اپل با خودروهای مجهز به دوربین و سرویس استریت ویو

اخبار فناوری

  • 1493
  • 1099 مرتبه
اپل با خودروهای مجهز به دوربین و سرویس استریت ویو

اپل با خودروهای مجهز به دوربین و سرویس استریت ویو

پنج شنبه 16 بهمن 1393

اپل در حال آزمایش خودروهایی در حاشیه‌ی سان‌فرانسیسکو است که سیستمی متشکل از دوربین‌ها روی آن سوار شده است. این خودروها چندین بار توسط افراد مختلف شناسایی شده است. با توجه به استفاده از دوربین‌های LIDAR گویا اپل در حال تهیه‌ی تصاویر Street View برای سرویس نقشه‌ی خود است.

براساس تصاویر منتشر شده از یک خودروی ون مجهز به سیستمی از دوربین‌ها روی سقف که چندین بار در حاشیه‌ی شهرهای سان‌فرانسیسکو و نیویورک مشاهده شده، به‌نظر می‌رسد اپل در حال تهیه‌ی تصاویر موسوم به استریت ویو برای سرویس نقشه‌ی خود است. مینی‌وان‌های مورد استفاده دقیقا از همان تجهیزاتی استفاده می‌کنند که گوگل و نوکیا نیز از آن برای تهیه تصاویر استریت ویو بهره می‌برند. از جمله‌ی کاربردهای دیگری LIDAR می‌توان به استفاده از آن در سیستم‌های کروز کنترل اشاره کرد که برای شناسایی فاصله‌ی خودرو‌ها و ترمزگیری مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. با توجه به مستندات موجود به نظر می‌رسد کاپرتینویی‌ها از این خودروها برای تهیه‌ی تصویر یا حداقل آزمایش این سناریو استفاده می‌کنند. همچنین باید به سنسور روی چرخ این خودروهای نیز اشاره کرد که در خودروهای مخصوص تهیه‌ی نقشه‌ی خیابانی سرویس بینگ نیز از آن کمک گرفته شده است.

پس از آنکه دوسال پیش اپل استفاده از سرویس نقشه‌ی گوگل را به‌عنوان اپلیکشن پیش‌فرض کنار گذاشت، این کمپانی با جدیت در حال توسعه‌ی روزافزون سرویس نقشه‌ی خود است. در نخستین روزهای ارائه‌ی سرویس نقشه‌ی اپل، مشکلاتی همچون مسیریابی نادرست، تصاویر سه‌بعدی بی‌کیفیت و مواردی دیگر، این سرویس را به یک اپلیکیشن ناکارآمد تبدیل کرده بود. اما شرایط رفته رفته بهبود یافته است، هرچند هنوز نمی‌توان این سرویس را از نظر قدرت برابر با سرویس نقشه‌ی گوگل خواند، از این‌رو است که به‌نظر می‌رسد اپل درصدد اضافه کردن تصاویر استریت‌ویو به سرویس نقشه‌ی خود است.

گوگل از دوربین‌ LIDAR، در خوردوی بدون راننده‌ی خود نیز استفاده کرده است که از این‌رو احتمال تست و آزمایش خودروهای هوشمند نیز از جانب اپل متصور است. برخی گمانه‌ها همکاری اپل با یکی از خودروسازان نام‌آشنا را به منظور توسعه‌ی خودروهای هوشمند مطرح کرده است، هرچند اپل هنوز توضیحاتی در این خصوص ارائه نکرده است.

 

 

گردآوری: داده پردازی فراتک (طراحی سایت، طراحی وب سایت، طراحی سایت مشهد، طراحی سایت در  مشهد)

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.