۱۵ توصیه مناسب برای اصلاح بودجه بازاریابی

مقالات بازاریابی، فروش و موفقیت

  • 1759
  • 1100 مرتبه
۱۵ توصیه مناسب برای اصلاح بودجه بازاریابی

۱۵ توصیه مناسب برای اصلاح بودجه بازاریابی

یک شنبه 19 اسفند 1397

بازاریابی به‌طورمعمول می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را در بر داشته باشد. به همین خاطر است که بسیاری از شرکت‌ها بودجه‌های هنگفتی را برای بازاریابی کسب‌وکار خود کنار می‌گذارند؛ اما زمان آن فرارسیده است که بیشتر به بودجه توجه کنیم و تا جای ممکن آن را به مقدار کمتری کاهش دهیم. این موضوع بدین معناست که شرکت باید راهکاری پیدا کند و با استفاده از آن بازاریابی خود را با بودجه کمتر به همان منوال ادامه دهد.

ما در این مطلب از اعضای انجمن ارتباطات Forbes در مورد چگونگی کسب درآمد بالا با صرف هزینه اندک برای فعالیت‌های بازاریابی پرس‌وجو کردیم. پاسخ‌ها متفاوت است اما همه آن‌ها بر خلاقیت با توجه به منابع موجود تأکید دارند. اگر شما هم به فکر کاهش بودجه بازاریابی خود هستید؛ به این توصیه‌ها بیشتر توجه کنید.

 

 

۱ – برای برنامه‌های مختلف محتوا تولید کنید

زمانی که در رادیو کار می‌کردم، این راهکار را با همکارانم بسیار موردتوجه قرار می‌دادم: «وقتی شما از شنیدن یک قطعه موسیقی به‌خصوص خسته شدید، شنوندگان طرف دیگر در حال لذت بردن از آن هستند». مصرانه استقامت کنید تا به نوآوری‌های تازه‌تر برسید. به‌جای نیروی تازه دادن به محتوای قبلی، محتوای تازه‌ای برای برنامه‌های گوناگون تولید کنید. به‌جای ساخت ۱۰ تصویر برای کمپین رقابت، ۲ یا ۳ تصویر به‌خصوص بسازید که بتوانید در تمام پلتفرم‌های موجود از آن‌ها با اعمال تغییرات اندک مجدداً استفاده کنید.

(کلبی رید از صندوق خیریه مرداک)

۲ – استراتژی‌های سنجش را تعریف کنید

یک KPI مشخص برای هرکدام از فعالیت‌های بازاریابی خود تعیین کنید تا اطمینان حاصل شود که شما روی کانال‌ها و فعالیت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنید که پایه اصلی را تغییر می‌دهند و مدیریت می‌کنند. اگر از کمپین‌های تبلیغاتی پولی در شبکه اجتماعی یا موتورهای جستجو استفاده می‌کنید، آن‌ها را برای بازدهی بهتر به‌طور مداوم بهینه‌سازی کنید. هزینه‌هایی که شما را به سمت نتایج مناسب و تجاری نمی‌کشانند را حذف کنید.

(کری کورانت از GroupM و آژانس WPP)

۳ – هزینه‌ها را اولویت‌بندی کنید

هزینه‌ها را اولویت‌بندی کنید

 

هر چه دپارتمان بازاریابی شما دارای بخش‌های بیشتری باشد، این بخش‌های مختلف برای بودجه بیشتری درزمینهٔ موردنظر خود تقاضا می‌کنند. با اطمینان بر اینکه همه افراد در تیم بازاریابی بر اهداف سطح بالایی متمرکزشده‌اند، سعی کنید هزینه‌ها را بیشتر روی حوزه‌هایی متمرکز کنید که بیشترین تأثیر را در کمترین زمان به شما ارائه می‌دهند. نیاز نیست در همه دسته‌بندی‌های بازاریابی فعالیت کنید؛ کافی است در زمینه‌هایی که به شما پاسخ مناسب را ارائه می‌دهند، متمرکز شوید.

(کیت بندس از Float Hybrid)

۴ – از روش‌های قابل‌سنجش بازاریابی استفاده کنید

برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بازگشت سرمایه، از روش‌های بازاریابی استفاده می‌کردیم که ما را مستقیم به سمت مشتریان هدف هدایت می‌کرد و ازجمله آن‌ها می‌توان به استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و کاهش تبلیغات عمومی اشاره کرد. همه این موارد با استفاده از روش‌های سنجش بازاریابی میسر می‌شود. شما باید بر روی مخاطبان هدف خود متمرکز باشید و تمام تلاش خود را به‌کارگیرید تا به آن‌ها دست پیدا کنید.

(آماندا پونزار از انجمن خیریه سلامت)

۵ – کمپین‌های داخلی ایجاد کنید

در ژانویه ۲۰۱۷ ما کمپینی در ۵۸۴ منطقه داخلی مترو ایجاد کردیم. برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها، ما به‌جای کپی ماشینی از روش نوشتن به‌صورت دستی استفاده کردیم و همچنین یک طراح گرافیک استخدام کردیم و از مشتریان خود خواستیم تا یک بازخورد خود را از این طراحی‌ها پیش از نهایی شدنشان به ما منتقل کنند. ما در این فعالیت‌ها تقریباً ۵۰۰۰۰ دلار صرفه‌جویی کردیم و کمپین درعین‌حال کارایی بسیار زیادی داشت؛ چراکه توسط افرادی طراحی‌شده بود که برند را به‌خوبی می‌شناختند.

(مندی مناکر از Shapr)

۶ – از قدرت نفوذ کلمات کلیدی منفی بهره ببرید

یکی از بخش‌هایی که ما مکرراً توانسته‌ایم هزینه‌ها را در آن کاهش دهیم، قدرت نفوذ کلمات کلیدی منفی در کمپین‌های PPC بوده است. بدین ترتیب مطمئن می‌شویم که بابت کلیک‌های غیر مرتبط با کسب‌وکارمان هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم. کسب‌وکار ما نیست هزینه‌ای پرداخت نکنیم.

(جسیکا هنسی از Wakefly Inc)

۷ – سیستم‌ها را تحکیم ببخشید

شرکت ما از سیستم‌ها و پلتفرم‌های گران‌قیمت زیادی استفاده می‌کند. با سنجش تکنولوژی‌هایی که در میان تیم‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و همچنین با توجه به توانمندی‌های آن‌ها، متوجه شدیم که می‌توانیم با تخصیص منابع بیشتر به محصولات قوی‌تر و مهم‌تر که همچنین قابلیت‌های مشابه یا بهتری دارند، قرارداد برخی از بخش‌های دیگر را به‌طور کامل فسخ کنیم. با تحکیم برنامه‌ها و اشتراکات، ما می‌توانیم آبمیوه بیشتری از تعداد کمتری میوه بگیریم. به‌عبارت‌دیگر قادر خواهیم بود با بودجه کمتر به همان نتیجه دست‌یابیم.

(تونی هولبروک از شرکت Ingram Micro Commerce & Lifecycle Services)

۸ – روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

 

من اخیراً همه تبلیغات داخلی را جمع کردم تا هزینه‌ها را به‌سرعت کاهش دهم. وقتی همه پرداخت‌ها را خودتان انجام می‌دهید در مقایسه بازمانی که با یک واسطه وارد کار می‌شوید، شما در لحظه حداقل ۱۰% هزینه روی هر تبلیغ صرفه‌جویی می‌کنید. ممکن است با توجه به منابع موجود زمان بیشتری از شما بگیرد اما من معتقدم که این ارزش پولی که کسب می‌کنید را دارد و همچنین به شما اجازه می‌دهد تبلیغات بامعناتر، مرتبط‌‌تر و مطابق محتوا ارائه دهید.

(کارولین لایل از TMW Systems (برندی از Trimble))

۹ – با تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان بیشتر همکاری کنید

در آغاز کار خرده‌فروشی، ما با تولیدکنندگان و فروشندگان مختلفی کار می‌کردیم که خوشبختانه رابطه صمیمی مناسبی بین ما در جریان بود. هرزمانی که به تبلیغات و بازاریابی برند آن‌ها نگاه می‌کردیم، به این نتیجه می‌رسیدیم که در هر کمپین طوری کارکنیم که نیازهای هر دو برند برآورده شود و آن‌ها هم برای کمک به ما مشتاق بودند؛ چراکه اصل موضوع کمپین بود و این کمپین برای هر دو طرف ارزش و اهمیت زیادی داشت. برخی از شرکت‌ها بودجه‌های کلانی برای بازاریابی کنار می‌گذارند که ممکن است بدون استفاده باقی بماند. از نزدیک شدن به همکاران خود نترسید، چراکه شما هرگز متوجه نخواهید شد در کنار هم ممکن است چه کمپین‌های بازاریابی موفقی را راه بیندازید.

(بیلی کی آسموس از شرکت Asmus Farm Supply)

۱۰ – محتوا را قالب‌بندی کنید

یک‌بار طراحی کنید، سپس به‌روزرسانی کرده و بعدازآن منتشرش کنید. فرقی ندارد در حال ایمیل نوشتن یا تبلیغات برای کمپین هستید؛ به‌خصوص زمانی که در حال تست A/B هستید، نباید روی طراحی بیش‌ازحد سرمایه‌گذاری کنید. به‌جای این کار با طراح روی ۲ یا ۳ قالب از ایمیل یا تبلیغات کارکنید و پس از آزمودن و سنجش از آن‌ها به‌عنوان ابزاری برای به‌روزرسانی داخلی بهره ببرید. از مزایای این روند می‌توان به فرآیند آزمون و آزمایش سریع، صرف وقت کم بر روی ارائه مدل‌های مختلف طراحی و همچنین بهبود سرعت انجام کارها اشاره کرد.

(آلیسون مرداک از وب‌سایت socialchorus.com)

۱۱ – از محتوای آزاد و معتبر استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های کمپین ایجاد خلاقیت در تصاویر است. به‌جای انتخاب عکاس‌های گران‌قیمت برای عکاسی یا استفاده بیش‌ازحد از عکس‌های قدیمی، می‌توانید از عکس‌های معتبری که توسط خود مشتریان شما طراحی‌شده‌اند برای قرار دادن در کمپین استفاده کنید. برندها با استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران شاهد کاهش هزینه‌های زیادی در تولید محتوا هستند و این موضوع بدین معناست که شما با صرف هزینه کمتر، کیفیت کمپین را افزایش داده‌اید.

(مالوری والش از Stackla)

۱۲ – دیجیتالی شوید

دیجیتالی شوید

 

قبل از آنکه یک بروشور یا کاتالوگ را با هزینه زیاد تولید کنید، از خودتان بپرسید که چگونه می‌توانید آن را دیجیتال کنید. مطمئناً گاهی اوقات لازم است برخی بروشورها را باکیفیت بالا چاپ کنید، اما با توجه به مقتضی زمانی آیا اجباری هست که این مجموعه از مواد اولیه صرف شود فقط برای اینکه این روش یک روش معمول درگذشته بوده است؟ از خودتان بپرسید، چه فعالیتی را باید جایگزین کنیم؟ سپس بپرسید که این فعالیت می‌تواند به بهترین شکل با استفاده از ابزار دیجیتال ایجاد شود/

(جنیفر جولز از The Connor Group)

۱۳ – بهترین خدمات ممکن را برای بودجه مصرفی خود دریافت کنید

با توجه به بودجه محدود، شما باید از آن نهایت استفاده را ببرید تا احساس تازگی و هیجان کنید. همه عاشق یک داستان خوب هستند. از این موضوع به نفع خودتان استفاده کنید و محتوایی جامع و داستانی متقاعدکننده بیافرینید. داستان را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانند داستان‌های مجزای کوتاهی شوند و یا این بخش‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و یک تصویر کامل از یک محتوای تقسیم‌شده را ارائه دهید.

(جنیفر کایریاکاکیس از MATRIXX Software)

۱۴ – عملیات ساده ریاضی انجام دهید

ریاضیات ساده کمک می‌کنند تصمیمات بهتری در این زمینه به‌خصوص اخذ کنید. به‌عنوان‌مثال از گران‌ترین قسمت شروع کنیم، شناختی کامل و واضح از هزینه جذب مشتری با استفاده از کانال یا تاکتیک استفاده‌شده به دست آورید. تعریف کیفیت با کسب نتایج موردنظر از کمپین با مؤثرترین و پربازده‌ترین راهکار و پیشروی با کنار گذاشتن تاکتیک‌هایی که نتایج مؤثر کمتری دارند بیان می‌شود.

(آلینا مورکین از voices.com)

۱۵ – شخصی باشید

تیم من به این نتیجه رسیده‌اند که ارسال یک دست‌نوشته به همراه یک هدیه (آب‌نبات، استارباکس و …) به صندوق پستی مخاطبان می‌تواند تأثیر زیادی بر دوره هزینه و پاسخ داشته باشد. همه از دریافت یک نامه دست‌نوشته احساساتی لذت می‌برند و این نامه نشان می‌دهد که تیم شما برای مشتریان خود اهمیت قائل است. یکی از کم‌هزینه‌ترین و سازنده‌ترین کمپین‌های نامه‌ای ما به این صورت بود که ۵ بسته آب‌نبات بردارید و سپس ۵ دقیقه وقت بگذارید تا پیشنهاد ارزشمند ما را بشنوید. ساده، کم‌هزینه و فوق‌العاده پربازده!

(گابریلا سوفیا دوکاس از Elutions)

 

منبع:

www.forbes.com

ترجمه شده در:

mag.hostiran.net

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.