیار وسیع او است. جاناتان برخلاف دیگر افراد حاضر در لیست تنها به یک بازی اکتفا نکرده است. پس از کسب شهرت در بازی PainKiller، او به درآمدزایی از اکثر بازی‌های اول شخص معروف مانند Quake، Call of Duty، Unreal Tournoment، Doom 3، Counter Strike و Alien Versus Predator پرداخت.

به طور تقریبی آمار کشته‌شدگان توسط جاناتان در بازی‌های آنلاین حول رقم ۵ میلیون نفر میچرخد. در کنار این ها او به طراحی وسیله‌های مرتبط با گیم مثل ماوس و هدفون میپردازد. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۰ او به جمع مشاهیر بازی‌های کامپیوتری پیوست و نامش در کتاب رکوردهای گینس تحت عنوان «بیشترین تعداد کشته در بازیهای آنلاین در ۶۰ دقیقه» ثبت شد.

۳- دنیل ایشوتین – اوکراین
لقب: Dendi
درآمد: ۴۵۲ هزار دلار

باز هم یک بازیباز دیگر از گروه Natus Vincere. شاید بتوان دنیل را بزرگترین Dota باز حال حاضر دنیا دانست. جز اینکه او در چند سال گذشته توانست ۲۶ عنوان که ۱۵ عدد از آن‌ها مدال طلا بوده است را کسب کند، اطلاعات زیادی از وضعیت و شرایط زندگی‌اش در دسترس نیست.

۲- لی جا دنگ – کره جنوبی
لقب: Jaedong
درآمد: ۵۱۹ هزار دلار

با لقب‌هایی مانند «سلطان ظالم» و «قاتل افسانه‌ای»، جا دنگ از شرکت‌کنندگان سنگین‌وزن بازی‌های کامپیوتری به شمار میرود. او هم کره‌ای است. احتمالاً درست حدس زدید. انتخاب او هم StarCraft است. اگر هنوز به شهرت این بازی در کره جنوبی پی نبردید، بهتر است بدانید نیمی از کل آمار فروش StarCraft در این کشور رقم خورده است.

در سال ۲۰۰۵ مسابقات قهرمانی StarCraft با حضور ۱۴۰ هزار تماشاگر برگزار شد. جالب است بدانید بیشترین تعداد تماشاگر شهرآورد تیم‌های پرسپولیس و استقلال در سال ۱۳۶۲ با حضور ۱۳۰.۰۰۰ تماشاگر به انجام رسید. شاید حالا بتوانید بیشتر به عظمت این بازی بزرگ برای شهروندان کره‌ای پی ببرید!

با وجود این همه شهرت و رقابت، جا دانگ پردرآمدترین گیمر مستقل کشور کره جنوبی و دنیا محسوب می‌شود. او با ایجاد انقلابی عظیم در دنیای StarCraft رکوردهای زیادی از خود به جای گذاشته و از همین طریق بیش از نیم میلیون دلار به جیب زده است.

۱- تیم نوبی – چین
لقب: ژانگ پان(Mu)، چن ژی‌هااو(Hao)، ژانگ نینگ(xiao8)، وانگ ژیااو(Banana)، وانگ ژااوهوی(SanSheng)
درآمد: یک میلیون دلار برای هر نفر

به عنوان موفق‌ترین گروه Dota باز در دنیا، اعضای تیم نوبی با تنها شرکت در یک تورنومنت هر کدام یک میلیون دلار به جیب زدند.

تورنمنتی که از آن صحبت کردیم، مسابقات جهانی Valve برای بازی Dota 2 بود. جایزه‌ی تعیین شده برای تیم برنده ۵ میلیون دلار در نظر گرفته شد که عنوان «بیشترین پاداش در ورزش‌های الکترونیکی» را یدک می‌کشد. ورزش الکترونیکی‌ای که اعضای گروه نوبی را به میلیونرهای گیمر تبدیل کرد! 

 

 

 

گردآوری: داده پردازی فراتک (طراحی سایت، طراحی وب سایت، طراحی سایت مشهد، طراحی سایت مشهد)

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.