۵ توصیه که طراحان وب باید برای افزایش بهره‌وری خود به‌کارگیرند

مقالات طراحی وب سایت

  • 1787
  • 1595 مرتبه
۵ توصیه که طراحان وب باید برای افزایش بهره‌وری خود به‌کارگیرند

۵ توصیه که طراحان وب باید برای افزایش بهره‌وری خود به‌کارگیرند

یک شنبه 25 فروردین 1398

طراح وب بودن گاهی می‌تواند حس شرکت در یک ورزش قدرتی را به شما منتقل کند. برخی از طراحان وب حتی وقت سر خاراندن هم ندارند و برخی دیگر منتظر هستند تا پروژه‌ای به آن‌ها واگذار شود. وضعیت مالی این افراد نیز می‌تواند پستی‌وبلندی‌های زیادی داشته باشد.

فشار دیگری که به طراحان وارد می‌شود از سوی مشتریان است. علاوه بر این، از یک طراح انتظار می‌رود تا خود را با آخرین ترندهای روز همراه کند و تازه‌ترین تکنیک‌ها را یاد بگیرید.

نکته‌ای که دیدنش برای ما دشوار به نظر می‌رسد این است که بسیاری از کارهایی که ما انجام می‌دهیم ممکن است بهره‌وری معکوس داشته باشد. حتی اگر نیت خوبی از انجام برخی کارها داشته باشیم، بازهم بدون آگاهی تیشه به ریشه خودمان می‌زنیم. در این مقاله از مجله آموزشی هاست ایران ۵ توصیه که طراحان وب باید برای افزایش بهره‌وری خود به‌کارگیرند تا از تضعیف موقعیت شغلی و شادی عمومی آن‌ها جلوگیری شود را برایتان ذکر کرده‌ایم.

اگر هرکدام از این ۵ مورد گفته‌شده را در خود می‌بینید، باید سریعاً آن را کنار بگذارید.

۱- تلاش مضاعف برای یادگرفتن همه‌چیز را متوقف کنید

ادامه تحصیل و آموزش یکی از کلیدهای موفقیت بلندمدت است؛ اما گاهی ما فشاری مضاعف را بر خودمان تحمیل می‌کنیم تا هر مهارت جدید بی‌ارزشی را یاد بگیریم. مطالعه در مورد آخرین و بزرگ‌ترین ترندهای روز طراحی وب و خطور این فکر به ذهن ما که «من از بقیه جامانده‌ام» بسیار آسان است؛ اما حقیقت این است که بسیاری از چیزهایی که امروز می‌خوانیم احتمالاً در آینده به کارمان نمی‌آیند. ازنظر تئوریک، شما ممکن است بخش زیادی از زمان باارزش خود را صرف غرق شدن در علم کنید اما بعدها متوجه شوید که مسیر اشتباهی را در پیش‌گرفته‌ بودید.

به‌جای این کار در هنگام انتخاب مهارت‌های جدید برای یادگیری گزینشی عمل کنید. به این موضوع فکر کنید که مهارت تازه تا چه اندازه به کاری که اکنون انجام می‌دهید مرتبط است و می‌تواند باعث ارتقای آن شود؟ آیا این مهارت شما را قادر خواهد ساخت اثربخشی فعالیت خود را افزایش دهید؟ آیا مزیت مالی بیشتری برای شما به همراه دارد؟

بسیاری از طراحان زمان زیادی در اختیار ندارند تا آن را به یادگیری اختصاص دهند. به همین خاطر باید زمان محدود خود را به یادگیری مهارت‌هایی اختصاص دهند که اطمینان دارند برایشان مفید فایده خواهد بود. شما نباید اسیر جو شوید و تمرکز خود را محدود کنید.

 

تلاش مضاعف برای یادگرفتن همه‌چیز را متوقف کنید

۲- خودتان را با سایر طراحان مقایسه نکنید

طراحان جوان معمولاً دچار این اشتباه می‌شوند و روند فعالیت و کارهای خود را دائماً با نمونه کارهای سایر طراحان مقایسه می‌کنند. این طراحان تازه‌کار نمونه‌های موفق دیگران را می‌بینند و آرزو می‌کنند که این دستاوردهای موفق و چشمگیر از آن آن‌ها بود. این کار کاملاً اشتباه است و اوضاع روحی شما را بر هم می‌زند.

مشکلی وجود ندارد که ببینید سایر طراحان چطور کار می‌کنند؛ اما نباید خودتان را با آن‌ها مقایسه کنید. به‌عبارت‌دیگر، از کارها و موفقیت‌ آن‌ها برای پایین کشیدن خودتان استفاده نکنید. هر طراح وب سبک، مجموعه مهارتی و راه مخصوص خودش را دارد. از کارهای دیگران الهام بگیرید؛ اما تصورش را هم نکنید که شما حتماً باید مثل آن‌ها باشید. فقط باید سعی کنید بهترین نسخه از خودتان شوید.

 

خودتان را با سایر طراحان مقایسه نکنید

۳- خودتان را ارزان نفروشید

وقتی دست از مقایسه خودتان با سایر طراحان برداشتید، بهتر می‌توانید خود واقعی‌تان را درک کنید. در عوض می‌توانید روی این موضوع تمرکز کنید که آیا آن‌گونه که سزاوارش هستید در ازای انجام پروژه‌ها دستمزد دریافت می‌کنید یا خیر.

بسیاری از طراحان بااستعداد در اغلب مواقع ترجیح می‌دهند به سراغ پروژه‌های کوچک با پرداخت کم بروند. بخشی از این موضوع ممکن است از نبود اعتمادبه‌نفس سرچشمه بگیرد. درواقع ما قبول کردن پروژه‌های بزرگی که به سراغمان می‌آیند هراس داریم.

اما کسب‌وکار شما باید به‌مرورزمان رشد پیدا کند. هرقدر در شغلتان پیشرفت می‌کنید و تجربه می‌اندوزید، می‌توانید در قبال کاری که انجام می‌دهید پول بیشتری هم طلب کنید. همچنین در این برهه می‌توانید در انتخاب کسانی که با آن‌ها کار می‌کنید گزینشی عمل کنید. این مورد از بزرگ‌ترین مزیت‌های یک طراح وب باتجربه بودن است.

هرقدر که بیشتر به‌پیش می‌روید، درمی‌یابید توانایی انجام کارهای بیشتری را دارید. راکد نباشید و انجام پروژه‌هایی را بر عهده بگیرید که منعکس‌کننده رشد شما هستند.

 

خودتان را ارزان نفروشید

۴- بار سنگین انجام همه کارها را به دوش نکشید

همه ما دارای نقاط قوت، ضعف و ترجیحات مختص به خودمان هستیم؛ اما گاهی اوقات پیش می‌آید که از کارهایی که به ما محول شده‌اند متنفریم یا در انجام آن‌ها اصلاً خوب نیستیم. این موضوع بیشتر برای فریلنسرها که به‌صورت مجازی مسئول تمام بخش‌های کسب‌وکار خود هستند صدق می‌کند.

اگر بخواهید بار سنگین مسئولیت همه کارها را خودتان به دوش بکشید، این موضوع ممکن است به فرسودگی خودتان منجر شود و حتی بدتر این کار می‌تواند شما را از انجام کارها و فعالیت‌هایی که دوستشان دارید هم دور کند.

فرصت‌های زیادی وجود دارد و می‌توانید به کمک آن‌ها خودتان را از شر برخی از این وظایف وحشتناک نجات دهید. برای مثال می‌توانید برای انجام بخشی از کار طراحی که فرصتی برای آن ندارید یک طراح دیگر را استخدام کنید؛ یا حتی می‌توانید برای مدیریت مسائل مالی یک حسابدار را به استخدام دربیاورید. روش دیگر این است که برای جلوگیری از مواجه‌شدن با برخی موارد خاص، تغییراتی را در کسب‌وکار خود ایجاد کنید و تمرکز آن را به سمت مشخصی تغییر دهید.

شما لازم نیست که بسته کاملی از همه مهارت‌ها باشید. روی همان مهارتی که در آن بهترین هستید تمرکز کنید و هر موقع که نیاز داشتید از دیگران کمک بگیرید.

 

بار سنگین انجام همه کارها را به دوش نکشید

۵- مشتریان «سخت» را از فهرست خود خط بزنید

آیا تاکنون با مشتریانی کارکرده‌اید که بخش کوچکی از درآمد شما را تشکیل می‌دهند، اما بخش زیادی از زمانتان را می‌گیرند؟ این مشتریان ممکن است برای هر مورد کوچکی بلافاصله تلفن را بردارند و با شما تماس بگیرند. این افراد همیشه با مشکل مواجه‌اند و هرکدام از این مشکلات از مشکل قبلی نگران‌کننده‌تر است.

برای چنین مواقعی یک ‌ضرب‌المثل معروف قدیمی وجود دارد که می‌گوید: «چرخی که جیرجیر می‌کند، روغن‌کاری می‌خواهد». درواقع بسیاری از طراحان وقت خود را در اختیار این افراد قرار می‌دهند و منفعت خاصی نیز نمی‌برند. این موضوع همان مشکلی را پیش می‌آورد که در ابتدای مطلب تحت عنوان بهره‌وری معکوس به آن اشاره کردیم.

متأسفانه ما نمی‌توانیم از مشتریانمان فرار کرده و خودمان را از چشم آن‌ها پنهان کنیم. انجام این کار بسیار غیرحرفه‌ای است و پیشنهاد نمی‌شود؛ اما می‌توانیم تصمیم بگیریم که فوراً به سؤالات آن‌ها پاسخ ندهیم و برای رابطه همکاری‌مان حدومرزهایی را تعیین کنیم. اگر این روش کارساز نبود، می‌توانید برای هر تماس تلفنی مبلغی را از شخص طلب کنید. راهکار آخر در روابط همکاری بد این است که در صورت امکان ارتباط خود را قطع کنید.

تلاش برای همراهی کردن با چنین مشتریانی به این معنی است که ما چشم خود را روی سایر مشتریان که بیشترین سود را برای ما دارند می‌بندیم. هرچند که کمک کردن در مواقعی که می‌توانیم عملی پسندیده است، اما همواره محدودیت برای این کار وجود دارد.

 

مشتریان «سخت» را از فهرست خود خط بزنید

احساس آزادی و کارآمدی

وقتی فهرستی از همه موارد کوچکی که باعث حواس‌پرتی ما می‌شوند یا غیرمفید هستند تهیه می‌کنیم، این فهرست بلند بالایی که به دست می‌آید متعجبمان می‌کند. خبر خوب این است که می‌توانیم حداقل بخشی از این عادت‌ها را تغییر دهیم.

همه مواردی که در بالا گفته شد موقعیت‌هایی هستند که ممکن است برای هرکدام از ما رخ دهد، اما برای یادگیری و شناسایی آن‌ها می‌توانیم این رفتارها را از زندگی روزمره خود حذف کنیم. درنتیجه این کار شما احساس استرس کمتر و بهره‌وری بیشتری خواهید داشت.

به نظر شما چه موارد دیگری باعث کاهش بهره‌وری طراحان وب می‌شود؟ دانسته‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان مجله آموزشی هاست ایران به اشتراک بگذارید.

 

منبع:

speckyboy.com

ترجمه شده در:

mag.hostiran.net

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.