مجوز تست ماشین های خودران اپل در کالیفرنیا صادر شد

اخبار فناوری

  • 1629
  • 1190 مرتبه
مجوز تست ماشین های خودران اپل در کالیفرنیا صادر شد

مجوز تست ماشین های خودران اپل در کالیفرنیا صادر شد

یک شنبه 27 فروردین 1396

در جدیدترین فهرست شرکت هایی که اجازه دارند تا وسایل نقلیه خودران را در ایالت کالیفرنیا تست کنند، نام کمپانی اپل نیز به چشم میخورد. این شرکت عظیم تکنولوژی چندین سال است که بصورت کاملاً محرمانه و سری پروژه ای تحت قالب «پروژه تایتان» روی ماشین های هوشمند کار می کند و اخیراً روند فعالیت آنها حالتی منظم تر به خود گرفته است.

طبق آخرین اخبار به دست آمده، شرکت اپل دیگر قصد ساخت اتومبیل الکتریکی خودران را ندارد و به جای آن می خواهد پلتفرم رانندگی هوشمند اختصاصی خود را توسعه داده و با مشارکت خودروسازان دیگر، آن را پیاده سازی نماید. حال که اهالی کوپرتینو مجوز تست سامانه نرم افزاری خود را از دریافت کرده، می تواند به خیابان های ایالت کالیفرنیا قدم بگذارد.

طبق اعلام سازمان حمل و نقل موتوری ایالت کالیفرنیا، سه دستگاه خودرو برای کسب جواز رانندگی هوشمند این کمپانی به ثبت رسیده که هر سه آنها کراس اُوِر لکسوس آر اکس (Lexus RX) مدل 2015 هستند. علاوه بر این اپل شش نفر راننده را هم برای مدیریت این خودروها معرفی کرده است.

این نکته نیز قابل ذکر است که طی ماه های اخیر، خیابان های کالیفرنیا مملو از ماشین های خودران شده اند. شرکت های متعددی از اوبر گرفته تا ویمو (زیر مجموعه گوگل) و جنرال موتورز، همگی خودروهای خود را در این ایالت طلایی تست می کنند.

لازم به ذکر است سخنگوی اپل از اظهار نظر در مورد کسب این مجوز خودداری کرده و در عوض آن به قسمت هایی از بیانیه رسمی این کمپانی در نامه به سازمان ملی ایمنی بزرگراه ها (NHTSA) اشاره کرد.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.