٦ تمرین برای انتخاب نام دامنه مناسب

مقالات طراحی وب سایت

  • 1695
  • 1592 مرتبه
٦ تمرین برای انتخاب نام دامنه مناسب

٦ تمرین برای انتخاب نام دامنه مناسب

پنج شنبه 05 مهر 1397

یکی از سخت‌ترین کارها برای صاحبان کسب‌وکار انتخاب یک نام مناسب برای سایت کمپانی‌شان است. حتی اگر شما صاحب کسب‌وکار تجاری هم نبوده و فقط بخواهید یک وبلاگ شخصی راه‌اندازی کنید باز هم انتخاب نام مناسب کار دشواری خواهد بود. همیشه ایده‌های متنوع و زیادی برای انتخاب نام دامنه از ذهن شما می‌گذرد اما درنهایت انتخاب نام دامنه مناسب کار دشواری است. نکاتی در انتخاب نام مناسب برای دامنه سایت وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم:

 

 

 

 

 

دامنه‌تان شامل کلمات کلیدی باشد
هر زمان که بخواهید نام دامنه برای سایت خود انتخاب کنید باید این را در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی باید جزئی از این نام باشد. تا جایی که می‌توانید کلمه کلیدی اصلی‌تان را به‌عنوان نام دامنه استفاده کنید، این کار باعث می‌شود ترافیک بیشتری را جذب سایت خود کنید. در این صورت مردم می‌دانند سایت شما در مورد چه بوده و این موضوع هنگام رقابت شما با دیگر نام‌های تجاری همکارتان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 

دامنه‌های برند
ازآنجایی‌که بسیاری از نام‌های دامنه خوب تابه‌حال گرفته‌شده است، شما باید موارد جدید را در نظر بگیرید. دامنه‌های دست‌نخورده‌ای که پتانسیل برند شدن را داشته باشند. خلاقیت در اینجا برای یک انتخاب خوب نقش مهمی را بازی می‌کند. مثلاً تغییری در نام برندهای سایت‌های موفق تجاری و یا یک نام منحصربه‌فرد با استفاده از کلمات fun یا professional نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای نامه دامنه‌تان باشد. در کنار همه این‌ها باید در نظر داشته باشید که این نام باید بری صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی نیز مورداستفاده قرار گیرد. اینکه در همه فضاهای مجازی نام یکسان داشته باشید باعث می‌شود شما به‌عنوان یک برند شناخته شوید.

 

از خط فاصله در نام دامنه استفاده کنیم یا خیر؟

استفاده از خط فاصله در نام دامنه


بسیاری از سایت‌ها از خط فاصله در نام دامنه خود استفاده کرده‌اند. اما در واقعیت هرچقدر نام دامنه‌تان ساده‌تر باشد دسترسی به سایت‌تان از سوی کاربران راحت‌تر خواهد بود. پس استفاده از خط تیره را در نام دامنه خود متوقف کرده و بجای آن مطمئن شوید که آدرس سایت‌تان به‌راحتی قابل تایپ است. تایپ کردن خط تیره برای کاربر زمان‌بر بوده و در این صورت برای کاربر تایپ نام دامنه‌تان زمان‌بر تلقی می‌شود. به یاد داشته باشید که یک نام دامنه خوب همیشه باید کوتاه و شیرین باشد.

 

حریم شخصی
هنگام انتخاب نام دامنه برای سایت‌تان باید حریم شخصی را نیز حفظ کنید. اگر نوع کارتان به‌گونه‌ای است که به امنیت بیشتری نیاز دارید، توصیه می‌کنیم که اطلاعات خصوصی نام دامنه‌تان را نزد خود امن نگه دارید. گاهی ممکن است این کار برای شما هزینه اضافی به همراه داشته باشد اما اگر با این کار نگرانی‌های امنیتی‌تان از بین برود این هزینه‌ها برای‌تان حکم سرمایه‌گذاری را دارد.

 

در صورت لزوم منطقه محلی را مشخص کنید

منطقه محلی در نام دامنه


اگر سایت شما مخاطبانی در یک موقعیت مکانی خاص دارند و شما می‌خواهید بر روی مخاطبینتان در این جغرافیای خاص تمرکز کنید، سعی کنید نام آن منطقه مکانی خاص را در نام دامنه‌تان لحاظ کنید. سعی کنید به‌طوری نام آن محل را تغییر دهید که معنادار باشد و به‌محض یافتن کلمه مناسب اقدام به ثبت دامنه خود کنید. به‌طور مثال شما فروشگاهی دارید که مربوط به فروش کالای دیجیتال تنها در تهران است و باید در جلب‌توجه تهرانیان موفق باشید، در این صورت نام دامنه‌تان را باید به‌گونه‌ای انتخاب کنید که نشان‌دهنده شهر تهران باشد.

 

به یاد داشته باشید که پسوندهای زیادی وجود دارد
ممکن است بعد از انتخاب نام دامنه ببینید که پسوند.com پرشده است. در این صورت ناامید نشود چراکه پسوندهای بسیار متنوعی وجود دارند که می‌توانید نام خود را با این پسوندها ثبت کنید. مانند.net،.info،.co و …

البته این پسوندها هرکدام برای نوع خاصی از کسب‌وکار تعریف‌شده‌اند. شما با یک جستجوی سریع می‌توانید ببینید که کدام پسوند مربوط به کسب‌وکار شماست و سریعاً دامنه موردنظر خود را با آن پسوند ثبت کنید.

مطالب گفته‌شده تمرین‌ها و نکاتی بود که هنگام انتخاب نام دامنه باید در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که باید برای انتخاب نام دامنه ماندگار و خوب وقت گذاشته و تحقیق کنید. به‌طورکلی نامه دامنه‌ای مناسب است که به‌یادماندنی و تا هرچقدر که می‌توان کوتاه باشد. از بکار بردن اعداد و علامت‌های اضافی در آن خودداری کنید.

 

منبع:

www.linkcollider.com

 

ترجمه شده در:

mag.hostiran.net

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.