تفاوت طراحی وب‌سایت محلی و جهانی

مقالات طراحی وب سایت

  • 1798
  • 1946 مرتبه
تفاوت طراحی وب‌سایت محلی و جهانی

تفاوت طراحی وب‌سایت محلی و جهانی

یک شنبه 29 اردیبهشت 1398

امروزه گزینه­‌های مختلفی برای رساندن محصول یا خدمات به مشتریان وجود دارد، تجارت خشت و ملات، تحارت ۱۰۰% آنلاین و یا ترکیبی از هردو مورد. به همین دلیل، طراحی وب به آن اندازه که ما فکر می‌­کنیم ساده نیست. هرچند همیشه مواردی وجود دارد که باید در طراحی وب‌سایت رعایت شود، همانند طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا برای موبایل، استفاده از CTA ها یا فراخوان عمل‌­های صحیح و ساده، رابط کاربری ساده و استاندارد، طراحی مناسب و استفاده از پیام­‌های صحیح در سراسر سایت. در کنار این‌­ها، شما باید بدانید سایت خود را برای مخاطب جهانی طراحی می­‌کنید یا مخاطب محلی، یا هردو؟

 

 

 

 

با هم نگاهی به تفاوت­‌هایی که طراحی سایت برای مخاطبین مختلف بر اساس موقعیت مکانی آن­‌ها دارد می­‌اندازیم.

طراحی وب محلی در برابر طراحی وب جهانی، چه نکاتی باید بدانید؟
در ادامه با ۴ قسمت از طراحی وب که می‌­تواند در وب‌سایت­‌های محلی و جهانی متفاوت باشد اشاره می­‌کنیم. این بار که خواستید یک پروژه طراحی وب جدید را در دست بگیرید، توجه به اینکه برای چه مخاطبی طراحی می­‌کنید، می­‌تواند به شما کمک کند طراحی بهتری داشته باشید.

1. وب هاستینگ 

در این بخش خیلی به مشخصه‌­ها و جزییات وب هاستینگ نمی‌بپردازیم، اما باید توجه داشت که انتخاب شرکت هاستیگ مناسب برای وب‌سایت، امری ضروری است. البته این مسئله فقط به خاطر منابع سرور و ترافیک آن نیست بلکه فاصله نیز مطرح است.

این‌طور تصور کنید، یک وب‌سایت طراحی می­‌کنید که میزبان وب آن یک سرور در شهر دنور (Denver)، کلرادو است. این وب‌سایت کلاه می­‌فروشد. فروش کلاه یک تجارت محلی نیست و این وب‌سایت می‌­تواند مخاطبانی از سراسر جهان داشته باشد. در این میان ممکن است به هر دلیلی بیشتر مخاطبان و علاقه‌مندان به این کلاه­‌ها در استرالیا باشند؛ اما ارائه کننده خدمات هاستینگ این وب‌سایت هیچ سروری در نزدیکی استرالیا ندارد و اختصاصاً در آمریکا قرار گرفته است. در این صورت، ترافیک زیادی که از سمت استرالیا به روی این وب‌سایت سرازیر می‌­شود، بر روی سرعت وب‌سایت تأثیر می‌گذارد.

چه باید کرد؟ منتظر بمانیم به این امید که علاقه‌مندان به خرید کلاه و بازدیدکنندگان وب‌سایت، صبور باشند و منتظر بارگذاری طولانی وب‌سایت شوند؟ نه این‌طور نیست. اگر می­‌خواهید مخاطب جهانی داشته باشید باید به این نکات دقت کنید:

  • * هاستینگ خود را از شرکت‌های معتبر تهیه کنید.
  • * برای خدمات وب هاستینگ خود پلنی انتخاب کنید که بتواند ترافیک بالایی را پشتیبانی کند.
  • * سایت خود را با یک CDN تجهیز کنید.

2. رنگ‌بندی

انتخاب رنگ مناسب، یکی از اولین نکاتی است که در طراحی وب باید به آن توجه شود؛ اما آیا تا به حال به معنای رنگ­‌هایی که انتخاب می‌­کنید فکر کرده‌اید؟ و آیا از این معنا برای جذب مخاطبان خود استفاده کرده‌اید؟

برای مثال، رنگ قرمز را در نظر بگیرید. قرمز رنگ بسیار قدرتمندی است که به‌خوبی در ذهن باقی می­‌ماند.

 

وب سایت Target

 

اما رنگ قرمز ممکن است معانی غم‌انگیزی در سایر کشورها داشته باشد. در آفریقای جنوبی و چین، رنگ قرمز برای عزاداری و مراسم خاک‌سپاری استفاده می­شود؛ بنابراین اگر بیشتر مخاطبان شما از این نقاط جهان هستند، انتخاب این رنگ ممکن است ایده خوبی نباشد و آن تأثیر مثبتی که در سایر نقاط جهان دارد را در این کشورها نداشته باشد.

برعکس، می‌­توانید به این فکر کنید که رنگ چه نقشی در طراحی محلی شما دارد. اگر می‌خواهید مخاطبان محلی خود را جذب کنید، می­‌توانید از رنگ‌­های تیم‌­های ورزشی محبوب آن منطقه استفاده کنید. یا سایت خود را طوری طراحی کنید که مخاطب محلی با دیدن آن یک رویداد یا جاذبه‌­ی محبوب محلی را به یاد بیاورد.

3. تصاویر

همانند رنگ‌­ها، باید مراقب پیام­‌هایی که از طریق تصاویر روی وب‌سایت خود برای مخاطب ارسال می‌­کنید نیز باشد. برای مخاطب محلی، به‌جای تصاویر سرد یا عکس­های تبلیغاتی بهتر است از تصاویر قابل تشخیص و آشنا از پایگاه عملیاتی و تیم خود استفاده کنید.

 

استفاده از تصاویر کارکنان

 

به طور مثال ویدیویی که در صفحه اصلی سایت Phase۳ پخش می­‌شود، تصویری از آنچه این آژانس انجام می‌­دهد را به بازدیدکننده سایت، نشان می‌­دهد. وقتی به پایین صفحه بروید، خواهید دید که از تصاویر مختلفی برای معرفی دفتر کار این شرکت در نقاط مختلف استفاده شده است.

 

محتوای ویدئویی در وب سایت

 

همین کار ساده موجب می ‌شود مخاطب محلی احساس ارتباط بیشتری با این برند داشته باشد.

برای شرکتی که مخاطب جهانی دارد، استفاده از تصاویر تبلیغاتی و عکس­‌های مختلف مناسب‌تر است، هرچند بهتر است نسبت به انتخاب رنگ‌­ها دقت بیشتری داشته باشید (مثلاً گرادینت‌­ها امروزه زیاد مورد استفاده قرار می‌­گیرند).

4. نوشته­‌های تبلیغاتی

اگر مخاطب جهانی دارید، نکات و قوانینی وجود دارد که باید برای نوشتن جملات روی وب‌سایتتان به آن‌­ها توجه کنید.

  • * تا حد امکان از نوشته‌های تبلیغاتی روی وب‌سایتتان کمتر استفاده کنید
  • * نوشته­‌ها را به شکل محاوره‌ای یا با اصطلاحات تخصصی و خاص خودتان ننویسید.
  • * از کلمات کلیدی طولانی برای تمرکز به روی خدمات و کالاهایتان استفاده کنید.
  • * اگر چیزی به روی سایت می­‌فروشید، از گزینه­‌های ساده برای انتخاب کشور، مثل زبان استفاده کنید.
  • * اگر فرم ارتباط با مشتری دارید، مسیر پر کردن فرم را ساده طراحی کنید، برای مثال از دراپ داون­‌های ساده برای انتخاب نام کشور، کد کشور یا گزینه­‌های مربوط به آدرس استفاده کنید.
  • * اگر مشارکتی با سایر شرکت­‌ها داشته­‌اید یا در کنار آن­ها جوایزی کسب کرده‌­اید برای اینکه نشان دهید حضور جهانی دارید به آن­‌ها اشاره کنید (مثلاً گواهی تأیید گوگل، همکاری با آمازون یا سایر شرکت­‌های بزرگ جهان).

 

سایت Majux مربوط به شرکتی است که در فیلادلفیا واقع شده است؛ اما مخاطبان آن از سرتاسر جهان هستند. این سایت می­‌تواند نمونه خوبی برای استفاده از نوشته‌های تبلیغاتی باشد:

 

نوشته های تبلیغاتی

 

همان‌طور که می­‌بینید، در نوشته‌­های روی سایت به «فیلادلفیا» اشاره نشده است، متادیتا نیز هیچ اشاره‌­ای به این مسئله نمی‌­کند. حتی در شماره تماس نیز از عدد ۸۰۰ به‌جای کد محلی استفاده شده است.

برای نوشتن جملات تبلیغاتی برای مخاطب محلی باید از این نکات پیروی کنید:

  • * از نوشته­‌های طولانی­‌تر و شخصی‌­تری استفاده کنید.
  • * از جملات محاوره‌­ای که مخاطب محلی آن را متوجه می‌­شود استفاده کنید.
  • * هنگام انتخاب کلمات کلیدی، علاوه بر محصول به موقعیت مکانی خود نیز اشاره کنید.
  • * در نوشته‌­ها به شهر یا محلی که قرار گرفته‌اید اشاره کنید.
  • * اگر علاوه بر فروش آنلاین، یک فروشگاه دارید هر دو را در جملات تبلیغاتی به کار بگیرید. مشتریان خود را ترغیب کنید تا از سایت برای بررسی قیمت­‌ها استفاده کنند، سفارش را به‌صورت آنلاین بگذارند یا به فروشگاه بروند و محصول مورد نظرشان را تهیه کنند.
  • * به مشارکت‌­ها، جوایز و همکاری­‌هایی که با شرکت­های داخلی و محلی شناخته شده داشته­‌اید اشاره کنید.

 

سایت Small Talk Media یک آژانس رسانه‌­ای در فیلادلفیا است:

 

سئوی محلی

 

همان‌طور که از نوشته بزرگ و چشم‌گیر صفحه اصلی این وب‌سایت مشخص است، موقعیت مکانی این شرکت در فیلادلفیا قرار دارد.

 

مشتریان وب سایت های محلی

جمع‌بندی

برای اینکه یک وب‌سایت را به‌خوبی طراحی کنید، باید نیازها و انتظارات کاربر را بشناسید. کلید موفقیت این است که در قدم اول مخاطب درستی را برای وب‌سایت خود مورد هدف قرار بدهید. هدف قرار دادن کاربر محلی با کاربرانی که در یک کشور دیگر قرار گرفته‌اند، نیازهای متفاوتی را می‌طلبند.

به‌طور کلی، شاید در اغلب مواقع بهتر باشد مخاطب جهانی را برای طراحی وب‌سایت خود در نظر بگیرید، با این کار ریسک کمتری برای هدف قرار دادن و جذب کردن یک گروه خاص از مشتریان به‌سوی برند خود خواهید داشت و طراحی وب‌سایت شما طوری خواهد بود که مخاطبان بیشتری را در نقاط مختلف جهان به خود جذب کند؛ اما اگر اختصاصاً کار شما طوری است که فقط مخاطب داخلی و محلی خواهید داشت، بهتر است به‌خوبی از نکاتی که در شهر یا منطقه شما غرور آفرین است استفاده کنید تا موجب شوید کاربر و بازدیدکننده وب‌سایت شما با برند شما ارتباط عمیق‌­تری بگیرد.

 

منبع:

mag.hostiran.net

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.