ویندوز 10 اس بصورت رسمی معرفی شد

اخبار فناوری

  • 1633
  • 1975 مرتبه
ویندوز 10 اس بصورت رسمی معرفی شد

ویندوز 10 اس بصورت رسمی معرفی شد

چهار شنبه 13 اردیبهشت 1396

شرکت نرم افزاری مایکروسافت در جریان کنفرانس Microsoft EDU از سیستم عامل ویندوز 10S رونمایی کرد.
ویندوز ۱۰ اس در حقیقت پاسخ مایکروسافت به Chrome OS است تا بدین ترتیب ویندوز را برای دستگاه‌های پایین‌رده و بخصوص برای بازار مؤسسات آموزشی و کاربرانی مانند دانش‌آموزان بهینه‌سازی کند.


 تری میرسون، مدیر ارشد واحد ویندوز مایکروسافت می‌گوید: هر چیزی که در ویندوز 10 اس اجرا می‌شود، از فروشگاه ویندوز دانلود می‌شود.


البته این به مفهوم اجرا نشدن اپلیکیشن‌های دسکتاپ روی این نسخه از ویندوز نیست؛ اما این اپلیکیشن‌ها باید در داخل فروشگاه ویندوز وجود داشته باشند.


تری میرسون در جریان معرفی ویندوز 10 S نشان داد که این نسخه از ویندوز ۱۰ همانند نسخه‌ی عادی، از ابزارها و دستگاه‌های جانبی نیز پشتیبانی می‌کند. طبق اعلام میرسون، ویندوز ۱۰ اس قادر به اجرای تمام مرورگرهای اینترنت موجود در فروشگاه ویندوز است؛ بنابراین احتمالا گوگل نیز مایل است مرورگر کروم را در این فروشگاه قرار دهد و از این‌رو کروم هم روی ویندوز ۱۰ اس اجرا خواهد شد. بدون در نظر گرفتن کروم، واضح است که مایکروسافت تمرکز خود را بر مرورگر اج و به‌خصوص وب‌سایت آموزشی اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب معطوف کرده است.
مایکروسافت فرایند لاگین‌ را نیز در ویندوز ۱۰ اس تغییر داده است. طبق اعلام ردموندی‌ها، ویندوز ۱۰ اس ظرف مدت ۱۵ ثانیه برای لاگین‌ شدن دانش‌آموزان جهت استفاده از سیستم عامل برای نخستین بار، آماده می‌شود؛ بنابراین فرایند لاگین‌ در ویندوز ۱۰ اس حتی از آنچه در حال حاضر در ویندوز ۱۰ پرو وجود دارد، سریع‌تر است.


از بهبود‌های دیگر ویندوز ۱۰ اس می‌توان به راه‌‌اندازی کامپیوتر با استفاده از یک درایو USB از پیش‌ پیکربندی‌شده اشاره کرد؛ به این ترتیب که ویندوز ۱۰ اس پس از شناسایی کلید، تمام تنظیمات مورد نیاز را سفارشی‌سازی می‌کند.
مایکروسافت با ویندوز ۱۰ اس، بازار آموزش را هدف گرفته است و قصد دارد با همکاری طیف گسترده‌ای از شرکای تجاری خود، دستگاه‌های متنوعی بر اساس این سیستم عامل روانه‌ی بازار کند. دستگاه‌‌های مورد بحث با قیمت پایه‌ی ۱۸۹ دلار و از تابستان وارد بازار خواهند شد؛ همه‌ی این دستگاه‌ها به همراه اشتراک رایگان بازی Minecraft: Education Edition عرضه خواهند شد.


طبق اعلام مایکروسافت، سیستم عامل Windows 10 S برای تمام مدارسی که اکنون از کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ پرو استفاده می‌کنند، رایگان خواهد بود، ضمن اینکه سیستم عامل مورد بحث برای این دسته از مدارس به همراه نسخه‌ی دانش‌آموزی آفیس ۳۶۵ و مایکروسافت تیمز رایگان عرضه خواهد شد.


مایکروسافت نسخه‌ی کامل مجموعه‌ی آفیس را به فروشگاه ویندوز اضافه خواهد کرد؛ اما برای اینکه ویندوز ۱۰ اس - با توجه به بازار هدف محدودی که دارد - به سیستم عامل موفقی بدل شود، باید اپلیکیشن‌های دسکتاپ بیشتری به استور ویندوز اضافه شود. چنانچه این سیستم عامل بیش از اندازه محدود باشد، کاربر می‌تواند با پرداخت مبلغی، همه‌ی اپلیکیشن‌های دسکتاپ را در اختیار داشته باشد.
اگر دستگاهی مبتنی بر ویندوز ۱۰ اس خریداری کرده باشید؛ قادر خواهید بود با پرداخت مبلغی، سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۰ پرو ارتقاء دهید تا بدین ترتیب بتوانید تمام اپلیکیشن‌های دسکتاپ را مطابق معمول اجرا کنید.

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.